Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-07-2007, 21:16   #1
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Amsterdam

Her i AMS er det helt fantasktisk at spotte og fotgrafere fly....Jeg vidste godt at der var noget om snakken, men nu oplever jeg det selv.
At staa 100/150 meter fra active runways og fotografere er et under, ikke nogen form for hegn, eller fences, som der jo er paa engelsk.
At staa ved 06/24 det meste af dagen er herligt, og skulle det vaere landinger, jaa
saa er det altsaa Ijweg ved Polderbaan...AMS er uoverskueligt synes jeg,,,du maa vaelge...det er svaert at faa alt med, men er man ved 06/24 altsaa ude omkring
ved Martinair Cargo, saa der det godt.. Dog en lille tinge som skal undersoeges naermere.....Det siges at stedet ved Martinair Cargo skal lukkes ned , idet MP skal udvide, saa vejen lukkes ca 1500 foer enden.....
Naa men selv i regnvejr er her meget at goere, Besoeg for eksempel Aviation Mega Store...Brug tid og penge,,,isaer penge...ja det var dyrt, men lidt DC8 modeller blev det til 8 stks ialt.

Imorgne koerer jeg hjem , skal dog lige forbi XFW,,,det kunne jo vaere det var en A380
som var til at fotografere...i tirsdags paa vej til AMS koerte jeg ogsaa forbi XFW og fremme holdt en SQ A380...langt langt vaerk ,,,men den var i fuld SQ bemaling

Det var det

Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2007, 21:26   #2
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
Default Re: Amsterdam

Quote:
Originally posted by sk931

Her i AMS er det helt fantasktisk at spotte og fotgrafere fly....Jeg vidste godt at der var noget om snakken, men nu oplever jeg det selv.
At staa 100/150 meter fra active runways og fotografere er et under, ikke nogen form for hegn, eller fences, som der jo er paa engelsk.
At staa ved 06/24 det meste af dagen er herligt, og skulle det vaere landinger, jaa
saa er det altsaa Ijweg ved Polderbaan...AMS er uoverskueligt synes jeg,,,du maa vaelge...det er svaert at faa alt med, men er man ved 06/24 altsaa ude omkring
ved Martinair Cargo, saa der det godt.. Dog en lille tinge som skal undersoeges naermere.....Det siges at stedet ved Martinair Cargo skal lukkes ned , idet MP skal udvide, saa vejen lukkes ca 1500 foer enden.....
Naa men selv i regnvejr er her meget at goere, Besoeg for eksempel Aviation Mega Store...Brug tid og penge,,,isaer penge...ja det var dyrt, men lidt DC8 modeller blev det til 8 stks ialt.

Imorgne koerer jeg hjem , skal dog lige forbi XFW,,,det kunne jo vaere det var en A380
som var til at fotografere...i tirsdags paa vej til AMS koerte jeg ogsaa forbi XFW og fremme holdt en SQ A380...langt langt vaerk ,,,men den var i fuld SQ bemaling

Det var det

Hilsen
Ole
Hei Ole, takk for sist.

Håper at du kommer med noen bilder fra din spottertur ?? hyggelig med noen bilder fra AMS også.

Har du ferie nu ??

Jan
__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2007, 23:35   #3
tabrenna
ScanFlyer Blue
 
tabrenna's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Hobøl, Norway
Posts: 243
Default Re: Amsterdam

Quote:
Originally posted by sk931
Her i AMS er det helt fantasktisk at spotte og fotgrafere fly....
Jeg er så hjertens enig.. Men når jeg var der nede for en og en halv mnd siden var 18R/36L stengt grunnet velikehold, så det ble litt amputert...

Håper du har hatt det fint der nede, og ikke hatt så uflaks som jeg hadde...
__________________
McDonnell Douglas MD-90-30
<A HREF="http://www.flyspotter.no">NSFF Norsk Spotter og Flyentusiast Forening</A>

<A HREF="http://www1.airpics.com/search/search.php?string=4075&si=0&st=12&count=10" TARGET=_blank>Mine bilder på Airpics.com</A>
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=29892">Mine bilder på JetPhotos.net</A>
tabrenna is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2007, 01:33   #4
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Amsterdam


