Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-09-2004, 08:48   #1
SAJblue
ScanFlyer Blue
 
SAJblue's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
Default spoersmaal til EB-guruene

Jeg har bare et lite spoersmaal angaaende Eurobonus. Jeg stiller spoersmaalet her fordi jeg synes at Erubonusnettsidene er fryktelig rotete, og jeg klarte ikke aa finne svar eller noen kundeservicee-mailadresse der

Spoersmaalet er som foelger:

Vi har kjoept flyreise OSL-CPH-BKK-SYD-Auckland-SYD-BKK-CPH-OSL med stopp i SYD, Auckland, SYD igjen og BKK. OSL-CPH-OSL flyves av Scandinavian, resten av Thai. Vi har separate billetter for SK og TG, men de er connected. Vi har saa langt bare faatt poeng for CPH-OSL, selv om vi ogsaa har flydd CPH-BKK-SYD.

Burde vi ha faatt poengene fra Thai naa, eller kommer de ikke foer alle strekningene er tilbakelagt? Det er naa 3 maaneder siden vi kom til SYD.

Vi har heller ikke muligheten naa for manuell innsendelse for etterregistrering fordi billettene ganske enkelt ikke er brukt opp.

mvh. Stefan
SAJblue is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2004, 09:00   #2
LN-SEK
ScanFlyer Gold
 
LN-SEK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
Default Replying to Topic 'spoersmaal til EB-guruene'

Har du den lille flippen av boarding-kortet? Den burde holde.
LN-SEK is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2004, 10:05   #3
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Replying to Topic 'spoersmaal til EB-guruene'

Det tar lenger tid før poeng fra andre selskaper kommer inn. Det du trenger for evt. etterregistrering er kopi av billettstammen (den som det står PASSENGER RECEIPT / NOT GOOD FOR PASSAGE på) og det originale boarding passet.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2004, 15:04   #4
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Replying to Topic 'spoersmaal til EB-guruene'

Min erfaring fra siste RTW er at SQ og NH hadde poengene på min EB-konto innen 48 timer, TG var hakk i hjel med et par dager til, så UA med en uke, og BM rotet, der har jeg to segment utestående, som jeg har sendt papirarbeidet på.

Det som er trikset er å sørge for at du presenterer EB-kort ved innsjekkk, og i de aller felste tilfeller, om de har registrertt deg rett så skal du ha EB-nummeret printet et sted på boardingpasset etter innsjekk. Jeg vet dette ikke hjelper nå, men for fremtiden er det et godt triks

Alt over en måned tyder på at ting ikke har gått rett i systemet...
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2004, 17:18   #5
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Replying to Topic 'spoersmaal til EB-guruene'

Ta i allefall vare på på den lille slippen av boardingkortet du får når du går gjennom gaten. Den "reddet" meg til å få poeng på Spanair hos Eurobonus. Klarte IKKE få godskrevet poengene med kun billettstammen nei.....boardingtagene MÅTTE sendes inn til SAS. Virker utrolig tungvint, men skjønner jo hvorfor....men sikkert ikke mange reisende som tenker på å ta vare på den lille tagen...som jo er det minste papiret en får når man reiser....men som betyr så mye!
DY is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2004, 17:33   #6
LN-SEK
ScanFlyer Gold
 
LN-SEK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
Default Replying to Topic 'spoersmaal til EB-guruene'

Har samme erfaring. Fikk ikke godskrevet en US-reise (mye poeng) fordi jeg ikke hadde slippene. Nå tar jeg ALLTID vare på dem !
LN-SEK is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2004, 09:39   #7
SAJblue
ScanFlyer Blue
 
SAJblue's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
Default Replying to Topic 'spoersmaal til EB-guruene'

Jeg hadde ikke faatt Eurobonuskortet foer avreise, derfor kune jeg ikke vise det ved innsjekk... Men jeg ringte til SASkundeservice lenge foer avreise, og de skulle legge inn nummeret paa heeele reisen, da hele reisen har samme bookingnummer. Saa ser ikke ut til aa ha skjedd, saa da maa jeg vel gaa gjennom papirarbeidet... Har heldigvis bordingtaggene...
SAJblue is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2004, 09:51   #8
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Replying to Topic 'spoersmaal til EB-guruene'

det å legge inn EB-nummer på reisen fungerer vanligvis veldig bra når det er snakk om en SK-reise, men her er det mange carriers med, så da kan det lett gå litt ball. Men, husk at det kan ta noen uker før poengene kommer på kontoen - særlig når andre selskaper enn SK er med.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Skitur til Canada! SAS biz til Chicago og UA/AC til/fra Calgary Eriksan TripReports 6 27-02-2009 00:09
SBS - et spoersmaal LN-MOW Register- og ATC-Forum 11 12-02-2007 07:13
OT: Spoersmaal til 'hackerne' LN-MOW Flyforum 4 28-08-2006 04:03
Nytt Winglet Spoersmaal dc-8-63 Flyforum 6 20-03-2006 21:52


All times are GMT +2. The time now is 13:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.