• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Abbas kom til OSL

• Thread starter Thread starter SK931
  • Start date Start date
S

SK931

Guest
Abbas kom til Flystasjonen nå i kveld, direkte fra Tyrkia i denne TC-ATA...:)

Replying to Topic 'Abbas kom til OSL'

Noen som vet åssen det fungerer økonomisk når representanter fra mindre land blir invitert til Norge? Jeg mener at Palestina har vel neppe en økonomi som forsvarer å sende det flyet opp og ned fra Norge. dette gjelder vel flere land/stater som sliter økonomisk.

Er det da Norge som betaler alle avgifter på osl? Videre ikke minst drivstoff og leasing av fly?

Ren nyskjerrighet altså og ikke for å lage VG mat!

Originally posted by MartinL

Noen som vet åssen det fungerer økonomisk når representanter fra mindre land blir invitert til Norge? Jeg mener at Palestina har vel neppe en økonomi som forsvarer å sende det flyet opp og ned fra Norge. dette gjelder vel flere land/stater som sliter økonomisk.

Er det da Norge som betaler alle avgifter på osl? Videre ikke minst drivstoff og leasing av fly?

Det ser ut som om det står noe med Tyrkia på flyet, kanskje Tyrkia har gitt Abbas transport til Oslo.

Flyet er fra tyrkisk flyvåpen

Originally posted by MartinL

Protokollavdelingen i UD er vertskap for statsbesøk. De tar alle direkte kostnader, og i noen tilfeller blir det mer enn catering i Parkveien 45. PLO har gjerne fått låne fly av gode venner som Tunisia og Algerie. Tyrkia har antagelig stilt med fly på samme grunnlag. Gardermoen Flystasjon stiller opp med de ressursene de har fordi de er kongerikets handlingagent og representanter på Gardermoen. Stasjonen har visse protokollmessige plikter - som at stasjonssjefen ønsker velkommen og sier adjø.

Hans Olav,

Kjempefine bilder - var det denne jeg så taxet ut til 19L for avgang rundt klokken 21:00? Evt vet du når den kommer tilbake.. :biggrin

Arafat har vel også kommet til FBU med JetStar fra Iraqi Airways?

Originally posted by Thomas

Hans Olav,

Kjempefine bilder - var det denne jeg så taxet ut til 19L for avgang rundt klokken 21:00? Evt vet du når den kommer tilbake.. :biggrin

Hei Thomas, det kan nok stemme det, den kommer tilbake onsdag kveld, men jeg er litt usikker på når, tror det er sent på kvelden, han skal spise middag 18.00 som skal avsluttes ca 22.00....blir vel avgang rundt 23.00 da hvis ikke de reiser torsdag morgen.... men departementet sier han skulle være her i to dager..:) skal gi beskjed om jeg finner ut av det..:)

Back