6 nye fly til SAS

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
For å prøve å se litt mer fremmover enn bakover ..., er det noen som har noe mer informasjon om disse leveransene ? config ? dato ?

737-800
SE-DYC CECILIA VIKING " 32276 YD059 " ..JUN07
SE-DYD DAG VIKING " 30471 YD058 " ..JUL07

A319 som skal leveres 2006 og 2007
LN-RKK
LN-RKL
SE-REH
SE-REL

/Geir

Og der ser vi at et av de aktive forummedlemmene blir æret med eget navn hos SAS!!!

Originally posted by EB
Og der ser vi at et av de aktive forummedlemmene blir æret med eget navn hos SAS!!!

Hm... lurer på hva man skal foreta seg for å bli æret på den måten ....

Det litt ironiske er at når jeg valgte dette navnet under airpics-tiden (tror jeg ble medlem september 2003), så var Dag Viking planlagt levert i 2005. Jeg hadde derfor en avatar som sa "I luften igjen fra 2005". Så ble leveringen utsatt, men Dag Viking (meg) kom seg likevel i luften dette året, og kan ikke påstå jeg har angret på det!

...eller fratatt den? Jeg har da både hatt en navnebror på DC-9 og senere på en F50. Vet ikke om Fokker`n flyr ennå som Eivind Viking...

Originally posted by EB
...eller fratatt den? Jeg har da både hatt en navnebror på DC-9 og senere på en F50. Vet ikke om Fokker`n flyr ennå som Eivind Viking...
LN-RNC Eivind 20176 20FEB90

Du flakser vel rundt på vestlandet vil jeg tro.

Etter pensjonen vil jeg bli en A330 eller kanskje den første A340-600 i SAS farger. Man kan da drømme...

Hm, man pleier å skrumpe når man blir eldre ..., dc9-> F50 -> ? A340-600 , dream on ...

Men jeg er ikke ferdig med voksealderen...i allefall vektmessig og da er nok A340-600 innen rekkevidde...;)

Skjønner ikke hvorfor de ikke konverterte de 4 321'ene til 1-2 332 eller 1-2 346. Skulle tro det mye mer bruk for det enn 319.

Men det er kanskje ikke mulig å konvertere fra narrow- til widebody ?

Apropos vikingnavn. Har SAS noen gang hatt (evt. har fortsatt) noen fly med navn Martin Viking??

Originally posted by LN-SEK
Skjønner ikke hvorfor de ikke konverterte de 4 321'ene til 1-2 332 eller 1-2 346. Skulle tro det mye mer bruk for det enn 319.

Dette var vel de A321'ene de hadde i bestilling, men så måtte utsettes inntil videre pga dårlig økonomi. Airbus tillot derfor at de kunne konverteres til A319. De vil jo trenge disse også nå som MD90'ene siver ut av SAS-systemet.
Ellers håper jeg på å få se A346 og A332 i SAS-farger snart. Den ene fordi den ville bringe sårt tiltrengt kapasitet på bl.a. Tokyo og mindre maskiner til eventuelle nye ruter.

Jeg "forsvant" ut av flåten med LN-RLJ. Bare de nå ikke kaller opp en gris etter meg,men disse to 738'ene er vel de siste som blir levert,er de ikke?

Originally posted by Martin
Apropos vikingnavn. Har SAS noen gang hatt (evt. har fortsatt) noen fly med navn Martin Viking??

No such luck; Martin er vel for langt unna det norrøne. Navnet stammer fra romersk mytologi, og betyr vel noe sånt som "av Mars" (krigsguden). Romerne har vel æren for at planeten Mars heter det den gjør i dag.

ER der nogen med adgang til Norsk og Svensk register der kan søge på de nævnte registreringer på A319 flyene
Der må man jo kunne se lidt detaljer
Hilsen
Ole

LN-RKK Finnboge Viking
LN-RKL Rangvald Viking
SE-REH Viger Viking
SE-REL Helge Viking

Plockade upp detta någonstans om det inresserar någon. Subject to change

Back