Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER
OKda!
På forsinket påsketur havna jeg noe tilfeldig opp med en flybillett hos
Condor. Siden min supermann kjøpte den så het det seg at jeg, sogar, hadde en
Premium Class flybillett. Hos Condor betyr dette en rekke fordeler som fritt midtsete, fast track, mer baggasje og måltid ombord. Énvegs
Düsseldorf-Jerez kostet dette
199€ som jo slettes ikke er noen "upris", noe som virkelig skulle vise seg å stemme på denne flighten!
En liten digresjon før jeg begynner: For å komme meg til Düsseldorf er det ca 2-3 timers kjøring med egen bil, hvor 98% av strekka er autobahn med fri fart. Nu vel, dessverre var 14km av denne vegen "baustelle", altså vegarbeid. Dette medførte innsnevring av veg, fartsredusering til 80km/t og kjedelig stemning i og med at jeg var alene på vegen kl 03:00. Hadde det egentlig ikke så travelt, så jeg slang cruise control'en på 95km/t og humpa nedover. Plutselig kom det en bil i høy fart bak meg, og ble liggende tett oppi ræva på meg. Tenkte "hah, sucks to be you siden vi har 11km igjen av vegarbeid og jeg har ikke tenkt å endre cruise controllen min!". Kjente igjen kjørelysene som en litt nygammel Mercedes. Når vi kom ut av vegarbeidssonen var det fri fart igjen: lot V6'en i Audien vår løpe fritt, gira meg over i sportsmodus, gasspedalen i bånn, lot bilen revve opp til nesten 5000 omdreininger og suste vekk fra den gæmle Merca. 220km/t rakk jeg på ca 10 sekunder før det plutselig kom et skilt med 120km/t. Det var da som f.... Bremsa ned og tenkte at det var like greit å ikke ta noen sjanser i tilfelle fotoboks. Mercedesen kom da plutselig opp bak meg i en enorm fart, med... blålys. Det var en politibil. Hadde altså kjørt 15km/t for raskt over 11km i en vegarbeidsstrekke + regelrett møkkakjørt vekk fra dem på en dragrace-aktig måte etter vi kom ut av vegarbeidsstrekka. Angsten spredte seg til fingertuppene, nu jävlar.. Nå får jeg første prat med die Polizei.
Men hva skjedde? De kjørte bare forbi meg.
Jeg ELSKER tysk politi :lol: Må være at jeg fulgte reglene sånn "nogenlunde", og det var godt nok for dem. Avgårde for å finne noen større trafikksyndere. Klappet Audien på dashboardet og lo litt for meg selv. Ikke hver dag du grisekjører vekk fra politibiler...
Nuvel. Tilbake til Düsseldorf flyplass. Køa var laaaaaang når jeg kom inn, skikkelig charterh*lvette med baggasjevogner og 4 kofferter per pax. Heldigvis betyr Premium Class at du har
Premium Innsjekk. #denfølelsen når du bare går forbi hele den grufulle køa og rett til check-in desken med 0 sekunder ventetid. Ekstremt hyggelig bakkepersonale. Kan ikke rose de nok. Der fikk jeg også beskjed om at dagens flyvning var "operated by" Privilege Style. I et kort øyeblikk fikk jeg komplett meltdown og så for meg Primera Air. Men så sa den hyggelige mannen bak desken at dette betydde "ekte" businessclass-sete for meg. Hodet begynte å kverne, hvem er egentlig privilege style? Det kan jo ikke være de der B737-800'ene til primera? Hæ?
Etter å ha gått gjennom
fast track security som også er inkludert i premium class, googla jeg Privilege Style. Gjenkjente livery'en med en gang, de har flydd mange fotball-lag oppigjennom årene, bl.a tok jeg bilde av de i Tromsø en gang med fotballcharter. Da var det en B757-200. De flynerdete hjernecellene begynte å ta fyr. B757? Den sexy livery'en?! Hæ? Sjekket dagens flightnummer oppmot flightradar24, hvor
EC-LZO lå inne. Angst ble til glede

Dagens flyvning var operert med en
B767-300ER og jeg skulle sitte på ekte business class-seter intra Europa! Wheeeeeeeee!!!!
Med billettklassen min tilhørte egentlig
priority boarding - men det var bare å glemme. Elendig priority boarding er ikke isolert til SAS PLUS-kunder, Oslo Lufthavn eller Norge. Her levde ikke tyskerene opp til sin lovlydighet, det var helt katastrofe med saueflokking foran gaten leeeeenge før boarding var klart. Når de endelig åpnet for boarding (med spesifikasjon om priority boarding) så stod det så mange folk foran gate og trykka at de bare slapp alle gjennom. Det er sinnsykt irriterende, alle kommer jo med, hvorfor stå å trøkke panisk ved gate? jises christ.