AF 747-400 til caribbean, tempo i 2.etg

Paaljt

ScanFlyer Blue
Visste dere at AF's flygninger til caribbean har turistklasse (tempo class) i 2. etg også? så hvis dere vil sitte oppe i 747 så bestill seterad 60 og oppover. (kan bli litt trangt, men der var det også skjerm på seteryggene ikke kun i taket)

forresten så kan seterad 52 anbefales også, der hvor det blir 2-4-2 konfigurasjon

(kan jo selvsagt anbefale rad 1-10 eller noe sånt også.. men det blir en annen sak)

Er det flere 747 som har turist klasse oppe?

Hilsen PAal

Vi satt på 60AB fra Ho Chi Minh til BKK nå i november, så de flyr tydeligvis slik også til Asia. Rad 60 er bulkhead. Jeg syntes det var litt trangt å sitte der fremme kliss inntil veggen. Dessuten måtte man bøye seg ganske mye for å få sett ut vinduet. Litt rart. Absolutt ikke mitt favorittsete. Men det er jo alltid morro å sitte på upper deck, eller Pont Supérieur som franskmennene kaller det :)

paaljt said:
Virgin Atlantic (VS) har premium economy / økonomi pluss på upper deck på alle sine LGW baserte 744 og et par LHR baserte 744 (få eller ingen).
Dette er imidlertid det "gamle" PremEco produktet.

VS ruter til bla. Karibien blir som utgangspunkt betjent med disse maskinene.

Ikke alltid VS skal ha så mye mer for PremEco, og det er i mine øyne absolutt verdt det; enten de gamle PremEco produktet på upperdeck 744, eller de nye og svært behagelige PremEco setene i maindeck 744/A346.

Last edited:
Hvor mye måtte du ut med ?

Jeg reiste på poeng: 60 000 + ca 2400 NOK i avgift, men kjæresten min betalte ca 8400,- (husker ikke helt) Hadde vi bestilt et par dager tidligere var billettprisen på ca 7600.. Det var i september.

773 over på dagen med AVOD (AF474) og 744 tilbake på natten (AF477) funket fint det.

Cuba kan absolutt anbefales på det sterkeste!

p

South African Airways har turistklasse oppe, men de holder på å fase ut sine 747 og har kun to igjen i drift, og tror de flyr til Lagos og Luanda.

Fløy oppe med dem LHR-JNB for en del år siden, var forøvrig den eneste gangen jeg har gjort det.

Virgin Atlantic (VS) har premium economy / økonomi pluss på upper deck på alle sine LGW baserte 744 og et par LHR baserte 744 (få eller ingen).

PIA har også premium economy oppe på sine 743, dersom ikke noe har endret seg.

Back