Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-10-2007, 20:38   #1
Kingstone
Ops Manager
 
Kingstone's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Tjøme
Posts: 294
Default Stuere på Torp

Nå begynner jeg å bli rimelig lei alt tullet på OSL mellom Proffice og NP, tro det eller ei.. Så frister å se etter noe annet må jeg si.

Ser Widerøe nå søker etter stuere på Torp og vurderer å søke. Så til dere som er stuere på Torp, hvordan er forholdene hos dere? Ser dere i hovedsak søker etter vikarer, hvor mye er det mulig å få jobbe som vikar. jeg er nå i full stilling hos NP, så er ganske avhengig av en fast inntekt
__________________
Mvh
Thorbjørn Kongsteien-Ottesen
Kingstone is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2007, 20:42   #2
N2630B
ScanFlyer Blue
 
N2630B's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
Default Re: Stuere på Torp

Bare fått høre av en annen i SGSOSL som kjenner en som byttet over til TRF at det er helt jævlig.
Mulig det har endret seg siden da, men uansett var det sånn at de ikke fikk lov til å sitte selv om det ikke var noe å gjøre, samt bare 2 stk i buken på Ryanair uten slides..
Og at folk stort sett ikke holdt ut så lenge.. Men kanskje noen her med hands-on erfaring..?
N2630B is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2007, 21:22   #3
svetho
ScanFlyer Blue
 
svetho's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 215
Default Re: Stuere på Torp

Quote:
Originally posted by LN-RRL

Bare fått høre av en annen i SGSOSL som kjenner en som byttet over til TRF at det er helt jævlig.
Mulig det har endret seg siden da, men uansett var det sånn at de ikke fikk lov til å sitte selv om det ikke var noe å gjøre, samt bare 2 stk i buken på Ryanair uten slides..
Og at folk stort sett ikke holdt ut så lenge.. Men kanskje noen her med hands-on erfaring..?
Det er nok ikke så ille som det du skriver her.

KennethGS er den rette til å svare på dette.
svetho is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2007, 21:49   #4
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Stuere på Torp

2 stuere i buke på Ryanair er riktig. Snutid på 25 minutter, og stort sett mye folk ombord. De jobber hardt og godt. Jeg tror de fleste stuere på Torp trives godt.
Men KennetGS og kanskje andre, har mer å si om åssen det er å være stuer på Torp.
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2007, 22:54   #5
KennethGS
N/A
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
Default Re: Stuere på Torp

Quote:
Originally posted by LN-RRL

Bare fått høre av en annen i SGSOSL som kjenner en som byttet over til TRF at det er helt jævlig.
Hehe... Ja, folk som kommer fra SGSOSL til WF på Torp, har det med å syte.. Er visst ikke vant til å jobbe der oppe såvidt jeg kan skjønne...

Quote:
Mulig det har endret seg siden da, men uansett var det sånn at de ikke fikk lov til å sitte selv om det ikke var noe å gjøre, samt bare 2 stk i buken på Ryanair uten slides..
Og at folk stort sett ikke holdt ut så lenge..
Høres vel overdrevet ut dette synes jeg. Vi får da sitte vi også... Hehe... Men ja, at man bare er to i buken på Ryanair er helt korrekt. Fire stuere på en turnaround, to ute og to inne. Er ingen stor sak det.
Vi har hatt 18 år gamle jenter her som vikarer som har klart det, så det er ikke så vanskelig som noen skal ha det til...

At folk ikke holder ut lenge er vel også en overdrivelse. Det er svært liten rotasjon på fulle stillinger, lite rotasjon på deltidsstillinger, og noe rotasjon blant vikarer.

Quote:
Men kanskje noen her med hands-on erfaring..?
Snart 9 år som stuer på Torp bra nok?


Quote:
Originally posted by Kingstone

Ser Widerøe nå søker etter stuere på Torp og vurderer å søke. Så til dere som er stuere på Torp, hvordan er forholdene hos dere?
Vel, som du sikkert skjønner, så jobber vi tydligvis litt mer enn i f.eks. SGS. På tross av dette så har folk en tendens til å bli her, mye pga. et veldig bra miljø på avdelingen spesiellt, og på Torp generellt.

