45 år siden den første DC-9 fløy!

LN-MEH

ScanFlyer Gold
45 år siden den første DC-9 fløy!

I dag 25/2, er det 45 år siden den aller første 9'eren fløy for første gang. Det var c/n 45695/1 med den passende registreringen N9DC det dreier seg om. Den gikk gjennom flere brukere før det endte opp med å bli hugget opp høsten 1993. DC-9 har betydd mye for mange meg selv inkludert. Jeg er nær sagt født og oppvokst med flytypen og har mange minner fra DC-9 epoken.
Markerer dagen med et bilde fra Alta tatt i august 1992. Det er OY-KIF "Svipdag Viking" ex SE-DBS og senere N126NK, desverre hugget i 1997.

McDonnellDouglasOY-KIFSvipda.jpg

Re: 45 år siden den første DC-9 fløy!

Gratulerer med dagen til DC-9`erne... Har som LN-MEH mange flotte minner fra 9`ern. Flott bilde av Sport`n også...

Grattis med dagen "DC-9"!!! Den mini "niern" er fantastisk "KUUUL"! Nesten som en liten BIZjet. Feirer dagen med et bilde av en SE-DAP DC-9-41 fra Fornebu 1992.

SE-DAP-001-1024.jpg

Steinar
http://www.seabee.info

Pakker på med mitt vinterbilde fra Bodø.

Attachments

• skann.jpg DC9-21.jpg
    skann.jpg DC9-21.jpg
    74 KB · Views: 283

Gratulerer med dagen til 9'ern! Mange flotte minner både som pax og bak spakene. Jetalderens DC-3!

Takk for påminnelsen! Fine bilder!

Måtte det lykkes å få satt en DC-9 på museum i et av de skandinaviske landene..

Synes Sport'n ser mer sporty ut i dragehodedekor, men bildet fra Alta er flott det også - og begge vekker gamle minner fra flyginger i Nord-Norge, både sommer og vinter.....

Takk skal dere ha for flotte bilder :-)

Beste hilsen Espen

Back