5 bilder fra SVG i dag

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Tok en kjapp tur innom Sola på vei hjem fra etter litt overtid i dag :)

Det første som dukket opp var LN-OHZ. Hvis jeg husker riktig, så er dette det siste helikopteret til CHC som er under testfasen (eller noe sånn)?

_MG_6136_2.jpg

Og et fly fra Bergen Air Transport (Noen som kan gi meg en reg på denne?)

IMG_6235_2.jpg

En 733 fra Lufthansa D-ABEB, navn Xanten

_MG_6281_2.jpg
_MG_6269_2.jpg

Og en liten TNT

_MG_6330_2.jpg

Kommenter gjerne :)

Bra bilder Pål.

Om den der CHC maskinen er den som skal erstatte SAR-maskinen i nordsjøen?

BGT'en:

Hvilken flytype er det? B200 Super King Air?

LN-BAA eller er det BAB?

På forhånd takk :)

Attachments

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    32.2 KB · Views: 320
Er en King air, står ikke i den listen
Skal være islangsk registrert, og ikke registrert i airframes basen ennå

LN-OHZ er vell maskinen som kommer fra amerikanske ERA som har stått hos Heli-One, for oppgradering til SAR helikopter..:)

OHZ skal avløse Bell 214ST på Statfjord feltet:D inntil det kommer ett nytt helikopter som skal avløse denne. Det betyr at OHZ er en temporær maskin på Statfjord feltet(innleid).

Hvordan har det gått med kapasitetsøkningen til Lufthansa på Sola?

Fra mitt synspunkt har det gåttt bra! :p Litt greit å få noe annet enn Eurowings... Og innimellom kommer det Airbus istedet for B733/5, og det må man jo være fornøyd med :)

OHZ skal avløse Bell 214ST på Statfjord feltet:D inntil det kommer ett nytt helikopter som skal avløse denne. Det betyr at OHZ er en temporær maskin på Statfjord feltet(innleid).

Hmmm.. Tror det er neste 225 som skal til statfjord. OHZ går nok til oseberg, mener jeg nesten sikkert. :)

Hva er den kassa under buken på den Bergen Air Transport maskinen?

Så unektelig litt merkelig ut!

BF:cool2

Det kan stemme godt det Olav. ;) Så en del kofferter og bager bli tatt ut av "boksen" under buken. Men de bildene har jeg slettet.

Back