Da flyet var forsinket ut av SIN, 1t som nevnt i posten over, så ble lounge oppholdet litt lengre enn planlagt. Egentlig en merkelig opplevelse å sitte i Concorde bar sammen med svært få andre. Rommet i seg selv er relativt mørkt og uten vinduer. De to "vinduene" som er, er store LCD-skjermer som viser bilder fra Singapore. Legger man godviljen til, så virker det som om man ser ut. Jeg, der i mot, så ikke ut..haha..neida, man er da F-pax og vet å oppføre seg, men begynte å kjenne det.
Boarding startet til slutt. Det var security ved gate, ingenting før, bare passkontroll. De hadde skilt som ba passasjerer ta ut hand-guns og liknende og gi til security. Prøvde å ta bilde, men det ble ikke bra. Aldri populært å ta bilder i security, så jeg prøvde å skyte fra hofta.
Boardingen var et kaos uten like, nesten så jeg savnet SAS's priority boarding, og den er ikke god den heller. Med småbarnsfamilier, F-pax, Club World og BAEC Gold/Silver virket det som om hele flyet var i "fast track"-boarding. Pleier vanligvis ikke å ha noe hast når jeg skal om bord, men her hadde jeg lyst på setet mitt fort for å finne roen sammen med LPGS. Kjente jeg var trøtt.
Vel om bord vurderte jeg å hoppe over middag for å få mer tid til å sove, men slik ble det ikke. Det ble pre-dep drink(s) og mat. Fikk t.o.m en god prat med CSM (cabin services manager) og fortalte henne at dette var min BAEC Gold flight (ble gold ved landing). Hun lovte å forskuttere behandlingen, som om jeg allerede var gold. Merket jeg forskjell? Nææh, not really. Men vi fikk en BA nerdeprat om forskjell på CSM og CSD. Sistnevnte er fra WorldWide fleet, og CSM er fra mixed fleet. It's a union thing, de gjør det samme.
Spurte også om hvorfor de har fjernet tasting menu (en måned siden) og hvorfor de vil fjerne amouse bouche 01.07.16. Sistnevnte kjente hun ikke til, men takket for info. Det er visstnok en del av BA's
enhancement program i F. Right, Eivind Roald er ikke den eneste som driver med "enhancements" i FF-program. Death by a thousand paper cuts, er det noe som heter. Hører du BA (og SAS)?
Etter middag ble det 4t søvn, ingen problem. Sover fint i BAs F seter. Våknet med 1t til landing. Akkurat nok til å få av pysjen. Sto over frokost da klokken var 0550 ved landing, men en runde med The Full English frokost-te ble det tid til. Orket ikke prøve BAs kaffe. Den er jevnt over ikke god.
Rask og smertefri flight, egentlig. Bare 7t. Ikke noe revolusjonerende service eller tilbud. Litt nedtur etter A380 kjente jeg på, men var vel bare trøtt. Begynner vel å bli blasert.
Ankomst SYD var en drøm mtp immigrasjon. Først av flyet, venter fortsatt på "enhancements" der i gården, og lite andre ankomster samtidig. Ingen kø i immigrasjon mao.
Apropos immigrasjon, litt interessant at postadresse er OK for next-of-kind opplysninger. Skal de sende brev om at Mr. CrotchRocket dessverre har druknet i Darling Harbour, eller vin?
Gikk på en liten smell ved å velge feil ubersjåfør på utsiden. Skjønte ikke hvorfor et AU nummer ringte meg tidlig på morgenen. Det var han andre, den Uber jeg skulle ha vært i. Oh well, en liten AU$10 lærepenge der (kanselleringsgebyr). Hva som skjedde med han som skulle hatt bilen jeg satt i, vet jeg ikke. A$38 kostet selve turen. Ikke bare, bare med Uber når man ankommer en fremmed flyplass 0600.
Radisson BLU plaza, Sydney, tillot innsjekk 0630. Kudos til dem. Booket billigste rom, men fikk business class i 11 etg som CC Concierge. MegaDO 2015 greie, som jeg akkurat fikk matchet til NCC Platinum hos Petter Stordalen.
Fikk 5-6t på øyet på hotellet, og var deretter klar for å sjekke ut SYD for første gang. I resepsjonen satt et helt EK crew og ble briefet av kapteinen, "everything is pre-paid and included, even drinks", ble det sagt. Virket ikke som de skulle hjem i morgen, håper ikke det.
Jeg skulle ikke hjem i morgen, heldigvis, så da ble det strake veien ned til Circular Quay (gangavstand) for så se på broen og operahuset. Det er vel de to mest kjente landemerkene? Fikk det obligatoriske bildet til Insta, før jeg fant the Opera Bar. Fin plass for en liten sun-downer.
Middag ble inntatt på 121BC oppe i Surry hills, for de som er kjent. I nærheten var det også en bar som serverte
gummy beartini. Alle som har vært i en LH lounge mååå jo bare like gummibjørner, så valget var enkelt. Søt? Ja. God? Definitivt. Rom, lychee, vannmelon etc. Funket fint.