-10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

findus

D610 + mange mm
-10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Ja det er vel kort oppsummert fra en snartur i ettermiddag. Glemte i farten å forandre auto-iso, så desverre ble det noen bilder med preg av litt høy iso-verdi. Tekniske problemer på Thai og også sen avgang på Korean gjorde ventetiden laaang og kald.

510.jpg


511.jpg


513.jpg


514.jpg


515.jpg


516.jpg


517.jpg


518.jpg


529.jpg


522.jpg


523.jpg


524.jpg


526.jpg


527.jpg
 
Last edited:
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Korean blir aldri feil, ei eller Thai. Var vel glissent rundt flyplassgjerdene i dag pga kulda?
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Ja det er vel kort oppsummert fra en snartur i ettermiddag. Glemte i farten å forandre auto-iso, så desverre ble det noen bilder som bærer preg av litt høy iso-verdi. Tekniske problemer på Thai og også sen avgang på Korean gjorde ventetiden laaang og kald.

510.jpg

En mann i refleksvest/jakke som alene prøver å stjele en liten grønn en? :eek: :eek: :p
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Korean blir aldri feil, ei eller Thai. Var vel glissent rundt flyplassgjerdene i dag pga kulda?

Nei i dag var det hverken parkeringsproblemer eller vanskelig å finne et sted å stå :D
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Teknisk på Thai? Oi da .. Hva var det Egil ødela på norgående .. ?? :drunk:
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Synes ikke støyen er nevneverdig plagsom. Kanskje smart å glemme det allikevel..:lol:
Flott serie, Findus. Bra at noen holder fortet der oppe selv i noenogtjueeffektiveminusgrader^_^
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Gode bilder, var selv på OSL idag. Her hvor du stod Findus, kommer man seg på et nivå over gjerdet eller er alle disse knallbildene tatt igjennom et gjerde?
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

God serie, og spesielt falt jeg for ditt bilde av DAT sitt flyvende sirkus:lol:
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Fine bilder :) LN-RPU så meget slitt ut, mulig en gammel maskin dette, eller er den overdue på å få seg ett strøk eller to?
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

LN-RPU er vel ikke mer enn 10 år gammel, så ikke noen veldig gammel maskin dette. Men ser at styrmannen holder på å vri nakken av seg der han titter ut..;-)
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Knallfine bilder, fant den plassen for ikke så lenge siden og den virker lovende framover:D
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Kanonbilder,Findus!
Du har blitt en mester til å få med deg "blink".

Fikk ikke vært der selv i dag,men regner med og være på plass i morgen!


Vidar
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Gode bilder, var selv på OSL idag. Her hvor du stod Findus, kommer man seg på et nivå over gjerdet eller er alle disse knallbildene tatt igjennom et gjerde?

Jeg pleier å ha med meg en liten krakk, da kommer jeg akkurat over gjerdet.
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Veldig fine og bra bilde du har tatt her :D må jo bare skrøyde fantastiskt :)
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Blir nydelig belysning i slikt vær! Flott serie. Var da ikke så voldsomt mye støy :)

Her er et noen ACARS meldinger som ble sendt ut fra Thai ved departure.
Code:
ACARS mode: E Aircraft reg: .HS-TJR
Message label: H1 Block id: 9 Msg. no: C21A
Flight id: TG0955
Message content:-
#CFBRTE 1 27NOV10 1341 TGHS-TJR THA955 ENGM/VTBS HNP5B-AL02-1003 L 1242 27NOV10

FDE 21302144 A 1339 27NOV10

MSG 2139092 A 1338 27NOV10 TO M

DB AIR SUPPLY & CABIN PRESSURE CONTROLLER (R)

MSG 2139090 A 1338 2
-----------------------------------------------------------[27/11/2010 14:41]

ACARS mode: E Aircraft reg: .HS-TJR
Message label: H1 Block id: 0 Msg. no: C21B
Flight id: TG0955
Message content:-
#CFB7NOV10 TO M

DB AIR SUPPLY & CABIN PRESSURE CONTROLLER (L)

FDE 21302244 A 1338 27NOV10

MSG 2139092 A 1338 27NOV10 TO M

DB AIR SUPPLY & CABIN PRESSURE CONTROLLER (R)

MSG 2139090 A 1338 27NOV10 TO M

DB A
-----------------------------------------------------------[27/11/2010 14:41]


ACARS Mode: e  Aircraft reg: .HS-TJR
Message Label: _  Block ID: U [Uplink]

----------------------------------------------------------[27/11/2010 14:41]-
ACARS mode: E Aircraft reg: .HS-TJR
Message label: H1 Block id: 1 Msg. no: C21C
Flight id: TG0955
Message content:-
#CFBIR SUPPLY & CABIN PRESSURE CONTROLLER (L)

NCMM

MSG 2123003 L 1242 27NOV10 ES M PL

DB CABIN TEMPERATURE CONTROLLER (L CHAN1)

MSG 3420010 L 1242 27NOV10 ES M PL

DB AIR DATA INERTIAL REFERENCE UNIT

MSG 3
-----------------------------------------------------------[27/11/2010 14:41]
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Fine bilder :) LN-RPU så meget slitt ut, mulig en gammel maskin dette, eller er den overdue på å få seg ett strøk eller to?

Det er nok ikke langt om hjørnet.. RPJ går til malerbutikken på SNN i dette øyeblikk som SK9125 :) RPU er nok ikke langt bak i køa
 
Re: -10 °C iskald vind og 50 min forsinket Korean og Thai

Pent dette! Likte spesielt stedet du står på, det gir pene og ukjente bakgrunner. Ser jo ut som du er en annen plass:) Kanskje jeg bare har sett litt for mye fra vollen.

Uansett, kjempeflotte bilder! Takk for det!
 
Back
Top