Aer Lingus med 2 nye USA ruter: Denver og Minneapolis

Aer Lingus lanserer to nye ruter til USA neste sommer. Denver og Minneapolis, selv om sistnevnte vel teknisk er en gjenopptagelse?

Begge 4x ukentlig

https://twitter.com/SeanM1997/status/1692079381001142334

Det var vel i B757-dagene at der var flyginger til MSP... Jeg var ikke i DUB i den tiden så husker ikke annet enn intern propaganda.

Rart de ikke knytter mer Skandinavia til deres DUB hub.

Der var jo et forsøk på CPH for noen år siden men det var vel før det ble mer system på connection i DUB. Der var jo også flyginger til HEL for noen år siden, selv om det teknisk sett vel er Norden :p

Kanskje det kunne fungert bedre nå fra Skandinavia, men så er det jo dette med at skandinaver ofte er kjent for å foretrekke skandinaviske selskap samt at Aer Lingus er litt sånn dinosauraktig. I tillegg er de jo en litt sånn outsider m.h.t. allianser og den slags, og Avios er vel ikke allverdens utbredt i Skandinavia. Når det er sagt, er der vel ingen tvil om at pre-clearance in DUB er et fortrinn om det skal byttes fly et sted allikevel.
Jeg har kun jobbet på to flyginger til USA, men det var veldig kjekt å gå ut av terminalen som om det var en innenlandsreise. Der har vært noe kø til CBP i DUB men ikke såhelt ille, visstnok, og nå har de også sluttet med ekstra sikkerhetskontroll for å komme inn i CBP området. Til sammenligning var det mye mer styr å ankomme Canada (Toronto, YYZ), på den ene flygingen jeg har hatt dit.

Burde fungert utmerket med connections fra Skandinavia lik det Icelandair gjør på Keflavik. I tillegg til lokaltrafikk som også er tilstedeværende. Stort rutenettverk vestover. Aldri forstått rute nettverket deres i Europa.

Burde fungert utmerket med connections fra Skandinavia lik det Icelandair gjør på Keflavik. I tillegg til lokaltrafikk som også er tilstedeværende. Stort rutenettverk vestover. Aldri forstått rute nettverket deres i Europa.

Er det ikke relativt UK fokusert, de viktigste byene i Vest Europa. Og dit irer reiser på ferie?

Ellers ligger de to nye rutene inne med A330-200

Last edited:
Det gikk fort. Delta likte ikke dette og lanserer selv Minneapolis-Dublin

https://news.delta.com/delta-launch-dublin-service-minneapolis-saint-paul

Customers looking to get a jump start on their 2024 summer travel plans have the luck of the Irish on their side: Delta is introducing a new route from Minneapolis-Saint Paul (MSP) to Dublin, Ireland (DUB).

With the addition of this route, which will operate five times a week starting May 9, 2024,

Har tatt tid…men nå begynner det jo å bli en del selskap med ruter til Denver fra Europa. Når storebror og jeg fløy mellom Denver og Europa på tidlig 90-tallet var det bare Continental som fløy.

Var det den ruten Western startet med DC-10? Gikk den til LGW?

Har også hørt noe om Western…men den vi fløy (ofte) var Continental med DC10 til LGW. Rutenummeret gikk videre til AMS men da med en Transavia B737. En fun fact er at DEN-LGW er den eneste ruten jeg alltid har fløyet First Class.

Var det den ruten Western startet med DC-10? Gikk den til LGW?

100% korrekt som vanlig fra den kanten, Western startet og fløy DEN-LGW inntil Delta slukte Western, slapp men prompt og la ned ruten.

Så tok Continental over, en utmerket rute for de av oss som kjente noen i CO i Denver, husker kommentar om “We need to move you sir, the Gentleman in seat next to you in Business Class want a 2 Seater for himself, hope you do not mind First Class”

Back