![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,204
|
![]()
IAG har sin kapitalmarkedsdag i dag, og som en av slidene der viser vil det bli litt trangere ombord.
-25 777 vil få 10 i bredden i economy -A320 - Øker fra 168 til 180 seter fra W17 -A321 - Øker fra 205 til 214 seter fra S18 -Mindre F på kommende 787-9 leveringer LGW flåten av 777-200ER vil få 10 i bredden først, og gå fra 280 til 332 seter, men siden det er 25 fly som skal "enhanches" så betyr vel det noen på LHR også. Nå vet man også hvordan BA har tenkt konkurrere med Norwegian fra LGW ![]() ![]() BA har jo vært kjent for trang business og romslig økonomi, men nå vil da økonomi bedre matche deres business class ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,982
|
![]()
Fy flate han nye sjefen har virkelig bestemt seg for å gruse et premium produkt raskt.
Grrrrrr
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,277
|
![]()
Ser da ut som arbeidshesten A319 er planlagt utfaset?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,205
|
![]()
Dette har vel ligget i kortene, ettersom de også har dyttet inn følgende headline:
"lower cost per seat than Norwegian B787" Viser iallfall hvem de ser på som den største trusselen fra LGW. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,204
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,204
|
![]()
I hvertfall redusert flåten da 18 av 44 skal ut innen 2021. Uansett vil den eldste maskinen da være 22 år, så er jo ikke da lenger snakk om en "tidlig død"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,982
|
![]()
Willie biffet det jo opp når alle andre kjipet ned og så vidt jeg husker gikk jo det veldig bra? Mens alle andre slet. Gode resultater på uppsell og bedre premium kabiner.
Nå har jo jeg blitt gammel grinebiter, men det lukter nok en gang at når økonomer får for mye å si går alt galt for dem som skal selge annet enn det aller kjipeste i hele verden. Jeg har en dullion eksempler fra min egen bransje der gode selskap går rett konk. Riktignok også om de ikke lytter til økonomene i det hele tatt. Men du kan jo bare myse på KID interiør når det ble solgt til investorer uten passion og feeling for hva de driver med. Finnes sikkert eksempel på det motsatte og, men jeg forbeholder meg retten til å være pissesur ![]() For egen del kan man jo se hvor mye penger SAS har fått av meg etter de rev filler produktet sitt. Selv om de riktignok var på kanten av stupet og måtte.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,204
|
![]() Quote:
Kid mk1 gikk under fordi de var kjøpt med for høye lån Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,982
|
![]() Quote:
![]() Ouch
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,907
|
![]()
Det er vel 2 modeller I dagens marked, SAS og BA modellen hvor man "kjiper ned" kjerneproduktene og modellen som Qantas, Air Canada, Lufthansa, Swiss (Edelweiss) og naa Air France har valgt (KLM er vel ogsaa paa vei med Transavia som Low Cost LH). Lufthansa har helt klart oppgradet ("anti kjipe ned") Long Haul produktet, hvor inflight service paa turist ligger svært nære SAS Plus. 2 Stoerre Varme Maaltider, begge med 2-3 valg, 0,5l Vannflaske I setet. Og muligens tjener Lufthansa litt penger ogsaa
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
Men nå skal vi huske at dette bringer BA tilbake der de var. BA startet 777-karrieren med 10 i bredden, så gikk de ned til 9. Så har vel sikkert ledelsen glemt hvorfor de gikk ned til 9...
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,922
|
![]()
Helt nye BA A321 er sild i tønne allerede. Fløy den i April.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
Shorthaulflåten er komprimert allerede (de med nye skinnseter)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,204
|
![]() Quote:
Nyeste er 7,5år ![]() Med de fink fra romslige til dagens standard for noen år siden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Fløy BA business, Euro Club eller hva det heter fra LHR til OSL i August.
Var ikke særlig imponert, setene var vanlige Y klasse men Fikk vel et større matbrett og litt mere smil fra vertinnene men lurer på om det var verdt 159 pund for oppgraderingen. Skal det bli enda trangere baki, og liten grunn til å fly business så tar jeg heller et annet bolag, allerede Klaus og blir fort nervøs hvis det ikke er albuerom. ![]() SAS neste gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]() Quote:
Quote:
Vedr. 10 i bredden så begynner vel det å bli bransjenormen nå, og når "race to the bottom" eller "race for the money" er normen så går det jo den veien. Kan virke som over 50% av 777-operatørene har det allerede: EK, QR, EY, AA, AF, LX, KL, CX (kommer), PR, JJ, 9W, JL, OS, NH, AZ, NZ, AC, SU
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 05-11-2016 at 09:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
Og andre flåte-saker ifbm. presentasjonen:
Og på sidelinjen av 777-sakene så skal A320Neo og A350 samkjøres på en del konfigurasjon så man enklere kan utbytte flåyten innenfor IAG. I 2020 så har IAG justert opp antall 747 i drift med 4 (ifht. planen, 19 -> 23), mens A340 justeres ned med 4.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,907
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye seter i KLM sine Fokker 70 | kekker | Småprat | 1 | 21-08-2013 13:46 |
Lufthansas seter til United sine Airbusser | Tommy777 | Småprat | 4 | 20-08-2012 15:21 |
Oppdatert info om blokkerte seter på UA sine transatlantiske 757 | SQ 777 | Reiseforum | 2 | 15-01-2012 23:51 |
Beste seter i SK sine 737 - 705/783? | 737-405 | Reiseforum | 5 | 13-09-2011 20:38 |
BA setter inn flere seter og minsker hylleplassen i sine A320 | Someone | Flyforum | 13 | 27-02-2010 10:07 |