Flesland (BGO) tørlegges før 08

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Flesland (BGO) tørlegges før 08

Nå blir det lite å leske strupen på for morgenfuglene på Flesland.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Na-blir-det-slutt-pa-morgenpilsen-pa-Flesland-3618989.html

Ingen skjenking mellom 06 og 08 heretter. Skjønner vel ikke helt behovet, verken for å drikke så tidlig, men enda mindre å innføre et et forbud. For en del sydenfarere er det vel nærmest en slags symbolsk handling, og det synes jeg de bør kunne ha i fred. Men så er nå jeg en liberal mann...

Re: BGO tørlegges før 08

Enig med forrige taler, la nå endelig de som vil ta en alt for tidlig øl beholde den. Jeg skjønner virkelig ikke det behovet, uansett jobb eller ferie, men for all del!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Ingen skjenking mellom 06 og 08 heretter. Skjønner vel ikke helt behovet, verken for å drikke så tidlig, men enda mindre å innføre et et forbud. For en del sydenfarere er det vel nærmest en slags symbolsk handling, og det synes jeg de bør kunne ha i fred. Men så er nå jeg en liberal mann...

Saken er en betal-sak, så jeg er litt usikker på hva endringa egentlig er, men så vidt jeg kan se er skjenketider i Bergen fra 08.00, med noen veldig få unntak. Selv om man synes det er ei unødvendig begrensning, så virker det enda mer meningsløst at en flyplass skal være det ene stedet i en kommune man man drikke alkohol mellom 06.00 og 08.00.

Kjedelig for de som mister frokost pilsen, ikke den største krisen for meg siden jeg fortsatt har TRD som hjemmeflyplass å sjelden flyr før kl 12. Men hvordan er sjenketidene ombord på fly?

Kjedelig for de som mister frokost pilsen, ikke den største krisen for meg siden jeg fortsatt har TRD som hjemmeflyplass å sjelden flyr før kl 12. Men hvordan er sjenketidene ombord på fly?

Det er Helsedirektoratet som gir statlig skjenkebevilling for tog, fly og skip. For statlige skjenkebevillinger gjelder ikke den generelle minimumstiden for skjenkeforbud (minst kl. 03-06 for <22% og kl. 03-13 for >22%). Eventuelle tidsinnskrenkninger og andre begrensninger settes for hver enkelt bevilling.

Kan bekrefte at reglene for statlig bevilling er ganske mye løsere. Eneste regelene vi har på tog er 18-års styrke (20% ?), at du holder alkoholen i serveringsvogna og at du og selskapet du er i vogna med ikke er overstadig beruset (universal regel).

Selv klarer jeg såvidt kaffe så tidlig på morgenen, unntaket er hvis en hyggelig flyvertinne kommer med et glass bobler på et brett og spør om jeg vil ha champagnefrokost :D

Last edited:

Hvordan lage et problem av et ikke problem? De få som velger å ta seg en prinsipp-øl før 8, whatever.

Noen stakkarer som ikke tåler at folk vil ha en øl i ferien. Smålig.. men typisk Norge.

Noen stakkarer som ikke tåler at folk vil ha en øl i ferien. Smålig.. men typisk Norge.

Bergen kommune har et forbud mot skjenking før 08.00. Det kan man være i mot eller for, men når et slik forbud først finnes...

Kan du forklare meg hvorfor en flyplass skal ha unntak fra skjenkeregler som gjelder absolutt alle andre serveringssteder i nærheta?

Det er nå en innstramming, og personlig mener jeg den er helt unødvendig. Virker som et markeringsbehov.

Synes argumentasjonen er noe tynn...
– Og hvem har egentlig behov for skjenking klokken 6 om morgenen?

Nei, si det, hvem har egentlig behov for skjenking kl 0815?

En flyplass etter sikkerhetskontrollen er en slags "gråsone", i alle fall på utland, befinner seg mellom to land - den følelsen som gjør det spennende å være på en flyplass. Folk er på reise og har kanskje en annen døgnrytme, det er et tilbud for reisende - så synes ikke logikken om at det skal være samme skjenking som i byen nødvendigvis er så åpenbar.

Bergen kommune har et forbud mot skjenking før 08.00. Det kan man være i mot eller for, men når et slik forbud først finnes...

Kan du forklare meg hvorfor en flyplass skal ha unntak fra skjenkeregler som gjelder absolutt alle andre serveringssteder i nærheta?

Fordi i motsetning til byen så er det svært lite problemer med fyll på flyplasser klokken 6 på morgenen.. Faktisk så jobbet jeg selv med å servere alkohol på flyplass og kan ikke komme på et eneste negativt tilfelle de årene jeg jobbet med det. Og jeg hadde åpningsvakta.

Dette er et rent stunt fra folk med stort markeringsbehov.

Det ville vel neppe blitt noe problem med fyll i byen med skjenking fra 06 heller. Hvor mange skjenkesteder i Bergen er det egentlig som åpner 08 etter dagens regler? Ikke mange, vil jeg tro.

Dette er fordi byrådet i Bergen styres av Rebekka Ljosland (KrF) som har ansvaret for skjenkepolitikken i Bergen kommune. Hun tok vekk skjenkebevillingen fra den eneste strippeklubben i Bergen her for et par uker siden, fordi hun ikke liker stripping.
Eg er enig i at folk ikke trenger drikke kl 6 om morgenen, men liker ikke det at andre skal få bestemme når voksne folk skal få ta seg en øl eller ikke. Når det gjelder charter trafikk, kan de fleste kjøpe seg sterkere saker på Taxfree å drikke det både før og under flyturen. Tviler på at mange drikker seg full på en flyplass kl 6 om morgenen

Synes det er problematisk når folkevalgte skal lage problemer av ikke-problemer pga egne meninge, prinsipper og samtidig mener at alle andre skal mene det samme.

En gang i livet har jeg gjort samme. Tok en øl 6.30 på Landvetter på vei til Kreta (charter). Harry? Ja! Full? Nei! Ingen drikker seg fulle på dette tidspunktet, det er når man gledelig konstaterer at man skal på ferie.

Jeg bare synes sånt er så håpløst. En øl er en øl, uansett om den serveres kl 05.30, 06.30, 09.15 eller 17.45. At politikere skal mene at øl ikke bør drikkes om morgenen er veldig sært. Personlig synes jeg øl smaker bedre kl. 06.00 på en flyplass enn sent på kvelden hjemme eller i sentrum. Og det bør være lov!!!

Får velge senere fly! Har alltid morgen pils klar i kjøleskapet.

For de av dere som måtte lure på det så har også Ullensaker unntak i sine bestemmelser for Gardermoen. Resten av kommunen har ikke en generell skjenking fra kl 06. Men er klart at å kjøpe øl på norske flyplasser er jo ran på høylys dag med mindre du ikke kjøper Tax Free... Unntaket er Svalbard hvor du får en 0.33 boks for 25 kroner på flyplassen.

Back