• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS kutt på Oslo-Helsinki?

haavig

ScanFlyer Silver

Jeg reiser i forbindelse med jobb en del mellom Oslo og Helsinki.
Har tidligere flere ganger benyttet morgenavgang med SAS/Blue1.

Når jeg søker på flere forskjellige datoer i oktober får jeg første dirkete avgang klokken 14:25!!!

Har SAS kuttet på OSL-HEL?

Re: SAS kutt på OSL-HEL?

Ser ut som den bare går på fredager ut oktober. Deretter 'vinterpause' før den igjen dukker opp på fredager ..

Re: SAS kutt på OSL-HEL?

Er det ikke større marked mellom Oslo og Helsinki enn at det ikke er behov for en direkte avgang før 14:25?

Re: SAS kutt på Oslo-Helsinki?

Mye av produksjonen har jo også gått over fra Blue1 til SAS base Oslo

Man skal kanskje ikke se bort fra at det kommer endringer så fort det nye Blue1-konseptet er klart ...

Det har også vært et svært lavt prisnivå på denne ruten, akkurat som det i sin tid var på finske innenriksruter. Ikke utenkelig at SAS tjener mer på å bruke flyene på andre ruter - men jeg er helt enig i at en tidlig ettermiddagsavgang ikke er mye å skryte av.

Har ikle SAS selv fløyet en del på Oslo-Helsinki i sommerprogrammet?

Jeg synes OSL-HEL tidvis har vært pludrete for jobbreise. Tidvis dårlig frekvens, og dårlig med morgenavganger.

Ser ut som det er relativt stor variasjon i når de flyr her. Så er vel trolig de har er ganske flinke til og tilpasse behovet, med mindre det er helt tilfeldig hva de driver med. Men ser at selv de dagene de har to daglige så er avgangene fra OSL på kvelden eller ettermiddagen. Mens det går morgenfly fra HEL. HEL er vel og ved siden av LHR et av få steder i utlandet for OSL baserte SAS-fly/crew har nightstop

Back