Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-09-2004, 10:20   #1
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default FlyMe er skikkelig dumme!!

De har nemlig ikke gått konk ennå!

Jeg veddet med Blubird i vår på at FlyMeToo ville gå i bakken innen utgangen av september. Nå har de fortsatt noen timer på seg for å få ut fingern. Ellers må jeg sende noen planker Stratos sørover. For en sjokosnobb som meg er Stratos nesten det nærmeste man kommer djevelens verk.

Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 10:25   #2
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,327
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Kan du ikke finne noe billig på Lidl? Men de har vel kanskje ikke nådd Tromsø enda .. Send et par tiere nedover og la han få handle selv på Grålum.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 11:37   #3
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Quote:
Originally posted by Herlov


Kan du ikke finne noe billig på Lidl? Men de har vel kanskje ikke nådd Tromsø enda .. Send et par tiere nedover og la han få handle selv på Grålum.
hmm, bare han holder seg unna "melkesjokoladen" på Coop/prix" tenkte jeg skulle være lur å prøve den.. jeg har mareritt ennå, den smakte plastikk..
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 11:50   #4
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Noen som vet hvorfor det kom et stars'n'straips istedet for den sure-smileyen jeg tror jeg trykket på??
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 12:01   #5
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Quote:
Originally posted by Isbamse
For en sjokosnobb som meg er Stratos nesten det nærmeste man kommer djevelens verk.
For en som ikke er fullt så dreven innen sjokolade, er det ikke blitt verre med Freia's Melkesjokolade enn Stratos. Freia begynner å bruke vel mye sukker...

Utover det er det hyggelig å se at du tok feil, og at FlyMe lever ennå. Bare så synd de ikke har vært like flinke med livery'en som Norwegian har vært!
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 12:04   #6
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

"Real Swede" kanske

Tycker att det är bra att FlyMe har lyckats så bra som de faktiskt har gjort. Likaså Nordic Airlink.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 12:37   #7
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

"melkesjokoladen" på Coop/prix smaker ikke plastikk, men fett og mel!
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 12:40   #8
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

FlyNordic, heter de nå. Nordic Airlink altså.
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 12:46   #9
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Ikke misunderestimate meg, jeg synes selvsagt det er flott at de er på vingene - selv om jeg var skeptisk, det var jo derfor jeg veddet. Men tanken på å gi noen Stratos...huffeluff!
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 13:02   #10
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Stratos er godt. Skal nok kjøpe meg en på veien hjem idag.
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 13:44   #11
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Quote:
Originally posted by Cedlind


Pføy.. Stratos er bare juks.. masse luft jo..
God gammel Freia Melkesjokolade derimot..! namme-nam..
Melkesjokoladen til Freia er faktisk ikke så gal, som melkesjokolade betraktet. Finnes mye verre der ute. Men det finnes også klart bedre melkesjokolader - og myyyyyyyyyyyyyye bedre mørke!

Sjekk ut www.seventypercent.com for å lære mer om meningen med livet
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 14:11   #12
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Stratos er da mange ganger bedre enn Freia's melkesjokolade! Jeg nekter å tro at ikke Freia har endret på oppskriften. Lufta i stratos gjør den bare bedre IMHO.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 14:22   #13
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Quote:
Originally posted by GF1


"melkesjokoladen" på Coop/prix smaker ikke plastikk, men fett og mel!
nja, det skal jeg ikke si noe på, plastikk og fett/mel smak er for meg like ille *urk*
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 15:21   #14
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Luften i Stratosen er bedre enn det ekstra sukkerinnholdet som har kommet gradvis i Melkesjokoladen. Jeg antar ihvertfall at det er kommet mer sukker i den, jeg synes den smaker bestemt sånn... men amerikansk mao. Dessuten har Freia kopiert konseptet med luft på Melkesjokoladen også.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 16:33   #15
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Quote:
Originally posted by Isbamse


Noen som vet hvorfor det kom et stars'n'straips istedet for den sure-smileyen jeg tror jeg trykket på??
Du må klikke til VENSTRE for det ikonet du ønsker.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 16:54   #16
Bengt
ScanFlyer Silver
 
Bengt's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 644
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Quote:
Originally posted by Trety


Luften i Stratosen er bedre enn det ekstra sukkerinnholdet som har kommet gradvis i Melkesjokoladen. Jeg antar ihvertfall at det er kommet mer sukker i den, jeg synes den smaker bestemt sånn... men amerikansk mao. Dessuten har Freia kopiert konseptet med luft på Melkesjokoladen også.
Jag kan berätta att det förekommer mycket få innovationer i chokladbranschen... De verkliga nyheterna är väldigt få. Dessutom trodde jag att Freia och Marabou mjölkchoklad var likadana, och MArabou har inte ändrat sig de senaste åren.
Luft däremot är överskattat som njutningsmedel i choklad...
I Spanien hittade jag 70% choklad med apelsinbitar i, den var fantastiskt god!!
__________________
Bengt, flyger helst till Katalonien
No flights since February 2020
Bengt is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 16:57   #17
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Quote:
Originally posted by CK


Quote:
Originally posted by Isbamse


Noen som vet hvorfor det kom et stars'n'straips istedet for den sure-smileyen jeg tror jeg trykket på??
Du må klikke til VENSTRE for det ikonet du ønsker.
OK, kanskje IQ-en min klarer det neste gang
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 17:05   #18
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Quote:
Originally posted by Bengt

