Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-07-2017, 16:32   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
OBB 19 Hvordan håndtere equipment-change?

Quote:
Originally Posted by Epilef View Post

det er greit at man skal være fornøyd med å komme seg frem og trygg, men samtidig må man være litt kritisk med det produktet man får av norwegian, som igrunn er ikke det produktet man har betalt for
Da er vi tilbake til det stadig tilbakevendende spørsmålet .. hva er det du betaler for? Jo, transport fra A til B. Alt annet er jo egentlig bare 'fluff' ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2017, 16:37   #2
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Da er vi tilbake til det stadig tilbakevendende spørsmålet .. hva er det du betaler for? Jo, transport fra A til B. Alt annet er jo egentlig bare 'fluff' ...
I en periode solgte jo Norwegian "the dreamliner experience" som et av punktene inkludert i billetten. Selv om man fikk the hifly experience in the end...
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2017, 17:03   #3
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,886
Default Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Quote:
Originally Posted by Epilef View Post
altså jeg skjønner deg, selvfølgelig er det viktigste å komme seg frem trygg

men at du betaler for en produkt og du får noe helt annet (for min del var det kjempegøy å fly et -400), altså setene var en av de hardeste og mest ubehagelig jeg har sitti på.

det er greit at man skal være fornøyd med å komme seg frem og trygg, men samtidig må man være litt kritisk med det produktet man får av norwegian, som igrunn er ikke det produktet man har betalt for
Nå skal det sies at Norwegian har sendt ut mail og SMS til alle passasjerer de har fått telefonnummer og epost-adresse, resterende må ta en prat med reiseselskapet som har feilet å legge inn kontaktinfo hos Norwegian/informert passasjerene om endringene. Alle Norwegian har kontaktet har fått tilbudet om refusjon eller gratis ombooking. Nå skal det også sies at mange av Norwegians fly som fortsatt ikke har fått montert Wifi...
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2017, 20:57   #4
tdb
ScanFlyer Blue
 
tdb's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 484
Default Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
I en periode solgte jo Norwegian "the dreamliner experience" som et av punktene inkludert i billetten. Selv om man fikk the hifly experience in the end...


SAS selger jo også "kabiner i verdensklasse "på langdistanse og påstår at alle flyene har oppgradert kabin. LN-RKP brukes flittig og har ikke kabin i verdensklasse. Hva er forskjellen på denne markedsføringen og "the dreamliner experience"? Ingenting vil jeg tro...


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
[
tdb is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2017, 03:46   #5
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
SAS selger jo også "kabiner i verdensklasse "på langdistanse og påstår at alle flyene har oppgradert kabin. LN-RKP brukes flittig og har ikke kabin i verdensklasse. Hva er forskjellen på denne markedsføringen og "the dreamliner experience"? Ingenting vil jeg tro...
Forskjellen er gigantisk, da du sammenlikner en generell uttalelse med noe Norwegian solgte under selve billettsalget.

Ganske utrolig at man må fore det så inn med skje: Når man kjøper en billett hos Norwegian, så listes det opp hva som er inkludert. Når Dreamlineren var ny, stod det på listen "LowFare: i denne billetten inkluderes det x, y, z og ****The Dreamliner Experience***". De solgte det som en del av billetten, inkludert i billettprisen. Slik som SAS pleide å selge "setereservasjon, baggasje, kaffe, avbestilling og aviser" inkludert i billettprisen.
Når vi diskuterer "har man kun kjøpt en transportetappe fra A=>B" så mener jeg det er interessant å se hva som står på kvitteringen om hva man har kjøpt. Hvis man kun kjøper en reise Oslo-Bergen og det er alt som står, så er det ingen ting man skulle ha sagt på transportmetode, utover at tidspunktene skal stemme (altså helst ikke bli sendt med tog eller buss). Men står det at 1 bag på 20kg er inkludert, så skal man få det. Står det at dreamliner experience er inkludert, så skal man også ha the dreamliner experience.

