6 timer transfertid i Stavanger

• Thread starter Thread starter imm
  • Start date Start date

imm

ScanFlyer Crusty
Torsdag reiser jeg på tur sammen med to kolleger. Vi har hele 6 timet transfertid i Stavanger. What to do? Forslag mottas med takk.

Re: 6 timer transfertid i SVG.

Torsdag reiser jeg på tur sammen med to kolleger. Vi har hele 6 timet transfertid i Stavanger. What to do? Forslag mottas med takk.
Stikke inn til byen, eventuelt Sandnes, og kikke litt rundt, kanskje spise litt (buss nr 9 går til både Stavanger og Sandnes). Men dere får jo mat på flyet til IAH (antar det er grunnen til å reise via SVG).
Ikke noe særlig å finne på ute på flyplassen, heller ikke noe lounge å sitte i.

Stikke inn til byen, eventuelt Sandnes, og kikke litt rundt, kanskje spise litt (buss nr 9 går til både Stavanger og Sandnes). Men dere får jo mat på flyet til IAH (antar det er grunnen til å reise via SVG).
Ikke noe særlig å finne på ute på flyplassen, heller ikke noe lounge å sitte i.

Jo det er en gate lounge på SVG om man skal med SK direktefligt til IAH.
Husker ikke når den åpner men ville vell ikke beregnet så veldig lang tid der.
Om du ikke har vert i Stavanger og Sandnes er det jo en fin anledning til å se litt av byen/ byene.

Flybussen går eksempelvis rett til Oljemuseet, Vågen er fint i fint vær (hehe) og ferske reker med masse rogn = snadder (kjøpes rett av fiskebåt).

Anbefaler Flybussen, rute 9 tar en liten evighet...
Jeg ville valgt et par timer i Oljemuseet, og en matbit på Renaa Matbaren.

Anbefaler Flybussen, rute 9 tar en liten evighet...
Jeg ville valgt et par timer i Oljemuseet, og en matbit på Renaa Matbaren.

Støtter den 110%. Renaa var jo en het kandidat til sånn fancy Stjerne, men tydelig at stavanger lå utenfor reiseruta til stjernegutta denne gang.

Ellers er oljemuseet verdt å få med se.

For litt enklere mat er jo Døgnvill burgerbar solid, ellers er Fish & Cow veldig bra synes jeg.

Er du glad i kaffe må du sjekke ut Coffeeberry (I Klubbgata) et steinkast fra Domkirken eller Bluebird Kaffebar i Kongsgata rett ved Bussterminalen. Flybussen passerer begge steder..

Videre ta en god spasertur i sentrum. Sjekk ut "Fargegaten" og ta en tur forbi en skikkelig barberstue i forlengelsen av den. Øvre Holmegate er adressen der. som nevnt, Oljemuseet ligger jo like ved i tillegg. Mange muligheter...

Anbefaler Flybussen, rute 9 tar en liten evighet.

Flybussen: 25 min.
9en: 40 min.
Så strengt tatt kun et kvarter ekstra (selv om det et er klart 40 minutt på rutebuss kan være litt langdrygt). Med 4 vs 2 avganger per time er uansett Flybussen overlegen på frekvens så lenge trasévalg er likegyldig.

Hvis man ønsker å bli godt kjent med Tananger så er jo rute 9 perfekt. ;)
Skal ikke kimse av sightseeing i Tananger :p

Flybussen er raskere, og går ofteren men den går kun til Stavanger. Men så har man også Jaerlines til Tjelta, Klepp og Bryne.

Flybussen: 25 min.
9en: 40 min.
Så strengt tatt kun et kvarter ekstra (selv om det et er klart 40 minutt på rutebuss kan være litt langdrygt). Med 4 vs 2 avganger per time er uansett Flybussen overlegen på frekvens så lenge trasévalg er likegyldig.

Som jeg sa; en LITEN evighet :-)
Jeg har tatt rute 9 til Sola-Stavanger noen ganger, og da tok den betydelig lenger tid enn 40 min. Trafikken på den strekningen er hinsides, med fravær av bussfil så blir man garantert forsinket...

Back