AF vs. TP til SCL i biz?

Øivind

ScanFlyer Silver
Jeg skal en tur til Santiago de Chile til høsten, og valget står mellom TP (2 stop med bytte til TAM), eller AF (1 stop).
I utgangspunktet virker jo AF som det beste valget med kortere reisetid, men tid er egentlig ikke en så veldig viktig faktor for meg,
TP er noe billigere, men ikke mye.
Jeg har ikke prøvd AF biz på 5 år, og TP har jeg aldri prøvd i noen klasse.
Hvem har det beste produktet?

For meg er valget enkelt, men det er fordi jeg er tro mot Star Alliance. Har du ikke status/er på vei til å få status hos noen av alliansene?

Ingen av de to nevnte har vel en businessklasse som utpeker seg i spesiell grad.

Jeg ville også ha vurdert TAM Linhas Aéreas, som nå er en del av Star Alliance. De har base i Sao Paulo, kort connection-tid og flyr 777-300 mellom Sao Paulo og Santiago de Chile.

Nok et alternativ er Air Canada, men da blir det via YYZ, som er gyldig routing men betraktelig lengre enn de andre alternativene. Det er dog AC som har det beste hard-product i biz av all ovennevnte flyselskaper.

Hvilken allianse det er bryr jeg meg ikke om. Jeg liker å være uavhengig av den slags hensyn.
Takk for råd, men jeg har valgt AF, både fordi det andre alternativet, TAP, har fått mye pepper i endel trip reports jeg har lest, men egentlig mest for å slippe connection nr. 2 etter en laaang flytur.
AF var det eneste alternativet med 1 stop fra OSL.

Hvilken allianse det er bryr jeg meg ikke om. Jeg liker å være uavhengig av den slags hensyn.

Så status og FF miles er uinteressant?

Ellers er det vel et veldig greit valg med AF iom. at det bare er én mellomlanding som du sier, dessverre skjer den på CDG :)

Så status og FF miles er uinteressant?

I grunne ja. Jeg har funnet ut at det ikke er noe særlig å hente på å binde seg til en allianse. Jeg liker å ha valgfriheten til å velge det som passer meg best.
Dessuten reiser jeg alltid business-klasse på long haul, så lounge tilgang og priority innsjekk har jeg jo uansett.
Ellers synes jeg ikke CDG er så ille som noen skal ha det til :)

...eller så kan du jo velge TAP biz og så skrive en TripReport. Tror ikke jeg har lest en en TripReport fra TAP biz på forumet. :colgate:

Last edited:
AF har iallefall 7" bedre pitch i businessklassen enn TAP.
I tillegg synes jeg AF har bedre mat og vin enn de fleste andre på long haul.
Så tror nok jeg hadde valgt AF ja.

Back