27/03 på Kjevik: Kjølig skuffelse

LN-GBM

ScanFlyer Silver
27/03 på Kjevik: Kjølig skuffelse

Tok en tur til Kjevik i håp om å få se LN-NOM på DY382: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=43710 Hadde fått med meg en viss forsinkelse før jeg dro, og det skulle vise seg at dette bare skulle balle på seg.

Siden forrige bildeserie så har våren fått seg et lite tilbakeslag, og vi kunne fra vår kant se flere byger i nærheten. De holdt seg unna mens vi var der, men det var surt og kaldt nok for det.

Møtte Northrider fra forumet for første gang, sammen med hans kamerat Stian. Hyggelig å treffe dere. Det vakte nok oppsikt når det plutselig var blitt tre av oss på en gang, det hører jo til sjeldenhetene.

Av annen aktivitet på plassen kan nevnes: SAS med 73G, LN-RNO, og Fokker 50, LN-RNC. Cimber med CRJ100 OY-RJH. Benair med C208, LN-PBO.

Tiden gikk, og det ble mer forsinkelse på DY. Vi fryktet et flybytte, og vår mistanke viste seg å være rett. I stedet for en 800, så fikk vi LN-KKI.
Kanskje Northrider har noe å tilføye?

Men takk for tipset LN-KRF! Det hadde vært fortærende om det kunne kommet en -800 uten at man var klar over det.

Attachments

• crj_nett.jpg
    crj_nett.jpg
    151.9 KB · Views: 330
  • crj_2_nett.jpg
    crj_2_nett.jpg
    144.4 KB · Views: 330
  • 73g_rno2_nett.jpg
    73g_rno2_nett.jpg
    179.9 KB · Views: 312
  • 73g_rno_nett.jpg
    73g_rno_nett.jpg
    152.4 KB · Views: 302
  • benair_pbo_nett.jpg
    benair_pbo_nett.jpg
    110.7 KB · Views: 295
  • f50_rnc_nett.jpg
    f50_rnc_nett.jpg
    191.7 KB · Views: 94
  • rno_takeoff_nett.jpg
    rno_takeoff_nett.jpg
    143.1 KB · Views: 77
  • krakow_nett.jpg
    krakow_nett.jpg
    216 KB · Views: 103
  • krakow2_nett.jpg
    krakow2_nett.jpg
    173.1 KB · Views: 117
Last edited:
Re: 27/03 på Kjevik: Kjølig skuffelse

Veldig synd dere fikk en kjølig skuffelse, men det ble da noe bilder alikevel. Så sier takk for at du deler de med oss.

Veldig synd dette Glenn og Kim Jørgen...har visst vært en TECH på flyet like før den skulle komme til dere, men sjansen kommer igjen 1 april da ser det ut til at det kommer en B738 til dere..;)

Skuffelse er jo en overdrivelse, klart det kom jo ikke en 800, em det var jo fly der. Men tenker man som VG så...

Sjansen kommer jo tilbake!

Skuffelse er jo en overdrivelse, klart det kom jo ikke en 800, em det var jo fly der. Men tenker man som VG så...

Sjansen kommer jo tilbake!

Jada den kommer tilbake skal komme mye av B738 til KRS i løpet av Sommeren.

Allerede 1 april kommer neste maskin...Håper dere får den da..:)

Jeg var også en tur på Kjevik tidligere i dag. Dessverre ikke så mye å se på da! Men en ensom brøytebil holdt på å klargjøre banen:
Picture024.jpg

Så ble det plutselig klart for avgang til OSL kl 1400 og den stakkars brøytebilen måtte skygge banen!
Picture029.jpg

LN-BUD etter pushback:
Picture025.jpg

Har jeg fortalt dere at jeg også er lyktestolpespotter? (Ikke alltid like enkelt med autofokus!)
Picture032.jpg

Lurer på hva denne brøytebilen tenker på? Hevn? Kanskje prøve å spidde flyet med plogen? :colgate:
Picture034.jpg

LN-BUD var tydeligvis ikke for tung i dag:
Picture037.jpg

Opp i lufta gikk det
Picture040.jpg

2 indre og vekk me'n!
Picture043.jpg

Blåste litt på Kjevik i dag. Hva driver de med her? Grunnarbeid til ny paralell rullebane??
Picture028.jpg

Luftforsvaret hadde bare heist stormflagget i dag, og ikke hadde de fått det helt til topps heller. Kanskje vanker det refs til flaggheiseren! Pass på dette, Fartsfugl og dere andre som nettopp har ikledd dere Kongens klær!
Picture027.jpg

Dette flyet kom dessverre ikke høyere i dag!
Picture026.jpg

Håper ellers denne ekle snøen forsvinner igjen snart!
Første forsøk med Photobucket fra min del. Så håper dette ble ok?

BF:cool2

Last edited:

Takk for flotte bilder.
Dere har i hvertfall en flyplass å gå til..
NB: Så fort dere får bilde av DY 738 på KRS, så post bilder!

Last edited:

Flotte bilder Glenn, og takk for praten! Hyggelig å treffe nye folk med felles interesse.
Som sagt blåste det og var surt og kaldt. Og jeg som den rolige personen jeg er, ble sånn passelig irritert over å ha stått i alt for lite klær i sikkert 2 timer for å se LN-KKI smelle nedi på rullebane 04. ;)

Men, det blir nye sjanser!!

EDIT: Glemte jo Bizzy og hans formiddagsvakt som spotter på Kjevik. Keep'em coming!
Nå begynner vi jo nesten å bli endel spottere her nede. Burde jo nesten tatt en felles spotting en gang. :)

Ikke bare er vi mange, vi har begynt å jobbe på skift! :colgate:

Flotte bilder BF. Bilde nr. 6 var min favoritt.

Last edited:

Jo takk!

Hvem tar formiddagsvakta lørdag? :colgate:

Jeg er ikke noen ekspert i det å ta bilder i mørket. Muligvis Glenn har det beste utstyret for den jobben?

Muligens jeg tar en tur oppom for å knipse Air Europa og Iberworld i dag. Air Europa har avgang kl 1500 mens Iberworld ankommer noe forsinket kl 1503 så det passer jo greit!

Noen av oss må jobbe da... Har ellers lagt merke til at det som oftest er 30-40 min forsinkelse på Iberworld. Noen som vet hvorfor?

Back