SAS bruker begrepet "kabiner i verdensklasse" som et generelt begrep når de beskriver produktet sitt på sine hjemmesider. Det står ikke som et punkt når man velger en GO Light-billett; "håndbaggasje, kaffe/te og kabiner i verdensklasse inkludert i billetten".
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2017, 07:37   #6
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Rygge
Posts: 1,557
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Forskjell, Ok, men ikke gigantisk. Jeg vil tippe at generelle utsagn gitt før du har bestemt deg har større påvirkningskraft for valg av flyselskap enn et vindu du får opp mens du bestiller billetten, altså etter at du allerede har bestemt deg for å gjennomføre reisen.
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2017, 10:44   #7
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,886
Default Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Forskjellen er gigantisk, da du sammenlikner en generell uttalelse med noe Norwegian solgte under selve billettsalget.

Ganske utrolig at man må fore det så inn med skje: Når man kjøper en billett hos Norwegian, så listes det opp hva som er inkludert. Når Dreamlineren var ny, stod det på listen "LowFare: i denne billetten inkluderes det x, y, z og ****The Dreamliner Experience***". De solgte det som en del av billetten, inkludert i billettprisen. Slik som SAS pleide å selge "setereservasjon, baggasje, kaffe, avbestilling og aviser" inkludert i billettprisen.
Når vi diskuterer "har man kun kjøpt en transportetappe fra A=>B" så mener jeg det er interessant å se hva som står på kvitteringen om hva man har kjøpt. Hvis man kun kjøper en reise Oslo-Bergen og det er alt som står, så er det ingen ting man skulle ha sagt på transportmetode, utover at tidspunktene skal stemme (altså helst ikke bli sendt med tog eller buss). Men står det at 1 bag på 20kg er inkludert, så skal man få det. Står det at dreamliner experience er inkludert, så skal man også ha the dreamliner experience.

SAS bruker begrepet "kabiner i verdensklasse" som et generelt begrep når de beskriver produktet sitt på sine hjemmesider. Det står ikke som et punkt når man velger en GO Light-billett; "håndbaggasje, kaffe/te og kabiner i verdensklasse inkludert i billetten".
For å gjenta meg selv igjen, NÅR Norwegian ikke kan levere det de har lovet, tilbyr de deres kunder full refusjon eller ombooking, som plaster på såret. Så tror jeg kanskje vi skal legge fra oss den diskusjonen, da den ikke hører til her i tråden.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2017, 11:22   #8
TRjumper
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 198
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Hvis man mange måneder forud ved at ens operation afhænger af en større del eksterne operatører og stadig sælger alle billetter med WiFi osv., så er man jo i ond tro og giver ikke folk mange muligheder ved at tilbyde refundering eller ombooking i kort tid inden en afrejse hvor hotel, billeje og andre reservationer er gjort for lang tid siden.
Ikke alle folk rejser flere gange om året og måske har en opreklameret del af en flytur været udslagsgivende for køberens beslutning, deraf ond tro. Så jeg mener absolut ikke det er petitesser, men ren kynisme.
TRjumper is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2017, 11:25   #9
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Quote:
Originally Posted by myhrair View Post
For å gjenta meg selv igjen, NÅR Norwegian ikke kan levere det de har lovet, tilbyr de deres kunder full refusjon eller ombooking, som plaster på såret. Så tror jeg kanskje vi skal legge fra oss den diskusjonen, da den ikke hører til her i tråden.
Nå ja, tidligere var det ikke så enkelt. Folk glemmer fort.
https://www.travelforum.se/f681386s3...ora-traden-mod
""Norwegian would like to inform that you flight DY7005 Stockholm - New York 24th January will be operated by HiFly, Airbus 330-200. The departure time, flight number and booking reference is the same, but the flight have a limited selection of entertainment. If you choose not to travel with the replacement aircraft, we can offer you a free rebooking or a full refund by contacting our Contact Centre. Norwegian apologize for the inconveniance".

