• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

950000 til luftskole

Exiz

ScanFlyer Silver
Kan i dagens utgave av lokalavisen Fedrelandsvennen her nede i Kristiansand lese dette:

Sørlandets kompetansefond har gitt 800.000 kroner til videre utredning av luftfartsskole på Kjevik. Tirsdag bevilget kommunalutvalget i Kristiansand 150.000 kroner til samme formål.

En arbeidsgruppe konkluderte nylig med at forholdene ligger godt til rette for en Luftfartshøgskole på Kjevik, i regi av HiA (Høgskolen i Agder).

Det utredes nå om skolen kan gi kompetanse innen følgende fag:
Trafikkflyger, flygeleder, flyingeniør og flylogistikk.

Det finnes pr. dato ikke en helhetlig luftfartsutdanning i Norge, og det hevdes at en flyskole vil gi et nasjonalt løft, samtidig som den vil heve kompetansen på HiA, samt sikre at Luftforsvarets skolesenter på Kjevik legges ned.

Så gjenstår det vel bare å se hva de finner ut når millionen er brukt opp da.
Hadde absolutt vært gledelig om det kunne blitt noe slikt, men jeg tviler det vil bli i tide til at jeg kan ha noen nytte av det. :sarc

Time will show! :)

Replying to Topic '950000 til luftskole'

..."sikre at Luftforsvarets skolesenter på Kjevik legges ned"???

Noen som vet hva "flylogistikk" er for noe, forresten?

Originally posted by Falcon

..."sikre at Luftforsvarets skolesenter på Kjevik legges ned"???

Hehehe...Forsvaret vet å overraske! :sarc det er nok garantert en liten skrivefeil, siden LTS håper å oppnå det motsatte!

Når det gjelder logistikk, er det administrativt/operations hvis jeg ikke er helt på jordet nå.

Exiz, det kan være de blir ferdige før du skal til med noe...kommer an på hvor mye hastverk du har, selvfølgelig. ;)

Har innbilt meg at logistikk har noe med frakt å gjøre jeg, men er absolutt ikke sikker.

Forslaget har nå ihvertfall tidligere vært luftet om å flytte på Forsvarets skolesenter, og vi vet jo alle at media er glade i å sette ting på spissen.

Det kan godt være de blir ferdige før jeg skal til med noe ja Turtle, jeg er nå fortsatt bare en liten unge (17), så jeg får krysse fingrene og håpe på det beste! :)

Logistikk er metoder for å effektivisere flyten i en leveransekjede feks for å bringe materiell og utstyr til sluttbrukere. I bedrifter ofte brukt om kjeden fra fabrikk til kunden.

Back