• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

A380 ute og lufter seg

LN-SEK

ScanFlyer Gold
Dem har til og med lakkert halen :) :sarc

MSN004

Denne, sammen med MSN001 skal få test utstyr i kabinen og har first flight i mars. MSN001 har first flight i februar etter planen.

De to neste; MSN002 og MSN007, vil få fullt kabin-interiør og vil starte testing i tredje og fjerde kvartal neste år.

MSN000 og MSN003 skal brukes til destruktiv testing, og vil aldri fly så vidt jeg har forstått.
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

:wow:

Stort mer er det vel ikke å si om den saken... :spin:
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Den ser faktisk mer "stubbete" ut enn jeg trodde.:)
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Originally posted by Superhai


Hvis 736 er smågris, er vel dette... villsvin?


Håper jeg slipper å få dette villsvinet etter meg i skogen... :p
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Virker som det er rom for forlengede versjoner her !
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Originally posted by Superhai


Hvis 736 er smågris, er vel dette... villsvin?

nope, selv ikke "megapurke" dekker denne.. her er vi over på Dinosaurer.. jeg tenker noe i linje av Bracciosaur, eller Brontosaur, Det burde være stort nok
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Pen er den ikke...
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Mal den blå og døp den til Nemo.

Ser ut som om den mangler 100 meter, men du verden så flott!
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Originally posted by Concorde


Mal den blå og døp den til Nemo.

(...)

Alle som har små barn - inkl. onkler som deg - vet at nå for tiden er Nemo oransje med hvite striper...! :spin:
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Kutt ut -800 og inn med -900 med engang :D. Den virker litt for kort nå.:D

Gleder meg til den er helt ferdig....:)
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Den var jo ikke akkurat ... pen?? Syns som enkelte andre her at noen meter til hadde gjort seg.
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Det der undrer mig, er at der kun ser ud til at være to "huller" til lastrummene - vil det ikke medføre lang lastetid med cargo + bagage for 600+pax.?
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Originally posted by jens


Det der undrer mig, er at der kun ser ud til at være to "huller" til lastrummene - vil det ikke medføre lang lastetid med cargo + bagage for 600+pax.?

Det skal være lasteluker på begge sider, og da går det nok unna (hvis man har nok high-/key-loadere). Det er vel terminalfasilitetene som kan bli den største flaskehalsen.
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Originally posted by Superhai


Muligens større containere og?

Njæææææi - jeg mener bestemt at de har tenkt å bruke de samme boksene som i 300/310/330/340 (som jeg ikke er kar om å huske betegnelsene på akkurat nå). Men her er jeg på litt tynn is.
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Jeg har vært innom det tidligere, men spør igjen: Noen som vet om hjulene som sitter på nå er de som faktisk skal brukes? Sammenlikner man med menneskene rundt flyet er dem ikke akkurat store. Andre store fly har hjul større enn hus (små hus altså).

CL
 
Replying to Topic 'A380 ute og lufter seg'

Originally posted by Falcon


Originally posted by Superhai


Muligens større containere og?

Njæææææi - jeg mener bestemt at de har tenkt å bruke de samme boksene som i 300/310/330/340 (som jeg ikke er kar om å huske betegnelsene på akkurat nå). Men her er jeg på litt tynn is.

38 x LD3 containere + 18,4 m³ bilk er lastekapasiteten til passasjerutgaven - forøvrig finnes det en god referanseside her ;)
 
Back
Top