Ad-hoc chartere - 2023/2024/2025

Cyprus Airways kommer med en Airbus A220-300 til Bergen onsdag kveld (posisjon tilbake med en gang), ombord er AEK Larnaka som skal spille kvalik til UEFA Europa League mot Brann.

Smartwings kommer med en Airbus A220-300 (CSA farger) fra Graz til Bodø på tirsdag, ombord er Sturm Graz som skal spille kvalik til UEFA Champions League mot Bodø/Glimt.

Last edited:
Cyprus Airways kommer med en Airbus A220-300 til Bergen onsdag kveld (posisjon tilbake med en gang), ombord er AEK Larnaka som skal spille kvalik til UEFA Europa League mot Brann.

Brann må ut på leiemarkedet neste uke. Jeg vet ikke hva de har chartret inn men får håpe det er noe annet Saab 2000 til en så lang tur.

Condor kommer med Boeing 757-300 til Trondheim torsdag,
ombord er Mainz som skal spille mot Rosenborg i playoff til Conference League.

Laget kommer ikke samme dag som kampen. De bruker Amelia E-145 F-HGYM som lander på Værnes ca 1730.

Det kommer to chartere torsdag, en Condor 757-300 og en Trade Air A320, som nok inneholder fans.

Brann må ut på leiemarkedet neste uke. Jeg vet ikke hva de har chartret inn men får håpe det er noe annet Saab 2000 til en så lang tur.

Ser ut til at det er Global Reach Aviation A/S som er hyret inn. De har en CRJ200 og en CRJ900 i flåten. Så da er det vel trolig den sistnevnte, med mellomlanding på BTS begge veier. Finner OY-MIT hos FR24 nå. CRJ900 altså. Avreise BGO kl 1300 på mandag og ankomst LCA kl 2000.

Last edited:
På onsdag flyr Smartwings TRD-FRA med Rosenborg, og tilbake HHN-TRD natt til fredag (nattestengt FRA) - begge flyvningene med Airbus A220-300 (CSA livery).

Ser ut som Bodø Glimt har leid inn Air Seven og OY-ASD, som flyr dem fra OSL til Klagenfurt.

Det var litt snodig. Glimt pleier alltid å reise med innleid fly fra Bodø direkte til der de skal spille. Flybytter og mellomlandinger og slikt pleier de å holde seg unna. Penger er jo ikke det største problemet der oppe, men det kan jo ha vært vanskelig å skaffe fly som kunne flydd dem direkte.

Det var litt snodig. Glimt pleier alltid å reise med innleid fly fra Bodø direkte til der de skal spille. Flybytter og mellomlandinger og slikt pleier de å holde seg unna. Penger er jo ikke det største problemet der oppe, men det kan jo ha vært vanskelig å skaffe fly som kunne flydd dem direkte.

Forstår jeg det rett har de vært i Oslo-området noen dager og trent. Det er bare Brann som ikke klarer skaffe fly med god nok rekkevidde. ;)

Forstår jeg det rett har de vært i Oslo-området noen dager og trent. Det er bare Brann som ikke klarer skaffe fly med god nok rekkevidde. ;)

Det gir mening. Brann har litt å jobbe med når det gjelder logistikken og finne fly som kan fly nonstop. Det er ikke første gangen de må ha fuelstopp for å komme frem. Vi får satse på at de tar det igjen på banen og varter opped avansement.

Det gikk en charter fra WF mellom Ivalo og ARN i går. Virket som den fløy tom fra BGO til Ivalo. Noen som aner hva dette er?

Back