• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

3xSuite,Del 3: Radisson SAS Arlandia m/ "Senior Suite":

Blackhawk

ScanFlyer Gold
3 x Suite: Radisson SAS: Arlandia med "Senior Suite"

Del 3 av 3:

(Del 1: "M/S Birka Paradise i 30 kvm. "Birka Suite")
(Del 2: "M/S Silja Galaxy" i "Suite" til Åbo, Finland)



Radisson SAS: Arlandia Hotel, med "Senior Suite"
på 32 kvm. Suiten består av separat oppholdsrom
og arbeidskrok - samt soverom. Med såkallt
"eksklusivt" bad med egen bastu. Inkl. avis,
roomservice, morgenkåpe/tøfler, fri bredbånd,
Nespresso-kaffemaskin, fri betal-tv, osv osv.


Jo da, jo da! Jeg vet at Radisson SAS nå egentlig
heter "Radisson Blu", men siden dette er en lang
prosess - så het fortsett dette hotellet "Radisson SAS"
når vi bodde her; følgelig har jeg ikke gjort om navnet.


Priser fra SEK: 1,595.- til ca. SEK: 2,900.-
pr. natt, avhengig av sesong og ukedag.


Får å runde av de to turene på sjøen med Suite hos
både Birka Cruises ombord på "M/S Birka Paradise"
og hos TallinkSilja ombord på "M/S Silja Galaxy" -
var det jo naturlig å ta en natt i Suite også på land:



IMG_9217.jpg

Over: velkommen inn i "Senior Suite", romnr.: 596 på Radisson SAS: Arlandia Hotell.


IMG_9219.jpg

IMG_9221.jpg

IMG_9222.jpg

IMG_9223b.jpg

IMG_9225.jpg

IMG_9226.jpg

IMG_9229.jpg

IMG_9232.jpg

IMG_9233.jpg



Utsikten fra vinduene i begge rom, var det ikke noe å si på. For de med
litt mer zoom på kameraet (enn meg) - kunne man nok ha tatt flere brukbare
flybilder:


IMG_9236.jpg

IMG_9258.jpg

Over: "Jumbo Hostel", en renovert klassisk B747 - som nå tilbyr hotellrom/hostel for
de som vil bo litt anderledes for en natt.
 
Så over til noen få eksempler av flybilder, som man kan ta fra rommet - dog har jeg
ikke mer enn 3 X zoom på mitt enkle IXUS-kamera (nytt kamera er på vei!):

(flybildene nedenfor er kun tatt med for å representere litt av trafikken, som
taxet "rett utenfor" hotellvinduet - og er ikke ment å være noe herlig "eye-candy"
på noen slags måte:


IMG_9245.jpg

Over: Malev med B73G (-700), "HA-LOB" som er seks år.

IMG_9247.jpg

Over: Ethiopian Airlines med B757-200, "ET-ALY" har rukket å bli 12 år.

IMG_9272.jpg

Over: Air Berlin med B73G (-700), "D-AGEU" med 11 år på baken.

IMG_9281.jpg

Over: British Airways med Airbus A320-200, "G-EUUI" - som fyller
syv år om ca. én uke.

IMG_9287.jpg

Over: KLM med B737-800, "PH-BXN" som er ni år gammel.

IMG_9292.jpg

Over: kun ett av svært mange SAS-fly som passerte i begge retninger,
her representert v/ SAS Norge og en 10 år gammel B736.

IMG_9293.jpg

Over: Norwegian med B737-800 og "LN-NOS" som er fem år gammel,
tidligere reg. som "OY-SEL" og i trafikk for Sterling. DY overtok maskinen
1. April 2009, og har således vært en "DY-maskin" i litt over tre måneder,
når dette bildet ble tatt. Sterling hadde maskinen fra den var ny (fra
April 2004) til Sterling gikk konkurs 28. Oktober 2008.


IMG_9299.jpg

Over: Finnair med A319-100, "OH-LVA" har rundet 10 år for ikke lenge siden.

IMG_9303.jpg

Over: Germanwings med A319-100, "D-AKNO" blir 10 år i slutten av november -
har tidligere vært hos US Airways siden den var ny i slutten av 1999;
og frem til Germanwings overtok maskinen medio mai 2005.




(Alle bilder er tatt med et enkelt kompaktkamera,
Canon Digital IXUS50 - med kun 5 megapixler og 3x zoom.
Gjør oppmerksom på at bildene er redigert på LCD-skjerm,
bildene kan derfor oppleves som noe mørke på visse
CRT-skjermer)

Alle bilder er tatt av undertegnende, og
kan ikke brukes videre uten tillatelse.


Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer
eller spørsmål dersom ønskelig!
 
Back
Top