Då meddelandet kommer 1 dag innan avresa kan jag naturligtvis inte avboka för "full refund". När man köpte biljetten stod det även att "The Dreamliner Experience" ingick i priset, och i detta ingår eluttag för att ladda datorer (något jag verkligen behöver då jag ska hålla en konferens i NY). Jag försökte ringa kundtjänst men fann då att den stängt 1 minut innan jag läste smset.

Förutom irritation över att de säger till 24 timmar innan avgång och avsiktligt 1 minut efter att kundtjänst stängt så undrar jag:
Får de verkligen göra såhär? Och kan jag begära någon slags kompensation?"


https://disqus.com/home/discussion/e...per_passasjer/
"Bestilte reise på nettsiden deres for en måned siden, og de reklamerte stort og tydelig med "Dreamliner Experience" osv. Dette synes jeg virket spennende, så valge dem over SAS.

Et par uker før avreise så jeg i et kommentarfelt at noen hadde fått erstatningsfly fra HiFly i stedet for Dreamliner, så sendte straks mail til Norwegian og sjekket om de hadde planer om å gjøre det på min reise også. Fikk aldri noe svar.

Dagen før avreise fikk jeg en SMS hvor det sto at reisen skulle kjøres av HiFly og et annet selskap på returen, men at jeg kunne få lov å avbestille og få igjen alle pengene...helt ubrukelig tilbud når det kommer dagen før avreise, man har jo booket hotell og tatt ferie fra jobben osv."



https://forum.flyprat.no/archive/ind.../t-119327.html
"Ved bestillings tidspunktet (samme dag som lansering av langdistanse-flyvninger) var det på nettsider og gjennom bestillings dialogen markedsført at de nye Boeing 787 fly skulle inneholde et avansert underholdnings system i hvert stolsete til bruk for passasjerer."

++++ ørten VG og Dagbladetartikler om man gidder å søke. Poenget er for min del at i det øyeblikket Norwegian la til "The Dreamliner Experience" som en del av billetten de solgte, så gjorde de seg mer erstatningspliktig enn de f.eks er i dag hvor de - klok av skade - har fjernet salgsjippoen.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2017, 11:45   #10
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,545
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Jeg hadde blitt veldig skuffet om jeg hadde booket kun for å reise med Dreamliner den perioden dette var aktuelt, men de fleste bestiller reise for å komme seg fra A til B og er fornøyd med det. Tror det brede publikum er rimelig likegyldig og ignorant når det gjelder hva slags metalltube de stues inn i så lenge de kommer dit de skal sånn omtrent i rute. Det vil alltid være noen kverulanter, men det er det jo over alt uansett.

Sent fra min G8231 via Tapatalk
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2017, 11:48   #11
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Jeg hadde blitt veldig skuffet om jeg hadde booket kun for å reise med Dreamliner den perioden dette var aktuelt, men de fleste bestiller reise for å komme seg fra A til B og er fornøyd med det. Tror det brede publikum er rimelig likegyldig og ignorant når det gjelder hva slags metalltube de stues inn i så lenge de kommer dit de skal sånn omtrent i rute. Det vil alltid være noen kverulanter, men det er det jo over alt uansett.

Sent fra min G8231 via Tapatalk
Så de som er redde for å fly, og synes det er ubehagelig at man får et annet produkt enn forventet, er "kverulanter"? Hyggelig du er...
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2017, 12:01   #12
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Jens W's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,457
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Så de som er redde for å fly, og synes det er ubehagelig at man får et annet produkt enn forventet, er "kverulanter"?
At man synes noe er ubehagelig gir ca null juridiske rettigheter.
Så det er sagt - jeg mener absolutt Norwegian brøt regler for markedsføring på det tidspunktet de fortsatt solgte "Dreamliner Experience" når de visste det ble portugisisk treførti.
At jeg selv fikk 20 år gammel 767 når jeg skulle fly splitter ny 787 med BA fra ARN til LHR derimot - though luck for me.