Jag kan berätta att det förekommer mycket få innovationer i chokladbranschen... De verkliga nyheterna är väldigt få. Dessutom trodde jag att Freia och Marabou mjölkchoklad var likadana, och MArabou har inte ändrat sig de senaste åren.
Luft däremot är överskattat som njutningsmedel i choklad...
I Spanien hittade jag 70% choklad med apelsinbitar i, den var fantastiskt god!!
Jobber du i sjokobransjen? Etter min mening er det meste av sjokobasert godteri søppel - og de fleste 70% sjokolader har også en kvalitet som burde medført livsvarige forsinkede Ryanairturer på midtsete som straff. Freia sin såkalte 70% premium smaker som en ulykke på et meieri. (Også var det det med barnearbeid, da...) Men det finnes heldigvis håp:

www.valrhona.com
www.summerbird.dk
www.peterbeierchokolade.dk
www.cluizel.com
www.artisanduchocolat.com
www.marcolini.com
www.amedei.it
www.meyersmad.dk
www.chocolates-elrey.com

Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 17:15   #19
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

jeg skal kanskje ikke nevne at jeg kjøper inn flere poser med disse hver gang jeg er i USA....

men nå er vi WAY off-topic

FlyMe ser ut til å klare seg - en stund til iallefall. Konkurransen i Sverige er beinhard, og inntektene lar vente på seg (hos alle konkurrenter), og den svenske økonomien er fremdeles ikke helt frisk. Det kommer til å bli et blodbad, noe Malmö Aviation allerede har merket. Som sist gang (da utfordreren het GOODjet) er jeg redd det vil gå hardest utover Malmö Aviation. De vil nok kunne beholde mange av sine trofaste forretningskunder - som setter pris på Brommas (BMA) nærhet til Stockholm seltrum, men i leisuresegmenten rømmer nok paxën til FlyMe og Nordic. FlyMe har måttet (som N0orwegian måtte det) hente inn ny kapital, og tydeligvis er ddet svensker som vil bli kvitt pengen sine som setter dem inn i FlyMe. Det blir spennende å følge med på hva som skjer i det svenske markedet. De fleste vil vel være enig med meg at det iKKE er plass til FIRE aktører på det svenske innenriksmarkedet. Hvilke andre innenriksruter i Europa finnes det fire lokale konkurrenter på??
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 17:27   #20
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Quote:
Originally posted by CK


jeg skal kanskje ikke nevne at jeg kjøper inn flere poser med disse hver gang jeg er i USA....
Barbar!
Nå som du er blitt prinsessepappa må du lære opp prinsessen til å spise sjokolade som passer for prinsesser

Quote:
Originally posted by CK
FlyMe ser ut til å klare seg - en stund til iallefall. Konkurransen i Sverige er beinhard, og inntektene lar vente på seg (hos alle konkurrenter), og den svenske økonomien er fremdeles ikke helt frisk. Det kommer til å bli et blodbad, noe Malmö Aviation allerede har merket. Som sist gang (da utfordreren het GOODjet) er jeg redd det vil gå hardest utover Malmö Aviation. De vil nok kunne beholde mange av sine trofaste forretningskunder - som setter pris på Brommas (BMA) nærhet til Stockholm seltrum, men i leisuresegmenten rømmer nok paxën til FlyMe og Nordic. FlyMe har måttet (som N0orwegian måtte det) hente inn ny kapital, og tydeligvis er ddet svensker som vil bli kvitt pengen sine som setter dem inn i FlyMe. Det blir spennende å følge med på hva som skjer i det svenske markedet. De fleste vil vel være enig med meg at det iKKE er plass til FIRE aktører på det svenske innenriksmarkedet. Hvilke andre innenriksruter i Europa finnes det fire lokale konkurrenter på??
Tror analysen din har mye for seg. Skulle ikke forundre meg om Nordic kjøper FlyMeToo, siden de har samme LCC-strategi, og dermed kjemper på hverandres jaktmarker. Problemet da er selvsagt at de har forskjellige flytyper. Malmø har en nisje som jeg i utgangspunktet ville tro de kunne leve i hvis de kuttet ned til få avganger daglig - men da er det kanskje ikke så mange bizpax igjen som er villige til å vente for å få slippe å fly fra ARN. Stemmer det ikke at Säve ligger nærmere sentrum i GOT en Landvetter - kanskje Malmø kunne få en nisje på Säve-Bromma?

Som Selvutnevnt Lavprisflyselskapsfusjonsfrik kunne jeg tenke meg at FlyMe ble med i en fusjon av DY/DM/NB - men jeg frykter det kaoset man skal få når man slår sammen fire selskaper, med hver sin kultur, avtaler, fagforeninger, eiere med sterke meninger, direktører med store egoer etc... BUSK blir bare barnematen.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Skikkelig askefast sirpjalle Flyforum 2 29-05-2010 12:20
Skikkelig heavy! Discus Samlerhjørnet 0 26-10-2008 20:15
Er det bare du som bruker din iPod og andre dumme spørsmål Holmion TripReports 6 25-01-2007 23:39
OT: Menn blir dumme av vakre kvinner.... G-COLE Flyforum 2 21-04-2006 18:55


All times are GMT +2. The time now is 08:35.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.