S. Holberg
ScanFlyer Gold
Hei!
Vanligvis så bruker 737en 2-trinns takeoff thrust så vidt jeg vet. Setter ca 40% N1, før så engage TOGA. Dette har jeg også fått bekreftet når jeg har sittet på klapp.
Men når jeg fløy tilbake til Kvernberget fra Oslo på søndag, så gikk det litt annerledes for seg. Jeg befant meg da på 1A, ikke 0A som jeg egentlig tenkte på
Da hørtes det nemelig ut som at de gjorde en tre-trinns takeoff thrust. Vi linet opp på RWY. Hører at motorene spooler opp til det jeg vil tro er 30-40% N1. Vi begynner å rulle, så øker den igjen, sikkert til 60% N1 eller i den gaten og stabiliserer seg der. Farten øker, og så setter de takeoff thrust(TOGA vil jeg tro) og man får den sedvanlige "litt dyttet tilbake i setet"
Kan noen av dere som jobber på flightdecket si noe om dette?
Har sittet på klapp en god del ganger, men har aldri opplevd en tre-trinns thrust set, og har aldri opplevd det i flightsimmen heller.
Takk på forhånd!
Sindre
Vanligvis så bruker 737en 2-trinns takeoff thrust så vidt jeg vet. Setter ca 40% N1, før så engage TOGA. Dette har jeg også fått bekreftet når jeg har sittet på klapp.
Men når jeg fløy tilbake til Kvernberget fra Oslo på søndag, så gikk det litt annerledes for seg. Jeg befant meg da på 1A, ikke 0A som jeg egentlig tenkte på

Da hørtes det nemelig ut som at de gjorde en tre-trinns takeoff thrust. Vi linet opp på RWY. Hører at motorene spooler opp til det jeg vil tro er 30-40% N1. Vi begynner å rulle, så øker den igjen, sikkert til 60% N1 eller i den gaten og stabiliserer seg der. Farten øker, og så setter de takeoff thrust(TOGA vil jeg tro) og man får den sedvanlige "litt dyttet tilbake i setet"
Kan noen av dere som jobber på flightdecket si noe om dette?
Har sittet på klapp en god del ganger, men har aldri opplevd en tre-trinns thrust set, og har aldri opplevd det i flightsimmen heller.
Takk på forhånd!
Sindre