Ja jeg må sige at AMS overraskede positivt....Har brugt meget tid langs med 18-36
og det samme ved den der hedder Polderbaan...Kan varmt anbefales.
AMS er så stor at det er helt umuligt at fange alt.. F.ex idag stod jeg et par timer ved Polderbaan..og hvad skete det brugte så center banen, eller Zwaneburg,hvis nok.
Så kørte jeg derover..fik et par KLM fly og sa skiftede de tilbage igen..for til sidst at
ende op med at bruge begge til landing.
Det gode ved AMS er at du er så tæt på flyene både ved t/o og landings.
Desværre siger rygterne her i AMS at spotterpladserne ved 18/36 lukkes, idet lufthavnen
har brug fro at udvide deres fragter aktiviteter...AMS er stor når det handler om fragt.
DEr er utrolig mange selskaber som flyvr fragt på AMS.Alene torsdag holdt
MASKargo,SQ,JAL China Southern, Jade, Great Wall, China Airlines og Air China på
samme tid i fragt afdelingen....Da SQ var væk blev den afløst af Qatar og ACT
Jo der var nok at se på

Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2007, 20:10   #5
DYflyer
Aviation Junkie
 
DYflyer's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: OSL
Posts: 469
Default Re: Amsterdam

Ole, du mener kanskje bane 06/24 i det siste innlegget ditt? Bedre kjent som Kaagbaan. Det stemmer at spotterplassen her (i hvertfall parkeringsplassen) skal stenges. Når er litt usikkert. I følge de opprinnelige planene skulle den blitt stengt på vårparten.

Grunnen til at Polderbaan stenges for trafikk innimellom er at den ligger så langt unna resten av flyplassen at den har ett eget tårn. De har imidlertid ikke ekstra flyge-ledere. Dermed må de stenge Polderbaan når de på vakt har pause.
__________________
Upcoming flights: none <br><br>http://my.flightmemory.com/dyflyer
DYflyer is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2007, 20:24   #6
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Amsterdam

Quote:
Originally posted by DYflyer

Ole, du mener kanskje bane 06/24 i det siste innlegget ditt? Bedre kjent som Kaagbaan. Det stemmer at spotterplassen her (i hvertfall parkeringsplassen) skal stenges. Når er litt usikkert. I følge de opprinnelige planene skulle den blitt stengt på vårparten.

Grunnen til at Polderbaan stenges for trafikk innimellom er at den ligger så langt unna resten av flyplassen at den har ett eget tårn. De har imidlertid ikke ekstra flyge-ledere. Dermed må de stenge Polderbaan når de på vakt har pause.
Ja det er baen 06/24....Det sted der er efter det "officelle" sted er helt OK, synd at det lukkes

Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2007, 11:18   #7
ThomAAs
ScanFlyer Molded
 
ThomAAs's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,088
Default Re: Amsterdam

Om jeg ikke husker helt feil så er det jo det bildet på A.net med 4 gamlinger i hver sin campingstol og kikkert som spotter fly...
__________________
ThomAAs
Flying the Norwegian way
ThomAAs is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2007, 13:56   #8
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Amsterdam

Sånn aprops spotting på AMS.....

Gidder ikke starte opp en ny tråd.

Men i september/oktober, hvordan pleier det å være værmessig i AMS?

Er det noen som vil anbefale et hotel? Helst sentrumsnært.
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2007, 14:39   #9
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Amsterdam

September er på tredje og oktober er på første plass når det gjelder regn på AMS, så det er ikk de beste månedene du har valgt sirpjalle.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2007, 14:42   #10
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Amsterdam

Er klar over det, men jeg er i Spania i september. Så da er det eneste alternativ. :-p
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Trondheim-Amsterdam-Madrid-Murcia-Alicante-Madrid-Amsterdam-Trondheim Novair TripReports 10 07-07-2012 16:32
Kristiansand - Amsterdam - Detroit - New York - Amsterdam - Stavanger Flybird TripReports 9 28-02-2010 22:53
Stavanger – Amsterdam – Istanbul – Amsterdam – Stavanger Flybird TripReports 8 23-12-2009 21:43
Stavanger - Amsterdam - Singapore - Kuala Lumpur - Amsterdam - Stavanger Flybird TripReports 10 26-10-2009 19:47
Amsterdam/Atlanta/Amsterdam ENTO Flyforum 2 26-09-2006 11:01


All times are GMT +2. The time now is 10:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.