HMWK
ScanFlyer Gold
Les mere her. http://www.bangkokpost.com/news/transport/299677/don-mueang-to-be-city-budget-air-hub
Hva skjer så med DY sin satsing til Bangkok?
Hva skjer så med DY sin satsing til Bangkok?
Det er egentlig helt dustete. Don Mueang har ikke kollektivtransport eller togforbindelse til byen - ergo er det noe dritt for alle som lander der, men later til at Bangkok snart har to storflyplasser...
Er ikke så verst togforbindelse nå. Du har jo det nye Airport Express-toget som går non-stop til BKK fra sentrum (Makkasan) + City Line-toget som går fra BKK til sentrum (Phaya Thai) men som stopper på alle stasjoner underveis.Og det er vel heller ikke fullt utbygd togforbindelse mellom BKK og sentrum (?)
Er ikke så verst togforbindelse nå. Du har jo det nye Airport Express-toget som går non-stop til BKK fra sentrum (Makkasan) + City Line-toget som går fra BKK til sentrum (Phaya Thai) men som stopper på alle stasjoner underveis.
http://airportraillink.railway.co.th/en/index.html
Er Terminalbygget på Dmk slik det var når den var hovedflyplass? Husker det var gode muligheter for loungehopping der.
Siden det bare er LCC som flyttes over til Don Mueang, så havner vel kanskje Norwegian også der?
Det må jo være helt naturlig at DY havner på DMK siden alle LCC skal dit. Eller klarer Kjos og smile seg inn på BKK?
Synes det er litt uklart og har ikke klart å sette meg helt inn i saken, men får selskapene selv velge hvilken av de to flyplassene de vil benytte? Eller flyttes LCC-selskapene (/andre selskaper) med tvang? Nå har jeg ikke vært på noen av flyplassene, men som passasjer ser jeg ikke helt hvorfor jeg skulle ønske å lande og ha avgang på Don Mueang, som for meg virker langt mindre appellerende enn BKK.