Quote:
Ser dere i hovedsak søker etter vikarer, hvor mye er det mulig å få jobbe som vikar. jeg er nå i full stilling hos NP, så er ganske avhengig av en fast inntekt
Et vanlig problem igrunn... Tør vel påstå at de vikarene som ønsker det, klarer å jobbe tilnærmet fullt iløpet av en måned. Det hele avhenger av hvor tilgjengelig man velger å være.
Ikke alle ledige vakter er planlagt, og som skiftleder ringer man jo først de man vet tar vakter, enten de er på 3 eller 10 timer.

Kan jo ikke på noen måte garantere at en vikar har mulighet til å jobbe fullt året rundt, men en vikar med arbeidslyst, som ikke har behov for å dra på byen hver eneste helg, og som gidder å ta telefonen, burde kunne oppnå en årslønn man kan leve av/med...
KennethGS is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2007, 22:58   #6
SK1399
ScanFlyer Silver
 
SK1399's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
Default Re: Stuere på Torp

Vi er 2 stuere i buken på FR her på Karmøy også, og to som tar i mot på utsiden når vi losser, på lasting er det en på utsiden som hiver på båndet. Og to stuere inne i buken er nok. En eventuell tredje person får bidratt med minimalt uansett...
SK1399 is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2007, 23:44   #7
rampen
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 987
Default Re: Stuere på Torp

Noen som har mindre enn 9 års erfaring fra TRF som kan kommentere dette? Er vel en kjent sak at de med lengst fartstid har de beste dealene, eller de som gjør minst.. eller gjelder dette bare for OSL,hehe Og bare de på OSL som syter ja..kommer vel an på hvor mange bevegelser man har om dagen det da, eller????
rampen is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2007, 23:57   #8
N2630B
ScanFlyer Blue
 
N2630B's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
Default Re: Stuere på Torp

Quote:
Originally posted by KennethGS

Quote:
Originally posted by LN-RRL

Bare fått høre av en annen i SGSOSL som kjenner en som byttet over til TRF at det er helt jævlig.
Hehe... Ja, folk som kommer fra SGSOSL til WF på Torp, har det med å syte.. Er visst ikke vant til å jobbe der oppe såvidt jeg kan skjønne...

Quote:
Mulig det har endret seg siden da, men uansett var det sånn at de ikke fikk lov til å sitte selv om det ikke var noe å gjøre, samt bare 2 stk i buken på Ryanair uten slides..
Og at folk stort sett ikke holdt ut så lenge..
Høres vel overdrevet ut dette synes jeg. Vi får da sitte vi også... Hehe... Men ja, at man bare er to i buken på Ryanair er helt korrekt. Fire stuere på en turnaround, to ute og to inne. Er ingen stor sak det.
Vi har hatt 18 år gamle jenter her som vikarer som har klart det, så det er ikke så vanskelig som noen skal ha det til...

At folk ikke holder ut lenge er vel også en overdrivelse. Det er svært liten rotasjon på fulle stillinger, lite rotasjon på deltidsstillinger, og noe rotasjon blant vikarer.

Quote:
Men kanskje noen her med hands-on erfaring..?
Snart 9 år som stuer på Torp bra nok?
Ikke meningen å virke offencive eller noe som helst.
Skrev bare det jeg har hørt, og jo, vet jo at det må taes med en klype salt.
N2630B is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2007, 01:58   #9
TUC
Escaping the blue box
 
TUC's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 332
Default Re: Stuere på Torp

Quote:
Originally posted by KennethGSEr visst ikke vant til å jobbe der oppe såvidt jeg kan skjønne...
Hvor mange bevegelser har dere pr dag der nede, da...?
__________________
Just got out of the blue box
TUC is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2007, 03:26   #10
Kingstone
Ops Manager
 
Kingstone's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Tjøme
Posts: 294
Default Re: Stuere på Torp

Quote:
Hehe... Ja, folk som kommer fra SGSOSL til WF på Torp, har det med å syte.. Er visst ikke vant til å jobbe der oppe såvidt jeg kan skjønne...

