A340 på Evenes i morgen 21FEB

Nick Figaretto

ScanFlyer Silver
A340 på Evenes i morgen 21FEB

Hei og takk for sist til alle. :)

Jeg fikk denne mailen ramlende inn i postkassen i natt. Og siden det er litt knapt med tid her, bare limer jeg den inn i en ny tråd.

Hei
I morgen lander vi på Evenes med A340, flyr Japanske turister til Norge. Jeg husket når du sluttet så la du ut ruta på internett for spotters. Kan du assistere med et forum, en link eller noe? Det er jeg som flyr og det hadde vært gøy å fått noen fine bilder. Vi er: SK984 og planlagt landing er 14:05 på Evenes. M

Noen som kan hjelpe M med bilder på Evenes i morgen?

Så oppretter han sikkert profil her og presenterer seg pent etter hvert. :)

Mvh
Lars Ola

P.S. Bilder fra mine siste dager som pilot henger fremdeles på kontoret mitt på Oslo S. :)

Mvh

Last edited:
Re: A340 på Evenes i morgen

Registrering OYKBI, legger ut flykartet på FB under information Alfa, flyhistorie fra A til Å. M

Re: A340 på Evenes i morgen

Oups... der sletta jeg en posten jeg hadde lagt ut, snakk om tabbe... hehe

Men det er en spotter der klar til å ta imot dere.

hurvert

Re: A340 på Evenes i morgen 21FEB

Speedy... sendte deg en Personlig melding.
Du finner den oppe til høyre under navnet ditt.

hurvert :)

Etter SAS A340 maskinen har vært på EVE.
Flyr den tom nedover til Kastrup Flyplass???

Ok.

Men hadde det ikke vært lønnsomt for SAS kansje å sende flyet tilbake til Japan med Norske turister???

Ikke vet jeg, men sikkert mange som vil oppleve Japan kansje.

Så vidt jeg vet, så har vel ikke OSL direkte rute til Tokyo Narita Airport.

Ta kontakt med Ragnar Bøifot. Han er journalist i avisa Fremover, og skal være på Evenes når 340en kommer.

Tlf 91583615

Men hadde det ikke vært lønnsomt for SAS kansje å sende flyet tilbake til Japan med Norske turister???
Flyet er den vanlige NRT-CPH-flighten til SAS, men noen ganger går den bare til Tromsø, Evenes eller Bergen fordi hele flighter er kjøpt opp av japanske turister. Det er nok vesentlig mer penger i å sende den i vanlig rutetrafikk tilbake. Det er heller ikke normalt at det er samme A340 som flyr frem og tilbake til NRT.

Hei og takk for sist til alle. :)

Jeg fikk denne mailen ramlende inn i postkassen i natt. Og siden det er litt knapt med tid her, bare limer jeg den inn i en ny tråd.

Noen som kan hjelpe M med bilder på Evenes i morgen?

Så oppretter han sikkert profil her og presenterer seg pent etter hvert. :)

Mvh
Lars Ola

P.S. Bilder fra mine siste dager som pilot henger fremdeles på kontoret mitt på Oslo S. :)

Mvh

Planen er at M også skal få med seg siste bok om Evenes lufthavn. I den er han jo avbildet fra forrige gang han dumpet nedom med en A340 fra Tokyo.

Espen

Normalt går flyet som gikk NRT-CPH videre fra CPH til PVG etter noen timer på bakken i CPH.

Det ligger en del bilder på Facebooksiden til Harstad/Narvik lufthavn, Evenes

Reportasje i Nord24

幻想的な
Ti timer og ett kvarter før flyet landet på Evenes tok det av fra storflyplassen Narita utenfor Tokyo.
Styrmann Morten eKjellsvik beskriver flyturen i 36.000 fots høyde som fantastisk.
– Tenk å ha en slik jobb da, sa Kjellesvik, som har vært på Evenes mange ganger tidligere.

http://www.nord24.no/Dette_SAS_flyet_f_r_bare_lande_to_steder_i_Nord_Norge___derfor_endte_disse_turistene_her-5-32-18105.html

Back