Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 26-12-2009, 00:24   #1
Kleppan
ScanFlyer Blue

Norwegian Kynisk NAS SJEF BJØRN KJOS

Klippet og limt fra DN i dag:

SPØRRE Bjørn Kjøs hvordan han hånterte ansettelse av kabinbesetninger da han overtok Busybee i 1993. Han plukket de med dårligst økonomi,skilte, og halvgamle alenemødre. Det flyvertinnekorpset måtte si "ja"til et tilbud med bensinstasjoensbetaling med diet, som eneste tilleggsbetaling. Bjørn Kjøs likte ikke sykmelding. Flyvertinnene skulle helst ikke sykmelde seg. De hadde ikke råd. Han ble saksøket av andre flyvertinner som ble forbigått etter ansiennitetsprinsippet. Flyvertinne med småbarn, fagforeningens styremedlemmer, utlendinger osv. Bare sjekk etter i Bærum tingretts arkiv for 1993.Hans smilende ansikt er helt falskt

Så kommenter:-)

Last edited by Savipix; 26-12-2009 at 14:04.
Kleppan is offline  
Old 26-12-2009, 00:42   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Kynisk NAS SJEF BJØRN KJOS

Hvor står dette? Ingenting på nett og det er vel ingen papirutgave i dag ...?
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now  
Old 26-12-2009, 00:43   #3
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Og hva har dette med Ryanair å gjøre?
Old 26-12-2009, 00:44   #4
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Et helt håpløst innlegg.....
MountainDew is offline  
Old 26-12-2009, 00:45   #5
BU662
critical mind

BU662's Avatar

Kleppan, har du noe mot Kjos???
Hvorfor mener du dette hva skjedde 16 ar siden er sa veldig relevant for dagens virkelighet? Kjenner du deg med dagens virkelighet i NAX og SK eller LH og AB. Disse ting du har sökt ut har skjedd og skjer - dag for dag - i alle disse selskaper.

Har du en gang mött Kjos selv? Om du ikke har dette, sa er dette litt frekk a kalle ham kynisk.

Men bare for a gi deg min personlig mening til en ting du stille til diskusjon.

Er det bedre a jobbe for liten lönn enn ikke jobbe for lönn i det heile tatt??? Det er nemelig spörsmal som star bak dette. Jeg for min del vil aldri komme pa ide a be andre for penger sa lenge jeg kan jobbe noe, selv om dette betyr en meget lav lönn for meg. Dette har noe med min stolt a gjör. Jeg vil skaffe meg mine penger pa en aerlig og anstendig vis. Det er enkel a ga til NAV men det er god for selvfölelse a ha en job, selv om dette er darlig betalt.
Kjos tok over med Svein Klev en konkursbo og styrte dette gjennom tider, betalte lönn til sine ansatte ga dem en fremtida. Uten Kjos ville de har havned ved NAV. Ogsa dette er en del av virkeligheten. Og inge ble tvunget a jobbe for Kjos hos NAS.

Forövrig nok en ting til side. Hvorfor ma disse med dårligst økonomi,skilte, og halvgamle alenemødre som du beskriver söke for jobb hos Busy Bee?

Fordi ingen annen bedrift vil ansette disse personer!!!! Ellers ville de har valgt en bedre alternativ og kunn har valgt dette! Spörs hvorfor de ikke fikk seg jobber en annen sted!
Og, vaer aerlig! Kjenner du en sjef som liker sykemeldinger?
Old 26-12-2009, 00:46   #6
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Fant det. Det er en leserkommentar i en DN-artikkel om Kjos. Videre diskusjon oml den kommentaren kan tas i kommentatorfeltet i til DN - ikke her.

http://www.dn.no/sokeverktoy/fast/?q...o=dnno&x=0&y=0
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now  
Closed Thread

Posting Rules