Quote:
Hyggelig du er...
VC-10 er en kjernekar han, som vi sier her i Trøndelag.
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2017, 12:03   #13
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,545
Default Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Så de som er redde for å fly, og synes det er ubehagelig at man får et annet produkt enn forventet, er "kverulanter"? Hyggelig du er...
Du leser som vanlig det jeg skriver som fanden leser bibelen. Jeg generaliserer og snakker om dem som hyler og skriker og får overskrifter i VG for småtterirer, mens den gruppen du snakket om tror jeg ikke gjør så mye ut av seg der.

Sent fra min G8231 via Tapatalk
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2017, 21:49   #14
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Hvordan håndtere equipment-change?

Med all respekt for mine medforumister og andres synspunkter tror jeg vi her på forumet er i en meget snever gruppe som både vet og har interesse for fly. Det store flertall av paxen har ikke den fjærneste anelse om hva slags fly, flytype og i enkelte tilfelle hvilket selskap, som de reiser med. Hvis jeg spør sjefen på jobben om hva hun fløy med til x eller x er svaret alltid "En slags metallgreie med vinger på". Om det er to, tre (vel, det er det vel egentlig ikke lengre) eller fire motorer har de fleste reisende overhodet ikke noe som helst forhold til.

Det enkelte kan klage på eller oppleve som irriterende er om man har forhåndsbestilt et spesielt sete som man ikke får ved eqp-chg. Eller om service ombord (inkludert IFE etc) er vesentlig dårligere enn hos originalen.
Ellers er det egentlig ingen som bryr seg om hva de flyr, bortsett fra oss nerder.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2017, 00:03   #15
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Hvordan håndtere equipment-change?

En uke før vi skulle fly til statene via Stockholm fant jeg ut at vi hadde fått ny flytype på hjemturen. Crj (?) og jeg fikk panikk (flyskrekk), heldigvis var flyselskapet veldig hjelpsomme og booket om for oss. Jeg vet at det ikke er noe juridisk krav en kan komme med men det gjør veldig godt når man får litt ekstra hjelp i slike situasjoner
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2017, 00:47   #16
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Hvordan håndtere equipment-change?

Quote:
Originally Posted by Tornerose View Post
En uke før vi skulle fly til statene via Stockholm fant jeg ut at vi hadde fått ny flytype på hjemturen. Crj (?) og jeg fikk panikk (flyskrekk), heldigvis var flyselskapet veldig hjelpsomme og booket om for oss. Jeg vet at det ikke er noe juridisk krav en kan komme med men det gjør veldig godt når man får litt ekstra hjelp i slike situasjoner
SAS er veldig greie med dette, jeg har nå hatt to tilfeller hvor mine flyreiser har blitt booket om fra B737-800 til å bli flydd via CPH og dermed med ATR72. Jeg har ringt (hylgrinende) til SAS hver gang og forklart de problematikken -- dermed har jeg fått kansellert billetten og fått pengene tilbake én gang (det var fryktelig tett oppmot avgang og ingen ting tilgjengelig for ombooking resten av dagen, jeg valgte å bli hos mine foreldre 1 uke ekstra ), ble booket om en annen gang. Takk og pris at de har sånn respekt for oss og tar høyde for at flytype kan bety mer enn bare en hobbyinteresse for enkelte av oss.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2017, 12:00   #17
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Bærums Verk
Posts: 5,079
Default Re: Hvordan håndtere equipment-change?

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
SAS er veldig greie med dette, jeg har nå hatt to tilfeller hvor mine flyreiser har blitt booket om fra B737-800 til å bli flydd via CPH og dermed med ATR72. Jeg har ringt (hylgrinende) til SAS hver gang og forklart de problematikken -- dermed har jeg fått kansellert billetten og fått pengene tilbake én gang (det var fryktelig tett oppmot avgang og ingen ting tilgjengelig for ombooking resten av dagen, jeg valgte å bli hos mine foreldre 1 uke ekstra ), ble booket om en annen gang. Takk og pris at de har sånn respekt for oss og tar høyde for at flytype kan bety mer enn bare en hobbyinteresse for enkelte av oss.
Bra noen av dere her inne minner oss andre på at det ikke er alle som elsker å sitte i et fly.
Jeg antar at de CRJ- og ATR-flygingene som ble avbestilt også ble gjennomført uten havari og dødsfall, men flyskrekk og andre fobier har jeg stor respekt for, selv om det jo ofte er vanskelig å helt forstå når man selv ikke har slike fobier. Synes det derfor er meget bra at flyselskap har stor forståelse for denne typen problemstillinger. De som ikke liker å fly, men som gjør det likevel (respekt!) utgjør jo også en del av kundemassen som skal ivaretas.