Er nok ikke noe fare for oss som kommer fra NP jeg vil påstå at vi er de mest hardtjobbende stuerene i hele Norge. Og de dårligste betalte.. vi er heldig hvis vi får sette oss ned i løpet av 6 timer på en vanlig dag. dvs komme inn på pauserommet. Og begynner man å klage på at man er sliten, så får man høre det. Er ganske umennskelige tilstander i NP til tider. ganske mange sjukemeldinger ute å går for tida å.

Så vurderer sterkt å søke på TRF nå, før fristen snart går ut Skader jo ikke å søke
__________________
Mvh
Thorbjørn Kongsteien-Ottesen
Kingstone is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2007, 07:45   #11
KennethGS
N/A
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
Default Re: Stuere på Torp

Quote:
Originally posted by rampen

Er vel en kjent sak at de med lengst fartstid har de beste dealene, eller de som gjør minst.. eller gjelder dette bare for OSL,hehe
Vet ikke om det bare gjelder OSL, men det har lite å si her... Skiftledere her har f.eks. like mange fly som andre stuere. Vi har jo folk i 60-årene her, og vi forventer ikke at de skal sitte innerst i belly på Ryanair, men det er vel så langt fordelene strekker seg.

Quote:
Og bare de på OSL som syter ja..kommer vel an på hvor mange bevegelser man har om dagen det da, eller????
Merkelig nok, så er det faktisk bare tidligere SGS-folk fra OSL som jeg har hørt syte over hvor hardt det er. Vi har jo gamle BU-stuere her som ikke klager, så noe må det jo ligge i det.

Hvor mange bevegelser man har om dagen? Pr. stuer da eller? Iløpet av en full dag så har en stuer her mellom 14 og 20 bevegelser (7-10 turnarounds om du vil).

Hvor mange har en SGS-stuer på OSL?
KennethGS is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2007, 09:51   #12
rampen
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 987
Default Re: Stuere på Torp

Ikke uvanlig at en SGS stuer har 10-15 snuinger på en vakt, med mye baggasje og frakt. Men det finnes gode dager med mindre også. Men det virker ikke som at SGS stuerne på OSL klager, ukjent for meg iallefall. Har hørt mer syting fra tidligere BU folk i andre handlingselskaper som savner tiden på Fornebu der de kunne henge på Statoil stasjonen utenfor flyplassen og kjøpe Cola og pølse istedet for å jobbe.
rampen is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2007, 10:00   #13
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Re: Stuere på Torp

Quote:
Originally posted by KennethGS

Vi har hatt 18 år gamle jenter her som vikarer som har klart det, så det er ikke så vanskelig som noen skal ha det til...
ogikke minst 32 år gamle kontorrotter fra Head office...
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2007, 13:08   #14
Kingstone
Ops Manager
 
Kingstone's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Tjøme
Posts: 294
Default Re: Stuere på Torp

Quote:
Originally posted by KennethGS
Tør vel påstå at de vikarene som ønsker det, klarer å jobbe tilnærmet fullt iløpet av en måned

Noen som vet hvor langt tid ca det kan ta før man har mulighet til å få noe mer enn vikar stilling? jeg har jo å de fleste utsjekker fra OSL. kommer vel kanskje an på hvor interessert man er regner jeg med..
__________________
Mvh
Thorbjørn Kongsteien-Ottesen
Kingstone is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2007, 00:02   #15
TUC
Escaping the blue box
 
TUC's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 332
Default Re: Stuere på Torp

For å svare på spørsmålet mitt -en SGS-stuer på OSL har ca 13-15 bevegelser på et normalt skift. NOen ganger mer, noen ganger mindre. En gang iblant en Fokker eller ATR, men stort sett 737 og opp, som regel med en blanding av frakt og bag.
__________________
Just got out of the blue box
TUC is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Stuere får altfor godt betalt Dag Viking Småprat 7 18-06-2013 23:52
CRJ preview - gled dere stuere! LN-MOW Flyforum 8 25-11-2008 13:47
Litt OT: Noen av dere stuere på forumet som har opplevd dette? LN-AØR Flyforum 13 02-11-2008 01:11
To stuere å en taxisjåfør på vfr tur Vede Bilder & foto 13 06-10-2007 23:08
Flyjobb: WF søker stuere på BGO CK Flyforum 26 16-02-2005 12:06


All times are GMT +2. The time now is 16:39.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.