Kan være de hadde planlagt litt dårlig og ikke hadde nok fuel til en holding på OSL samt til alternative plasser etterpå eller noe sånn, og at det ikke var snøen som gjorde at de snudde. Det vet bare de som satt i den spisse enden av flyet.Interessant historie, især i betragtning af, at østrigerne er vant til
vintervejr........ For nogle år siden landede jeg - og OS-piloterne især -
tilsyneladende uden større problemet i en snevejr på Schwekat!
Det kan du selvfølgelig have ret i, Discus, men der var da engang, da flyKan være de hadde planlagt litt dårlig og ikke hadde nok fuel til en holding på OSL samt til alternative plasser etterpå eller noe sånn, og at det ikke var snøen som gjorde at de snudde. Det vet bare de som satt i den spisse enden av flyet.
Det kan de jo ha gjort, men om det er dårlig/marginalt vær flere steder så minker straks muligheten for å vente lenge om man også må kalkulere holding/diversion flere steder. I tillegg kan de jo, som jeg sier, hatt en litt dårlig dag med planleggingen.Det kan du selvfølgelig have ret i, Discus, men der var da engang, da fly
tankede ekstra op, hvis forecasten på destination var lidt tvivlsom....
'
Noen som har utfordret LH mtp EC261 på denne og fått noe svar?
Har tenkt litt på det - flyet fra MUN landet jo, så jeg ser ikke at det kan være krav til bremseeffekt - ved mindre de kjører ulike speccer da?
Har tenkt litt på det - flyet fra MUN landet jo, så jeg ser ikke at det kan være krav til bremseeffekt - ved mindre de kjører ulike speccer da?
Tja, var vel ikke helt slike hensikter du presenterte i ditt forrige innlegg.Dog, vedrørende EC261 og at jeg/vi forsinker andres prosesser, vil jeg råde deg å uttale deg mer forsiktig. For min del _må_ jeg ha statement fra flyselskap om at de frasier seg ansvar ihht EC261, før min arbeidsgiver refunderer meg timelønn for tapt arbeidsdag og eventuelle merutgifter. Selvsagt er vær årsaken. Men om Luftwaffe bruker 2 mnd på å skrive det betyr det 2 mnd og deretter byråkrati for at enkelte skal få igjen lønnen sin. Sist gang tok det meg iaf 2 mnd med LH selv om jeg skrev det eksplisitt til dem at jeg kun trengte en EC261-refusal.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.