320/737 på IC-ruter
Hej
Har et simpelt spørgsmål:
I dag bruger man lystigt 320 og 737 på ruter op til ca. 4.000 km, f.eks. fra Skandinavien til Gran Canaria og des lige, her med kunder der næppe ligger i den høje ende når det kommer til betalingsviljen.
Ser man på en globus, så er der interessante IC-destinationer indenfor ca. 6.000 fra Skandinavien (Boston, New York, New Delhi, Toronto etc.). Her vil jeg formode at man kan få en højere billetpris. 6.000 km er såvidt jeg kan se indenfor rækkevidden af visse typer af 320 og 737.
I kombination med mindre fly burde det gøre flere ruter rentable. Så der er nok en grund til at man ikke gør det. Bliver økonomien i flyvningen så meget dårligere af den ekstra længde? Jf. SAS's side så bruger de to typer fly ca. ligeså meget brændstof som 330/340.
Lars
Hej
Har et simpelt spørgsmål:
I dag bruger man lystigt 320 og 737 på ruter op til ca. 4.000 km, f.eks. fra Skandinavien til Gran Canaria og des lige, her med kunder der næppe ligger i den høje ende når det kommer til betalingsviljen.
Ser man på en globus, så er der interessante IC-destinationer indenfor ca. 6.000 fra Skandinavien (Boston, New York, New Delhi, Toronto etc.). Her vil jeg formode at man kan få en højere billetpris. 6.000 km er såvidt jeg kan se indenfor rækkevidden af visse typer af 320 og 737.
I kombination med mindre fly burde det gøre flere ruter rentable. Så der er nok en grund til at man ikke gør det. Bliver økonomien i flyvningen så meget dårligere af den ekstra længde? Jf. SAS's side så bruger de to typer fly ca. ligeså meget brændstof som 330/340.
Lars