1 million billige reiser

Nogen det har linket til den danske kampagneside. Jeg har kun modtaget den svenske og skal bruge inderigsbilletter i DK.

Forøvrigt dejligt med nogle kampagner med lang rejseperiode :up:

Greit å ta med hele disclaimeren på reiseperioder.

Norge og Europa: Reiseperiode 22.1. – 30.9.
Dubai: 27.1. - 20.3., reisen må være avsluttet 26.3.2011.
USA/Beijing/Tokyo: 27.1 - 14.4., samt 27.4. - 16.6. Bangkok: 1.5. - 16.6. Reisene må være avsluttet senest 20.6.2011.
Enkelte ruter opereres kun i utvalgte perioder og vil derfor ikke være tilgjengelige i hele reiseperioden.

Mulig at jeg har for høye forventninger til lav pris, men nesten over 900 kr til Berlin en vei som tilbudspris? Dit kommer man med andre for hundrelapper tur/retur.

Og 2.500 t/r Kiev. Finner flust med Kiev-billetter i mai på Lufthansa til 1.250 - finner faktisk ikke en eneste dyrere enn 2.300 hos LH i mai-perioden jeg søkte!

Njaaa... Synes det var en del gode priser fra Norge her jeg da. Da sammenligner jeg ikke med LCC'er derimot. Har ikke peiling på hva de tar men (ikke sjekket på datoer):

London: 510,- en vei
Raykjavik: 510,- en vei
Dublin: 510,- en vei
Paris: 405,- en vei

Det er ikke galt det altså. Frister litt med Paris...

Ser litt på en reise AES-EWR i påsken..
Er 22000,- en grei pris for fire personer, eller burde vi vente på et bedre tilbud? :)

Jaja, visste nok SAS ville komme like etter med tilbud nå som Norwegian nettopp hadde reklamert med sine 199-billetter. Selv holder jeg meg nok til dem, hvert fall så lenge jeg verken trenger bagasje, kredittkorttillegg eller forhåndsvalg av sete på mange av mine turer.

Men for all del, absolutt greit med tilbud hos dem begge!:)

Bestilte billetter t/r London i går (typisk!), en helg midt i April, og fryktet at jeg hadde gjort noe dumt da jeg valgte Norwegian på utreise - iom at denne "kampanjen" kom opp nå. Åpenbart ingen fare, SAS skal fortsatt ha 1520,- pr pers på utreise OSL-LHR, men jeg booket Norwegian (OSL-LGW) for 1119,- inkl sete og bagasje. Hjem igjen hadde SAS imidlertid en hyggelig pris på 576,- - men den er på 706,- i dag (faktisk har den gått opp til 1716,- på avgangen jeg booket!). Jada, vet at ut fredag midt på dagen og hjem søndag kveld er høytrafikkperioder, men dette viser uansett at kampanjer ikke nødvendigvis er noe man trenger å vente på.

Litt OT, men tar det med her likevel: Ved bestilling får man beskjed om å skrive navnet slik det står i passet. Jeg har en "Å" i mitt etternavn, og tidligere har SAS (og alle andre selskaper) skrevet om dette til "AA" i bookingsystemet. Nå ser jeg at navnet på bookingen i går har "Å" endret til "OE". Det er vel ikke en videre utbredt konvensjon for omskriving av nordiske spesialtegn? Har det noe med SAS' nye websider å gjøre (som jeg for så vidt kan styre min begeistring for!)? Skulle vel bare mangle at stavemåten på navnet skaper noe krøll når vi skal reise...

Mja, eit søk på LYR's "billige" pris enda dog opp med samme melding som før tilbodet:

Ingen tilgjengelig pris funnet for det fly og/eller kabinklasse som du har valgt. Vennligst søk igjen og velg annen kabinklasse og/eller annet fly. (5685 - 2201)

Forskjellen var at førpris var kr 3085,- og "nå"-pris er 984,-. Ingen ledige seter. Bare reklame?

Litt OT, men tar det med her likevel: Ved bestilling får man beskjed om å skrive navnet slik det står i passet. Jeg har en "Å" i mitt etternavn, og tidligere har SAS (og alle andre selskaper) skrevet om dette til "AA" i bookingsystemet. Nå ser jeg at navnet på bookingen i går har "Å" endret til "OE". Det er vel ikke en videre utbredt konvensjon for omskriving av nordiske spesialtegn? Har det noe med SAS' nye websider å gjøre (som jeg for så vidt kan styre min begeistring for!)? Skulle vel bare mangle at stavemåten på navnet skaper noe krøll når vi skal reise...
Fikk samme "problem" når jeg bestilte, så kontaktet kundeservice:

svaret fra SAS said:
Du snakker med SAS Norge
Velkommen til SAS Reisesenter
- hva kan jeg hjelpe med?
SAS Norge: Hei!
Hva kan jeg hjelpe deg med?
Du skrev: Hei, bestilte akkurat en billett til XXX, og la inn alle navn under bestilling...
Du skrev: Mellomnavnet mitt er Jørgen, men på den elektroniske billetten står det J Rgen
Du skrev: har det noe å si?
SAS Norge: har du referansen ?
Du skrev: ******
SAS Norge: Det går bra uten:-)
Du skrev: ok, da takker jeg for hjelpa :) ha det så bra!
SAS Norge: Bare hyggelig. Velkommen tilbake til oss.

Ser at det allerede er lagt ut på sas.no, så det er vel kanskje lurt å bestille ganske snart.. :rolleyes:

skjermbilde20101228kl15.png

Ikke så veldig imponerende priser. De laveste er jo kun på tidspunkter som overhode ikke passer. Tror ikke jeg gidder å benytte meg av dette.

Lav pris til Paris sammenliknet med tidligere - og med tilgjengelighet hver dag! Kanskje merker SAS konkurransen fra Air France som har økt til tre daglige avganger. SAS øker selv til tre daglige i februar, mot to gjennom hele vinterprogrammet tidligere.

Er ganske fornøyd med fem personer til ALC for en tusing hver alt inkludert og reise fra GEN på fine tidspunkter. Med billig leilighet ble totalen i underkant av drøye 6 500 for en uke i ved Middelhavet. DY skulle ha kr 9 545 for samme reise.

Ikke så veldig imponerende priser. De laveste er jo kun på tidspunkter som overhode ikke passer. Tror ikke jeg gidder å benytte meg av dette.

Nei, hvorfor i allverden skal man selge de billigste setene på avganger med forventet lav etterspørsel når man har avganger med forventet høy etterspørsel man kunne selge de på?? :headbang

Lav pris til Paris sammenliknet med tidligere - og med tilgjengelighet hver dag! Kanskje merker SAS konkurransen fra Air France som har økt til tre daglige avganger. SAS øker selv til tre daglige i februar, mot to gjennom hele vinterprogrammet tidligere.

Jeg er ikke saa sikker paa det, AF har jo satt inn mindre fly enn foer, saa kapasisteten er vel ikke drastisk forandret sammenlignet med foer.

Men billettene til Paris burde ligge paa 399 ,- og ikke 445kr. Og til London 499 ,-

Naar reisen kommer paa 998 ,- til London tror jeg den frister mange flere enn naar de ser prisen 1 090 ,-

Last edited:
Back