Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-01-2005, 22:47   #1
Farmer
ScanFlyer Crusty

Farmer's Avatar

Default Sterling med utrolig lite pax OSL-NCE?!

Hadde "gleden" av å reise med Sterling i går for første gang på over 20 år. OSL-NCE ble unnagjort på under 3 timer Nonstop.
Utrolig trangt for mine lange ben, og jeg nesten ikke hva jeg skulle gjort om jeg hadde måtte sittet på vanlig måte på hele reisen.
Ikke så mye å si på service og betjening. Her får man hva man betaler for kan man trygt si. Frokosten bestod i en enkel og velsmakende 3-kant sandwich aom vel er identisk med den SK selger på sine innenlandsreise ( samme leverandør ?)
Men, det som kanskje var litt overraskende var at det var så utrolig få pax ombord. Telte til 39 stk!!! På en mandag morgen. Med de prisene kan det vel ikke ha dekket startavgiften med en 189 seters 737-800 vel ?

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2005, 22:49   #2
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Default Re: Sterling med utrolig lite pax OSL-NCE?!

Nå er det lavsesong da.
Old 11-01-2005, 23:36   #3
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

BA flyr med 767/757 på LHR-NCE i sommerprogrammet, og A319/320 ellers i året, noe som vel kan antyde hvilken typisk sommerdestinasjon Nice er. :
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2005, 01:06   #4
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Jeg er selv kommet hjem fra Nice idag med DM til CPH. Her var der vel rundt regnet en belægning på lidt over 50%. Ikke meget når billetten kun kostede 944 danske kroner t/r incl. tax. Glædeligt var det dog at se 4 pax på Large (her plejer næsten aldrig at sidde nogen) med fullservice og en fornuftig belægning i Medium også.

Synes Maersk virkeligt har gang i noget fornuftigt med deres nye koncept, hvor der tilbydes fullservice på Large. På Small og Medium er servicen stadig bedre end langt de fleste andre selskaber. Gratis kaffe/te samt 1 avis pr. række til deling. Godt gået af Maersk, der som lavprisselskab yder bedre service på de billige pladser end fx. SK. Jeg synes også deres catering ombord er af bedre kvalitet end når jeg har fløjet med NB. Desuden tilbydes der bestilling af mad i forvejen via hjemmesiden, hvor der kan vælges på et større menukort. Til forskel fra NB tilbydes også puder samt tæpper (NB har kun tæpper). På denne rute rejser jeg ca. 2 gange pr. måned og benytter både SK, NB og DM. Af disse vil jeg langt foretrække DM, men desværre har de ikke så mange afgange her i vintersæsonen. I langt de fleste tilfælde er det også hos DM der tilbydes den bedste pris.

Jeg håber at DM kan få økonomien til at hænge sammen på ruten, hvilket jeg godt kan være nervøs for. De sidste mange gange har belægningen ikke været meget over 50-60% (en enkelt gang også kun omkring 25 pax) og det kan ikke være nok med så billige billetter. Lad os krydse fingre for at flere snart får øjnene op for den gode service de leverer ombord.

Denne rute er som nævnt en typist sommerdestination. SAS flyver også nu med MD80 på de fleste afgange og mens de benytter 321 om sommeren fra CPH. Når det så er sagt så kan Nice varmt anbefales på denne årstid også, hvor der er mere plads på gaderne og restauranterne. Alt er lidt mindre stresset dernede nu.
Old 12-01-2005, 06:47   #5
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Drømme - drømme... Kanskje ikke så rart at flyene ikke fylles opp i januar - men på årsbasis gir nok denne ruten penger i kassen til Fred.
EB is online now   Reply With Quote
Reply

Posting Rules