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2017, 12:30   #18
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Hvordan håndtere equipment-change?

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
SAS er veldig greie med dette, jeg har nå hatt to tilfeller hvor mine flyreiser har blitt booket om fra B737-800 til å bli flydd via CPH og dermed med ATR72. Jeg har ringt (hylgrinende) til SAS hver gang og forklart de problematikken -- dermed har jeg fått kansellert billetten og fått pengene tilbake én gang (det var fryktelig tett oppmot avgang og ingen ting tilgjengelig for ombooking resten av dagen, jeg valgte å bli hos mine foreldre 1 uke ekstra ), ble booket om en annen gang. Takk og pris at de har sånn respekt for oss og tar høyde for at flytype kan bety mer enn bare en hobbyinteresse for enkelte av oss.
Ja dette var også SAS De er fantastiske både på bakken og i luften for oss med flyskrekk En dag skal jeg fly "småfly" igjen også - men det er ikke enda
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2017, 12:37   #19
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Hvordan håndtere equipment-change?

Som Raider sier, flyskrekk er noe som må taes på alvor!

Jeg kan fint forstå at kroppen ikke synes det er en kjempeide å stroppe seg fast i et metall eller plastrør, som har blitt nagla sammen av noen vindrikkende franskmenn, yankies eller andre gærninger (alle andre enn en selv egentlig). For deretter å få på et par vinger og et passende antall hårfønere..

Så til dere som faktisk overgår frykten og tør, er det bare å bøye seg i støvet!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2017, 17:54   #20
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Hvordan håndtere equipment-change?

For meg handler det mest om forventninger. Hvis jeg må fly ATR72 (noe jeg har gjort allerede 5 gang), så skal jeg være klar over det i kjøpstidspunktet. Tar valget selv. Blir mentalt forberedt. Vite at det er utenfor storm-sesongen, ikke dårlig vær, ikke utfordrende terreng. Så kort rute som mulig. Et cetera. Men når man har hatt en indre forventning om B737 med selskapet man har kjøpt billett hos, også våkner neste morgen til at man må fly ATR72 innen et par timer + METAR sier "+TSRA"; så er det utenfor komfortsonen. Man mister den lille kontrollen man behøver for å sette seg ombord og gjennomføre flyvningen.
Forøvrig tror jeg sjeldent/aldri at et fly kommer til å styrte, men er redd for å havne i ubehagelige situasjoner med flyet. ATR72 er et fly som er svært følsomt for dårlig vær. Og når det blir voldsomme proporsjoner på ting (tordenvær + veldig mye turbulens) så får jeg angstanfall som ikke er morsomme. Brystet snevrer seg, man får ikke puste, synet snevrer seg inn til en tunnell, det prikker i fingrene og lyder blir fjerne. Man blir panisk og mister fullstendig kontrollen på egne tanker og egen kropp. Dette er egentlig det jeg er redd for. Ikke for en styrt, eller død, men selve angstanfallene som kommer om jeg vil eller ikke. De er fryktelig ubehagelige.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Widerøe og equipment change, manglende informasjon vbirk Småprat 18 01-04-2019 17:05
Artig equipment change.. SudCaravelle Småprat 2 06-12-2018 23:15
Rettigheter ved equipment change (LH) kjeng Reiseforum 5 24-02-2011 18:19
SBS-1 equipment sail4fun Register- og ATC-Forum 8 12-04-2007 22:47


All times are GMT +2. The time now is 08:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.