Reisespørsmål - Tanzania

• Thread starter Thread starter RH
  • Start date Start date

RH

ScanFlyer Blue
Reisespørsmål - Tanzania

Jeg har bestilt bonusreise med Ethiopian OSL-kilmanjaro international via Addis. Retur fra Zanzibar. Vi er fire pers så var ikke nok poeng til business, dessverre. Leser litt av hvert om dette selskapet og at bagasje ofte forsvinner under flybytte i Addis. Er det noen som har erfaringer med ET og flybytte i Addis?

Vi skal på safari i Serengeti, Ngorogro etc ut fra Arusha og lurer på det finnes anbefalinger til guide eller selskap for safaritur. Har mest lyst til en privat tur hvor vi kan være fleksibel.

Etter safari må vi fly til Zanzibar og hjem derfra. Er det noen av selskapene som flyt arusha-znz som er bedre enn andre? Har mest trua på Air Tanzania som bla flyr a220 på ruta. Hva tenker ekspertene her?

Roar

Re: Med Ethiopian til Tanzania

Har ikke noe negativt å si om Ethiopian, men Addis var ikke favorittflyplassen min akkurat, og ikke regn med å kunne bruke kort så mange steder der, cash is king, gjerne av typen $, mulig € eller £ funker også. De er vel ferdig med noe byggearbeid der nylig så kanskje flyplassen er bedre enn den var i 2018 da jeg sist var der.

Vi skal på safari i Serengeti, Ngorogro etc ut fra Arusha og lurer på det finnes anbefalinger til guide eller selskap for safaritur. Har mest lyst til en privat tur hvor vi kan være fleksibel.

Vi fløy `Coastal opp fra Zanzibar til Arusha tilbake i 2014. Aner ikke om de er i business ennå, men i alle fall fin opplevelse, og eksotisk i den forstand at en av oss passasjerene satt framme ved siden av piloten når fullt fly . :cool: Vi booket privat guide til Ngorogoro på reisebyrå i Zanzibar eller rett utenfor Ngoro, husker ikke, men lett å få til i alle fall.

Attachments

• DSC06853.jpg
    DSC06853.jpg
    68.5 KB · Views: 237
Last edited:

Når skal du reise? Jeg har bodd i Arusha, riktignok lenge siden, men noen kontakter fungerer kanskje ennå. Det er et vell av selskaper i Arusha. Rekker ikke lete opp informasjon før etter påske dog.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Når skal du reise? Jeg har bodd i Arusha, riktignok lenge siden, men noen kontakter fungerer kanskje ennå. Det er et vell av selskaper i Arusha. Rekker ikke lete opp informasjon før etter påske dog.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei

Det hadde vært gull med noen kontakter.
Vi reiser i midten av juli så ingen hast. Nettopp det at det er så mange tilbyder gjør at man blir usikker, spesielt når man ikke har vært på safari eller i Afrika før.

Back