35 min transfer i OSL, desember: verdt det?

Edricson

ScanFlyer Blue
Jeg har ingen erfaring med irr-håndtering fra DY:s side, så tenkte jeg skulle bare spørre. Skal reise fra Tromsø til Amsterdam midt i desember, og SK sine priser/tider på TOS-OSL-AMS er helt håpløse (nesten 1200 kr for en 11 timers reise); DY har også salg nå, mens KL er uaktuell fordi jeg ikke skal fly retur fra AMS. Men DY har det ganske tynt med avganger fra TOS om ettermiddagen: jeg får enten en reise på 10 timer med 6 timer i OSL eller en med 35 minutters mellom flyene. DY har nå om dagen god punktlighet, men gitt at det er vintertid og at det sent på dagen (altså med større sjanser for forsinkelse med DY:s flåteutnyttelse) er det vel ganske risikabelt? Og det med irr-håndtering: hva får jeg i praksis? Matvoucher og en billett til neste kvelds AMS-avgang? Da blir det kanskje bedre å vente i 6 timer, selv om heller ikke dette er optimalt med familien på slep?

35 min er i snaueste laget ,men hvis DY ok'er dette på en gjennomgående bilett go for it...

bare sørg for at det er en gjennomgående bilett, hvis det ikke er det så ikke engang tenk på det. klarer du det ikke er ikke DY ansvarlig for å få deg videre..

og bare så det er spesifisert:

to separate biletter = bare trøbbel.. IKKE ENGANG VURDER DET UANSETT SELSKAP
Gjennomgående = selskapet er ansvarlig for deg, go for it !

Gjennomgående = selskapet er ansvarlig for deg, go for it !

Men husk - DY booker ikke om til hvem som helst, så med mindre du er klar for en lengre 24-timers forsinkelse el.l. så legg inn mer transfertid.

Men husk - DY booker ikke om til hvem som helst, så med mindre du er klar for en lengre 24-timers forsinkelse el.l. så legg inn mer transfertid.

Ja, det er denne problemstillingen som plager meg mest (se "neste kvelds fly" i den opprinnelige posten), og da må jeg kanskje betale for evt. hotell selv? Får nok nøye meg med 6 timer på Gardermoen...

Ja, det er denne problemstillingen som plager meg mest (se "neste kvelds fly" i den opprinnelige posten), og da må jeg kanskje betale for evt. hotell selv? Får nok nøye meg med 6 timer på Gardermoen...

DY skal i utgangspunktet betale det, men du kan risikere å måtte legge ut (jeg har ikke erfaring med DY). Sitter dere bak i flyet til Oslo så tar det jo fort 10 minutter å komme ut dersom det går tregt.

Med den transfertiden som du skisserer der det vel stor sannsynlighet for at dere ikke rekker flyet, og enda mindre sannsynlig at bagasjen kommer med. Så da blir det bare å se på fordeler/ulemper og litt sannsynlighetsregning.

Joda, takk for det. Har nå også fått beskjed om at en tur på Indiska står på ønskelista, da er det bare å ha en stø kurs mot Oslo S mellom flyene :).

Back