3 russiske "3 holers" og litt annet variert fra Tromsø fra de tre siste ukene i april

LN-MEH

ScanFlyer Gold
3 russiske "3 holers" og litt annet variert fra Tromsø fra de tre siste ukene i april

Har tenkt å legge ut noen bilder fra Tromsø. De er tatt fra 11/4-29/4. Første bilde viser Spanair EC-IJU på siste turen for sesongen.
Ellers lar jeg bildene tale for seg, men spørsmål og/eller kommentarer til de tar jeg gjerne i mot!

296.jpg

298-1.jpg

007-2.jpg

068-10.jpg

013-4.jpg

016-7.jpg

031-8.jpg

010-3.jpg

071-7.jpg

102-9.jpg

103-3.jpg

020-8.jpg

003-4.jpg

028-3.jpg

048-9.jpg

002-4.jpg

012-2.jpg

015-7.jpg

108-9.jpg

076-9.jpg

Last edited:
Re: 3 russiske "3 holers" og litt annet variert fra Tromsø fra de tre siste ukene i a

Del to med bl.a Tupolev'en følger her!

086-8.jpg

019-10.jpg

020-7.jpg

022-3.jpg

023-7.jpg

029-4.jpg

045-11.jpg

098-3.jpg

111-10.jpg

131-6.jpg

005-5.jpg

029-3.jpg

Re: 3 russiske "3 holers" og litt annet variert fra Tromsø fra de tre siste ukene i a

Flotte bilder dette! Tu-154 er så veldig fin!
En ordentlig bråkmaker men lyden er musikk i ørene!

Så egnetlig bare 2 Russiske fly der ;)

Men de var fine!

Antonov 26 er da også russisk, så 1 Tupolev 154, 1 Antonov 26 og en Yakovlev 42 = 3 stk..;)

Så egnetlig bare 2 Russiske fly der ;)

Men de var fine!

Ja fine fly var det! Der skal være bilder av en Antonov An-24 RV RA-46667, en Yakolev YAK-42D RA-42411, og sist og ikke minst(!) Tupolev TU-154M RA-85631. Det er også to franskproduserte "3 holers" på bildene, begge Falcon 900EX. Det er Air Alsie sin OY-IVK og italienske luftforsvaret sin MM62244.

Antonov er vel strengt tatt Ukrainsk...men fin bildesamling!

Antonov er vel strengt tatt Ukrainsk...men fin bildesamling!

Det vet jeg også. Men alle de tre aktuelle 3-motors flyene var RA reg.

Har bilder av samtlige "laaangt unna" bare for å ha de - herlig å se dem så nært! :) Ser huset mitt på det ene bildet, er ganske sikker på jeg står i vinduet. Hehe...

Fint med litt forskjellige flytyper. Greit å se på litt andre enn bare 737'er som det er mer enn nok av her i Noreg.

Og der var jaggu meg LN-OLA fra lufttransport også, er den blitt stasjonert i TOS ??
Ser de har fått på LOS... Noen som vet når det kom på?

Denne var stasjonert i Arendal før, jeg har mange ganger ventet på denne ved Rikshospitalet når jeg jobbet der.

Og der var jaggu meg LN-OLA fra lufttransport også, er den blitt stasjonert i TOS ??
Ser de har fått på LOS... Noen som vet når det kom på?

Denne var stasjonert i Arendal før, jeg har mange ganger ventet på denne ved Rikshospitalet når jeg jobbet der.

Jeg tror ikke den har fått Tromsøbase. Den har vel bare vært innom til vedlikehold. Det har hent før at slike har vært her oppe, men det er utrolig sjeldne helikoptere å se her oppe. Jeg har sett både LN-OLM og -OLN (de to nyeste Dauphinene) med "LOS" på sidene. Jeg har hørt at de skulle inn i losflyvning på Vestlandet og at A109'ene skulle selges. Men om det stemmer vet jeg ikke.
Takker for hyggelige kommentarer om bildene forøvrig folkens!:up:

Back