• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

MD i Europa

Oluf Air

ScanFlyer Blue
Ser at SAS sin siste MD-87 går ut av flåten 1 september.

Utrolig trist!!


Hvilken selskaper i Europa i dag har egentlig MD igjen?

SAS og ...?
 
AZ har nogle, og det har Meridiana også. Ellers må du på charterferie - Bulgarian Air Charter har i hvert fald også nogle stykker.
 
Ser at SAS sin siste MD-87 går ut av flåten 1 september.

Utrolig trist!!


Hvilken selskaper i Europa i dag har egentlig MD igjen?

SAS og ...?

så presset Sas er på antall fly noen ganger så synes jeg det er rart at de har planlagt å sende de siste maskinene over til Usa nå, før de har fått Indigo Airbussen på plass ??
 
Sommeren er over - noen av sesongrutene stenges eller trapper ned .. samme med charter. Litt mer å gå på nå.
 
Usikker på om Alitalia har noen igjen, men DAT har vel MD87(?).
Alitalia har åtte MD-82 igjen iflg. Wikipedia, men disse skal ut i løpet av året.
DAT har en MD-83 og en MD-87, men disse brukes kun til ad-hoc charter.
 
Spanska IMD Airways och Swiftair har ett antal , i Rumänien finns en del (Ten Airways/Jetran/Medallion Air) , i Grekland hos Sky Wings Airlines + några operatörer i Ukraina. De flesta av maskinerna används väl i ACMI/charter-trafik.
Själv såg jag rumänska YR-OTN i trafik i Nice häromdagen men vet inte för vem man flög.
 
så presset Sas er på antall fly noen ganger så synes jeg det er rart at de har planlagt å sende de siste maskinene over til Usa nå, før de har fått Indigo Airbussen på plass ??

Der er vel et par busser som er rett rundt hjørnet. Og SAS har vel litt reservekapasitet å gå på når det gjelder kortdistanseflyene. Langdistanseflyene derimot er en annen historie :headbang
 
Back
Top