• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

AerLingus planlegger nytt livery

Det er vel ikke noen stor bombe at trekløveret og grønnfargen beholdes. Så får jeg håpe de finner en dyp torvmyr der de spar ned de som synes at striper som stopper i 90 graders vinkel noen meter bakpå skroget er kjempestilig.

Tør vi tippe på hvitt skrog med Aer Lingus i store grønne bokstaver, grønn hale og hvitt trekløver..?

Og skal vi samtidig ta den litt slitne klassikeren: cunnilingus er ikke et irsk flyselskap.

Er det lov å håpe på en liten endring så de får noe ala den nyeste KLM liveryn? Fjerne den grønnstripa ved vinduene og trekke hoved fargen litt ned i front? Som flyspotter vil jeg like å ta bilder av det.

Første A330 er nå inne til maling for å få de nye fargene. Så med mindre noe lekkes innen da, så blir de vel presentert om +- en ukes tid

Airbus A330 -302 1025 EI-EDY Aer Lingus entered paint-shop at DUB 07jan19, first A333 in new cs

Hvorfor ser vi ikke Aer Lingus ruter til Norden?

Både deres nord amerikanske nettverk (transfer) og Dublin/Irland burde/er jo populære her i nord.

Hvorfor ser vi ikke Aer Lingus ruter til Norden?

Både deres nord amerikanske nettverk (transfer) og Dublin/Irland burde/er jo populære her i nord.

Har de ikke forsøkt seg til både ARN og CPH tidligere, eller var det bare en av dem?

Første A330 er nå inne til maling for å få de nye fargene. Så med mindre noe lekkes innen da, så blir de vel presentert om +- en ukes tid

17.01 er det invitert til festivitas med avduking og den slags i hangar 6 i Dublin.

Har de ikke forsøkt seg til både ARN og CPH tidligere, eller var det bare en av dem?

Så vidt jeg husker har begge vært prøvd for noen år siden og de varte vel en sesong om jeg husker riktig.

Kommer vel flere bilder og pressemeldinger senere, men er lekket et bilde fra hangaren

519ea66f153223e04cf3b614c634563a.jpg

Med forbehold om at man ikke ser hele flykroppen klart, er mitt førsteinntrykk at AerLingus nå føyer seg inn i rekken av lost opportunities når de først skulle ta jobben med fornyelse.

Ble lekket ett bilde fra sikkerhetskortet for noen dager siden. Ligner veldig på moten nå bla Lufthansa har følgt

Attachments

• FB_IMG_1547717439470.jpg
    FB_IMG_1547717439470.jpg
    17.5 KB · Views: 811

EI fløj i mange år på CPH!
De har åbenbart været off-line en overgang, men
de forsøgte sig igen for nogle år siden. Det varede dog ikke længe,
da der var fire selskaber på ruten, inkl. SK, DY, og FR.

Last edited:
Da var ytterligere detaljer ute ...

https://onemileatatime.com/aer-lingus-rebranding/?utm_source=BoardingArea&utm_medium=facebook

Aircraft Doors

We’ve added a shamrock to the door of the aircraft to give our guests a warm Irish welcome as they board.

Brand mark

The font in our new logo is bold and modern with a nod to our Irish heritage in the Celtic ‘g’. A shamrock now accompanies the logo on the side of the aircraft to add colour and strength, and to reinforce our identity.

Engines

The engine is painted our new teal colour to bring colour to the aircraft.

Winglets

We’ve kept our Instagram-worthy shamrock on the wingtip – visible only from inside the aircraft.

Swoosh

Our new colour palette consists of two contrasting shades of green. The rich teal represents strength and confidence. The light green stripe modernises the design and reflects our value carrier proposition.

Tailfin

The contrasting teal and light green of the shamrock combines our strength, confidence and modernity. The shamrock sits proudly as the hero of our livery, with a new tilt to add movement and heart-shaped leaves to reflect our warmth.

Aer-Lingus-New-Livery.jpg

Her kjøres det veldig safe, og Aer Lingus fortsetter å være daterte i liveryet sitt. Det utgående er ca 25 år gammelt og har et klokkeklart 1990-talls preg, det nye føyer seg inn i rekken av selskaper som de siste 5-10 årene har fått hvite flykropper og skråstilte farger og logos i flukt med haleroret, samt farge på motorene. Dette er fint, men ikke særlig spennende.

Ser renere ut, fresht - men som mange før skriver, ikke særlig banebrytende. Men en forbedring i forhold til det gamle synes nå jeg.

Synes dette ser bra ut. Men jeg synes vel at logoen etter navnet heller feil vei på flyets andre side...på siden man går ombord heller logoen samme vei på halen som etter navnet.

Back