• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Opphold i Qatar/Doha

jamesclandestine

ScanFlyer Blue
Vurderer å dra dit i juni for en ukes hotellopphold. Dette da vi reiser fra TOS og det ikke er så meeeget lett å komme seg til et sted med strand og varmt vær uten å ha minst 2 stopp. Det eneste jeg fant er split, og da skal 5* koste 16000NOK for ei uke. I doha er det ramadan og prisene er meget billig. Har gjort liknende med dubai tidligere, men tenkte å prøve noe nytt. Jeg vet at doha ikke er like liberal som dubai når det gjelder å forlate hotellområde med damen, så lurte litt om noen her har erfaringer. Varmen er ikke et problem, vi planlegger å eksistere i bassenget denne uken :).

Jeg har bare vært innom byen x1 via uplanlagt stopp med qatar (vi ble stashed i det infamose hotellet i byen qatar bruker til slike anledninger..).

Takk!

Re: Doha

Jeg hadde aldri i verden tilbragt en uke i Doha. Hva med Muscat hvis du er ute etter noe annet enn Dubai?

Re: Doha

En uke er lenge, jeg har vært der flere ganger og vil si 2-3 dager er maks på førstegangsbesøk, etter det holder 1-1,5 dager maks. Ålreit by, bra shopping, gode hoteller og fin skyline (bør ses fra Museum of islamic art).

Som nevnt er nok Doha bedre som stopover i kombo med Dubai, Muscat (eller Salalah, QR flyr direkte fra DOH).

Kan anbefale W Doha, enten som innkvarterting eller som en "evening out" med mat og drikke.

Oman har nok også et mer behagelig klima i juni, gulf-landene kan være ekstremt varme, såpass at man ikke vil være utendørs. Mellom mai og oktober er no-go for min del :)

Enig med anbefaling av Muscat i stede for Doha, prisen for fly er sannsynligvis den samme.

Jeg bodde selv 6 dager i Doha på Intercontinental og som sydenferie er det greit, mer rolig en tradisjonell solferie og hotellene er fine. Dyr alkohol hvis det har noe å si. Vi var der i mars og da var klimaet behagelig, jeg vil tro det begynner å bli veldig varmt i juni.

Det er veldig lite å se i Doha, og lite muligheter for å gåturer. Souq'en, kjøpesentrene og islamsk museum er gjort på noen dager.

Jeg angrer ikke på at jeg har vært der, men drar sannsynligvis ikke igjen, i hvert fall ikke i sommerhalvåret.

Muscat derimot har jeg lyst til å fra tilbake til. Mye mer autentiske og bedre klima.

Doha Hilton var bra og hadde en bra traders restaurant på området, men jeg kom meg gjennom alt som var å se i byen på 2 dager. Det var et shoppingsenter ikke langt fra hotellet så jeg prøvde gå dit, men det var rett og slett ikke lagt opp til at noen skulle gå i området. Måtte gå ute i veibanen og følte meg ikke særlig trygg.
https://www.youtube.com/watch?v=gs6V7KPr-D0

Som de andre ville jeg mye heller dratt til Oman om jeg skulle være et sted enn Dubai i flere dager, men om sommeren ville jeg ikke dratt til noe sted i regionen.
https://www.youtube.com/watch?v=Irak7qOgD6o

Back