• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kanselleringer

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
Ser at SAS har kansellert 4 t/r avganger mellom Oslo og Trondheim idag. SAS kansellerte 4 av 17 avganger idag. Det er også kanselleringer til Bergen og Stavanger, men veldig lite ellers.
Hva er grunnen til dette? Dårlig vær i Trondheim? På Vestlandet er vel været "flygbart".

Norwegian kansellerte 1 av sine 10 flyvninger til Trondheim idag.

Replying to Topic 'Kanselleringer'

Er vel for å få flyene i rute igjen... Blir mange avganger forsinket kan man jo nesten like godt overføre passasjerene til neste - så mange avganger som SAS har. I allefall sa de dette på NRK i ettermiddag...

Det var store forsinkelser tidligere i dag når jeg var på jobb. Mest pga vintervær og de-ice, men også litt tech.... Kanskje enkelte flyindivid har blitt så forsinket at man har sett seg nødt til å innstille, for å komme ajour igjen.

OK - ikke vansker med å "skryte" av mange avganger om en kansellerer dem.:)

Virket ikke på meg som de skrøt av det...men passasjerene er nok glade for at det ikke er så lenge til neste avgang!

Originally posted by EB

Virket ikke på meg som de skrøt av det...men passasjerene er nok glade for at det ikke er så lenge til neste avgang!

Mener da vitterlig det gikk noen reklamefilmer på TV for SAS med snertne flyvertinnedamer som sjekket boarding-card til en sovende/ventende passasjer...."Han skall inte rese med oss - han skall vente mange timmar til näste avgång"....

Bare sånn at det er nevnt:)

Jepp... Og om de kutter en eller to avganger så er det alikevel en avgang før konkurrenten skal i luften...;)

Får jeg noen kryssede fingre for at jeg kommer meg til Paris i morgen tidlig........

Originally posted by EB

Jepp... Og om de kutter en eller to avganger så er det alikevel en avgang før konkurrenten skal i luften...;)

Fin måte å øke kabinfaktoren og punktligheten på i alle fall.
..........men litt skuffende og ikke kunne stole på at man kommer fram når man har planlagt pga innstillinger.

Med dager som denne er det vel ikke mange som tror at alt går som det skal... Det gjør det jo ikke på veiene til og fra flyplassen - hvorfor skulle de som holder til på bakken innefor gjerdene på flyplassen klare det bedre?

I dag innstiller/innstilte SAS flere avganger fra OSL. Første SAS morgenavgang til både København, Amsterdam og Brüssel. I tillegg innstiller SAS flere avganger til både Bergen, Trondheim og Stavanger.
Hva er grunnen til at man innstiller så mange avganger egentlig? Synes det er påallende at SAS ser ut til å spekulere i å innstille avganger innenlands mellom Oslo og Stavanger/Bergen/Trondheim hver dag.

Originally posted by DY

I dag innstiller/innstilte SAS flere avganger fra OSL. Første SAS morgenavgang til både København, Amsterdam og Brüssel. I tillegg innstiller SAS flere avganger til både Bergen, Trondheim og Stavanger.
Hva er grunnen til at man innstiller så mange avganger egentlig? Synes det er påallende at SAS ser ut til å spekulere i å innstille avganger innenlands mellom Oslo og Stavanger/Bergen/Trondheim hver dag.

Puhhhh..., kan det ha noe med at det tross alt er mindre problematisk å kanselere der man har X^Y freqvens, en der man har 1 rundtur i døgnet ? , er det "spekulativt" ?

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by DY

Puhhhh..., kan det ha noe med at det tross alt er mindre problematisk å kanselere der man har X^Y freqvens, en der man har 1 rundtur i døgnet ? , er det "spekulativt" ?

Har ingen vansker med at man kansellerer når man har "grunn" for det. Synes bare det er litt merkelig at man kansellerer såpass mange avganger som man i utgangspunktet sier man skal fly og likevel ikke gjør det. Var ikke spekulativt på noen som helst måte. Bare registrere at ingen klare å gi et fornuftig svar på hvorfor SAS har kansellert såpass mange avganger....bare ta man kaster seg over spørsmålet og sier at dte kan man når man har så mange avganger å ta av.....jeg var mer ut etter å få vite grunnen....ikke få opplyst at SAS har mange avganger, det vet vel snart de fleste....og JA SAS er større og har flere fly og flere avganger enn Norwegian om det var det dere ville se på trykk. Men altså - hvorfor?
Merkelig at SAS kansellerer første avgang til København. Må jo være en grunn, sent ankommet fly eller manglende crew er vel usansynlig. Neste SAS fly til København gikk 46 min senere. Stiller nå et spørsmål som ikke er spydig ment, men hva gjør man med passasjerene som skal videre? De må jo komme for sent til København. Avgangen har tom fått gate 47 ser jeg.

Noen ganger er man i en situasjon hvor man maa kansellere en avgang eller to .. og naar man kan slaa sammen to avganger og forsinke en halv flylast en time istedet for aa forsinke to eller flere med det samme eller mer, er valget egentlig enkelt.
Gaar ikke kabalen opp, maa man velge den loesningen som skaper minst uleilighet for de reisende.

Joda skjønner jo det da. Men å kansellere den første avgangen til både København, Brüssel og Amsterdam en mandag morgen betyr vel at det er ett eller annet som har gått galt.
At man midt på dagen velger å kansellere en avgang til Bergen, Stavanger og Trondheim kan jeg forstå siden man har så mange avganger, noe som sikkert gjør at SAS kommer i "rute" til rushtiden etc. Ikke vansker med å se den....selv om SAS skryter av alle avgangene sine

Back