• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

A332 TAP FNC-LIS

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
I forbindelse med hjemreise fra FNC den 11. desember som først var oppsatt med TAP 319 KL 0540.....Forferdelig tidspunkt , men eneste som ble tilbudt...

Fikk så beskjed om endring til 11.15 og jublet... Tittet litt på aircraft , 332 !:up:

Hallo, flyr man den innenriks i Portugal eller er det en mellomlanding fra Afrika eller Sør-Amerika ?

Jeg vet at TAP har ei rute som går Lisboa-Madeira-Caracas t/r med A332, men tror de bruker den på enkelte rotasjoner som går bare til Madeira også..
Jeg var på Madeira for noen år siden med TAP og kikket litt på rutetabellen og de har MANGE daglige avganger på den strekningen i tillegg til at både Portugalia og SATA flyr. Kan ikke helt skjønne det da det ikke bor såå mange på Madeira og de fleste turister kommer vel med charter...

Pussig dette , da vi fløy hjem fra Caracas med LH i mai , var agenten fra Madeira ... Tok en prat med Mr. Google og det har virkelig vært stor utvandring fra Madeira til Venezuela.. Dette var meget overraskende..

Ja har også syntes denne ruten har vært litt merkelig, men da er vel utvandringa svaret.. Hva de nå enn gjør i Venezuela...

Siden rullebanen på FNC ikke er av de lengste, er det noen begrensninger for en A330 her mht load osv?

Jeg husker med stor glede innflyvingen på FNC med følelsen av å skulle lande "i vannet" før rullebanen plutselig dukket opp under oss.

Back