Erfaringer med LH 747 vs KLM 773?

SAS-Steward

ScanFlyer Gold
Noen spm har erfaringer med å fly
Lufthansa 747-400 og KLM 777-300.
Noen venner som skal avsted, og lurer på hvem som er best på Plass, comfort, skjermer osv.
Ser at begge flyr med 3-4-3 i bredden.

Re: Erfaringer

KLM 77W har jeg ikke testet. Men 772'ern var helt grei den.

Lufthansa 747 har jeg flydd to ganger. Andre gangen oppdaget jeg at bakerst i kabinen der flykroppen svinger inn mot halen så blir det 2-4-2 i bredden. Så hvis det er et par som reiser sammen så kan det være greit å sitte der. Men tar jeg ikke helt feil så har vel de fleste 744 maskinene blitt oppgraderte siden jeg reiste. Så kabinen er muligens litt freshere nå.

777-300: Ligg unna exit seter, det er veldig trang. Testet AMS-KUL.
Economy comfort på KLM anbefales, ellers er vel economy på KL/LH like med 31 pitch.

LH er veldig greit om det er nye maskiner, de eldre er "not so much". Var uheldig for noen år siden, fikk den gamle varianten på retur fra New York. Slitte seter, småtrangt og kun skjerm i taket.

LH er veldig greit om det er nye maskiner, de eldre er "not so much". Var uheldig for noen år siden, fikk den gamle varianten på retur fra New York. Slitte seter, småtrangt og kun skjerm i taket.

Alle LH sine gjennværende 747-400 skal nå ha fått AVOD

Eneste gangen jeg har flydd LH 747 var i fjor BOS-FRA. Den gangen uten AVOD og mor og jeg hadde en treseter for oss selv. Savnet ikke IFE da flytid var rett rundt 6 timer og det var ikke mye søvn man rakk mellom middag og frokost. Setene minnes jeg var relativt greie å sove i også.

Er jo en viss forskjell på 10 i bredden på 747 vs. 777. 3-4-3 har alltid vært vanlig i 747. På 777 har 3-3-3 vært vanlig inntil noen nylig fant ut at man kunne stappe inn enda et sete i bredden. Kabinbredde er forøvrig 6,10 m i 747 og 5,87 m i 777 iflg. Wiki. Ville definitivt gått for LH.

Har flydd begge deler, og syns gjerne LH var hakket bedre. Fløy LH sin 747 sist i januar FRA-PVG og var ganske happy med turen :)

Prio 1 er KLM Economy Comfort med 34" seat pitch, 3-4-3 i 777 er trangt.
Prio 2 LH 747

Noen spm har erfaringer med å fly
Lufthansa 747-400 og KLM 777-300.
Noen venner som skal avsted, og lurer på hvem som er best på Plass, comfort, skjermer osv.

Siste rad på 777 til KLM ( husker ikke om det var 2 eller 300 ), var iallefall:mol

har prøvd 77W og satt i de siste rekkene, altså da blir de 2-4-2
ganske komfortabel vis man reiser i par

Jeg ville helt klart gått for LH, som folk har vært inne på her så er 747 bredere enn 777 så 3-4-3 gir mer plass i en 747. Nå som alle LH sine er oppgradert er det også nytt og relativt moderne AVOD i dem. Jeg vet ikke standarden på KLM sitt AVOD system i 777, men i beste fall er det vel like bra som LH sitt.

Synes også at LH totalt har litt hyggeligere service, selv om det uansett varierer med dagsformen til de på jobb i alle sellskap. Største ulempen med LH er vel at FRA er et enda større kaos enn AMS.

KLM har ett mycket bättre AVOD system i ekonomiklass i 777/A330/747/MD-11 än Lufthansa har i A330/A340/A380/747.

Främsta anlednigen till att jag i detta fall skulle ha valt LH 747...är att 747 är en klassisk 4 motorig jetliner. Alltid najs med 4 engines 4 longhaul!!

Back