Afbestilling av billet med EasyJet

owj1310

Newcomer
Jeg er kommet i en situation hvor jeg bliver nødt til at afbestille den kommende weekends flyrejse.

Der er tale om en billet til Milano med easyJet til den sølle pris af blot 420,- retur, så jeg er egentlig lidt ligeglad med en refundering. Den kan jeg godt se, at jeg nok alligevel aldrig vil få.

Jeg er til gengæld blevet lidt nervøs for at jeg skal betale et større gebyr for at afbestille min billet. Kan det virkelig være rigtigt? Jeg er meget i tvivl. Nogle der har erfaring fra dette?
Jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde noget relevant på nettet omkring det.
Skal jeg blot lade min billet gå, eller kan de opkræve senere hen, da de jo har mine kontooplysninger?

Re: Afbestilling

Å ikke bruke billetten du har betalt for er kostnadsfritt. Du kan velge å si ifra, eller å la være.
Hvis du har mulighet til å avbestille mot et gebyr, betyr det at du får igjen differansen mellom hva du betalte for billetten og hva det koster å avbestille. Tipper den differansen er ganske lik null i ditt tilfelle.

Re: Afbestilling

Du får igjen skatter og avgifter dersom du ber om det. Ingen refusjon av billett, setereservasjoner, bagasje, etc.

Unntaket er dersom du avbestiller innen 24 timer. Da kan du kansellere mot et gebyr på EUR 36 / GBP 30 / USD 45.

Back