767 nr 1000 på vei

Re: 767 nr 1000 på vei

Overraskende!

I mitt stille sinn trodde jeg ikke 767 ble produsert lenger. ANA er kjøperen av nr 1000 og 1001 står det i vedlegget.

BF:cool2
 
Re: 767 nr 1000 på vei

Artig! Er jo bare å gratulere det!

I mitt stille sinn trodde jeg ikke 767 ble produsert lenger. ANA er kjøperen av nr 1000 og 1001 står det i vedlegget.

BF:cool2

Joda, jeg kan fortelle deg at jeg selv har bevitnet en maskin under bygging hos Boeing i november ;)
 
Re: 767 nr 1000 på vei

I mitt stille sinn trodde jeg ikke 767 ble produsert lenger. ANA er kjøperen av nr 1000 og 1001 står det i vedlegget.

Forsinkelsene på Dreamlineren har vel en del av "skylden"? Er det ikke sånn at flere selskaper har fått bl.a. 767'ere til en kjempepris fordi 787'erne deres er forsinket?
 
Re: 767 nr 1000 på vei

Enligt texten så är det alltså line number 1000 som byggs på "gamla stället" och line number 1001 den första som ska byggas på "nya stället" men är egentligen inte line number 1001 den "riktiga" B.767 nummer 1000 ? För hur är det med line number 718 , byggdes den ?
 
Re: 767 nr 1000 på vei

LN 718 ble aldri ferdig bygget, den skulle egentlig til Asiana, men ble avbestillt sent i prosessen og istedenfor aa bygge den som "White Tail" ble de komponentene som var ferdige benyttet i andre LN's (Noe som vel ikke har skjedd foer). Saa ja LN 1001 er egentlig LN 1000.
 
Re: 767 nr 1000 på vei

Om jeg husker rett var vel opprinlig planlagt produksjon av den siste B767 i 2007.

Er det virkelig lønnsomt å kjøpe en splitter ny 767-300ER i dag da? Man skulle jo tro den var dø, akkurat som A340...
 
Last edited:
Re: 767 nr 1000 på vei

Om jeg husker rett var vel opprinlig planlagt produksjon av den siste B767 planlagt i 2007.

Er det virkelig lønnsomt å kjøpe en splitter ny 767-300ER i dag da? Man skulle jo tro den var dø, akkurat som A340...

Det kommer an paa hva du betaler for en 767 i dag ;) ANA har nok faatt disse svaert gunstig - og LAN gruppen har jo ogsaa faatt en par levert de siste aarene...baade Cargo og Passasjer utgaver....

Produksjons linjen ble opprettholdt i paavente av utfallet "Tanker" ordren, hvor Boeings tilbud bygger paa 767 - i tillegg har 767 vaert et greit "erstatningsfly" for de som venter og venter og venter paa 787
 
Re: 767 nr 1000 på vei

LN 718 ble aldri ferdig bygget, den skulle egentlig til Asiana, men ble avbestillt sent i prosessen og istedenfor aa bygge den som "White Tail" ble de komponentene som var ferdige benyttet i andre LN's (Noe som vel ikke har skjedd foer). Saa ja LN 1001 er egentlig LN 1000.

Litet off topic men ändå på samma ämne: McD/Douglas har ju något liknande med ett antal LN i DC-9/MD-serien som aldrig byggdes så egentligen är där LN högre än 2007 något missvisande.
 
Re: 767 nr 1000 på vei

Det kommer an paa hva du betaler for en 767 i dag ;) ANA har nok faatt disse svaert gunstig - og LAN gruppen har jo ogsaa faatt en par levert de siste aarene...baade Cargo og Passasjer utgaver....

Produksjons linjen ble opprettholdt i paavente av utfallet "Tanker" ordren, hvor Boeings tilbud bygger paa 767 - i tillegg har 767 vaert et greit "erstatningsfly" for de som venter og venter og venter paa 787

ANA's sine maskiner leveres kun til kostpris som en del av kompensasjonen for sene 787 leveringer.
 
Re: 767 nr 1000 på vei

ANA's sine maskiner leveres kun til kostpris som en del av kompensasjonen for sene 787 leveringer.

Boeing begynner virkelig å få hastverk da med å ferdigstille B787 og få dem ut til kundene nå som de må selge B767 maskiner til "gi bort pris"?
 
Re: 767 nr 1000 på vei

Vel - det er ogsaa god taktikk for aa holde paa kunden. Alternativet kunne fort blitt enda dyrere.

L-1011: Ingen 767'er er saa langt levert med winglets.
 
Re: 767 nr 1000 på vei

Vel - det er ogsaa god taktikk for aa holde paa kunden. Alternativet kunne fort blitt enda dyrere.

L-1011: Ingen 767'er er saa langt levert med winglets.

Forståelig nok, kundepleie er selvsagt alfa omega. Ett økende antall airbus maskiner malt i ANA livery er vel ikke akkurat balsam for øynene til gutta boys på Everett...

Men de B767 som har winglets (for det er vel noen ytterst få som har det?), er det noe som er montert på i ettertid av kunde? Hvis ja: Dersom det er fordeler knyttet til dette, hvorfor har ikke Boeing selv levert B767 med winglets?
 
Re: 767 nr 1000 på vei

Men de B767 som har winglets (for det er vel noen ytterst få som har det?), er det noe som er montert på i ettertid av kunde? Hvis ja: Dersom det er fordeler knyttet til dette, hvorfor har ikke Boeing selv levert B767 med winglets?

Ja, winglets må ettermonteres, enten om flyet kommer fabrikknytt fra Boeing eller det er av eldre modell.

Og det er alltid et spørsmål om avkastning, så Boeing har vel funnet ut av at det er bedre for Boeing at kundene ettermonterer winglets enn at de kommer med det fra fabrikken
 
Re: 767 nr 1000 på vei

Ja, winglets må ettermonteres, enten om flyet kommer fabrikknytt fra Boeing eller det er av eldre modell.

Og det er alltid et spørsmål om avkastning, så Boeing har vel funnet ut av at det er bedre for Boeing at kundene ettermonterer winglets enn at de kommer med det fra fabrikken

Takker for svar.
 
Re: 767 nr 1000 på vei

Men de B767 som har winglets (for det er vel noen ytterst få som har det?), er det noe som er montert på i ettertid av kunde?

Få och få , allt är relativt , har inte räknat exakt men nog är det väl minst 75-80 stycken som hittils har fått winglets
 
Re: 767 nr 1000 på vei

Få och få , allt är relativt , har inte räknat exakt men nog är det väl minst 75-80 stycken som hittils har fått winglets

Noe tall har ikke jeg heller, men hverdagskost er det ikke akkurat. Tallene du referer til tilsier jo ca 7-8% av de produserte, kanskje ikke så få, men mange er det ikke. Så alt er vel relativt som du sier...
 
Re: 767 nr 1000 på vei

Noe tall har ikke jeg heller, men hverdagskost er det ikke akkurat. Tallene du referer til tilsier jo ca 7-8% av de produserte, kanskje ikke så få, men mange er det ikke. Så alt er vel relativt som du sier...
Men så har vel ikke disse eksistert i stort mer enn et år så vidt jeg husker, så det dukker nok opp på fler og fler maskiner etter hvert!
 
Re: 767 nr 1000 på vei

Men så har vel ikke disse eksistert i stort mer enn et år så vidt jeg husker, så det dukker nok opp på fler og fler maskiner etter hvert!

Och så finns ju winglets bara på 767-300 och inte 767-200/400.
 
Back
Top