A380 extreme taxi test.

LN-OSS

ScanFlyer Silver
A380MLG1.jpg


A380MLG2.jpg


A380MLG3.jpg


A380MLG4.jpg


********

The test is a normal part of the ground testing of the aircraft, and the results exceeded expectations - the gear is tested to failure. All is fine. The test consists of towing the aircraft, at maximum weight, forward, backward, in normal turns, in tight turns, and laterally. The goal is to assess the landing gear's structural integrity in all directions in abusive cases. The test does not replicate normal aircraft operations.

Below is a story that was posted on Flight International's on-line daily news service - Air Transport Intelligence:

A380 tyres withstand extreme handling tests: Airbus
London (15Jul05, 12:01 GMT, 174 words)
Airbus is claiming that the undercarriage and tyres on its A380 aircraft have performed as expected after being subjected to extreme ground-handling tests last month.
Images show that the tests resulted in deformation and damage to the aircraft’s Michelin tyres but that they performed “at and above” expected levels during the abusive ground-handling tests on 25 June.

The A380 main undercarriage comprises two four-wheel under-wing bogies and, behind them, two six-wheel fuselage-mounted bogies. The rear axle of the six-wheel bogie is normally steerable during push-back and taxiing.
But unless electrical power is supplied to the aircraft during towing - by the aircraft or from generators on the tow-tractor - the axle remains locked.

Airbus states that the undercarriage tests were designed to take the undercarriage and tyres “way beyond the limit of normal operations” and adds: “[The tests] were the equivalent of the structural static airframe tests to destruction.
“Although these tests were designed to test up to maximum deformation and beyond, the gear did exactly what it is supposed to do.”

********
 
Re: A380 skadet i slutten av Juni !

Ser ut som kæpt'n tok han på "brekket"....:D
 
Re: A380 skadet i slutten av Juni !

Er vel ikke uvanlig med slikt under testing? En 777ER hadde jo noe tilsvarende i Munchen for noen aar siden. Kan se ut som at de proevde aa svinge av banen i 'for hoey' hastighet ..
 
Re: A380 skadet i slutten av Juni !

Skjer vel egentligganske ofte at noen svinger av rullebanen i høy hastighet...for å slippe å takse så langt...

Var imponerende å se Ryanair lande på Torp på mandag, bremse opp, svinge av og parkere utenfor terminalen i løpet av meget meget kort tid. Torp må være genial i så måte...:up:
 
Re: A380 skadet i slutten av Juni !

Da har jeg fått vite at dette var test... Altså en ekstrem taxi test for å se hvor ille man kunne svinge osv :)

Var no godt å vite det da !
 
Originally posted by EB
Skjer vel egentligganske ofte at noen svinger av rullebanen i høy hastighet...for å slippe å takse så langt...

Var imponerende å se Ryanair lande på Torp på mandag, bremse opp, svinge av og parkere utenfor terminalen i løpet av meget meget kort tid. Torp må være genial i så måte...:up:

Torp er svært velegnet for innkommende fly som lander nordfra. Og like uhensiktsmessig når det må landes fra syd. En parallell taksebane på vestsiden av rullebanen kunne virkelig gjort nytte for seg mang en gang.
 
Jeg bomma visst litt. 380 har ikke bodygear steering, for å spare vekt. Flyet krever nok en del ekstra plass pga det.


Tråd på pprune: http://www.pprune.org/forums/showthread.php?s=4b770780c55fcbe0f3061f8ea0bf5943&threadid=182113
 
Originally posted by Dag Viking
Jeg bomma visst litt. 380 har ikke bodygear steering, for å spare vekt. Flyet krever nok en del ekstra plass pga det.

"The A380 main undercarriage comprises two four-wheel under-wing bogies and, behind them, two six-wheel fuselage-mounted bogies. The rear axle of the six-wheel bogie is normally steerable during push-back and taxiing.
"


Står det lenger opp...
 
Jeg ser det er kjølevifter i hjulene på A380, og det er vel noe spesielt. Så vidt jeg vet er det bare Concord av passasjerfly som har hatt det. Noen som vet om andre fly som har samme system for å kjøle bremser?
 
Superhai, jeg så det. Styring av bakre aksling er vel noe lignende 777 har, mens 747 kan vri hele leg'en??

Så vidt jeg har skjønt er brake fan option på de fleste fly
32X og 300 kan ha brake fan, det samme har nok 330/340. Det er et eget skjermbilde på ECAM som viser braketemp og om vifta går (om jeg husker riktig)
Mange 757, 767 og 777 har det, og jeg antar at alle 744 også har det
Avro 100 har også dette som option
 
Back
Top