Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-08-2017, 14:08   #41
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Barcelona-tråden

Hilton Diagonal Mar er bra. Strøken executive lounge med takterrasse.
Hvis de har pusset opp siden 2012 kan Torre Catalonia være et bra alternativ.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2017, 20:53   #42
marekbz
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 166
Default Re: Barcelona-tråden

+ 1 for Hilton Diagonal Mar

Pluss for strand og shoppingsenter/matservering i umiddelbar nærhet, samt en kjapp tur med metro til byen.

Litt varierende servicenivå jevnt over, og ofte svært lange ventetider for den miste (enkle) ting fra housekeeping eller roomservice, men servicen i Executive Lounge'n er svært bra. Dette samme gjelder for bassenget, hvor området har blitt solgt ut til en 3dje part som leier dem ut til gjestene - Purobeach. Umiddelbart kanskje litt rart, men man får reservert en seng til bassenget under ordna forhold. Det hele fremstår som veldig bra.
__________________
Flightdiary
marekbz is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2017, 22:30   #43
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Barcelona-tråden

Quote:
Originally Posted by mann78 View Post
Bodd her 2 ganger: http://www.vinccigala.com



Kommer nok til å bo der igjen. Benytter meg alltid av metro/kollektivt. Aerobussen stopper ikke langt unna heller.


Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Hilton Diagonal Mar er bra. Strøken executive lounge med takterrasse.
Hvis de har pusset opp siden 2012 kan Torre Catalonia være et bra alternativ.


Vincci Gala har passert EUR 300+ og Hilton Diagonal Mar er utsolgt. Ser ut som jeg er litt sent ute med bookinger... ser (heldigvis) ut til at forrige ukes hendelser ikke har ført til noen turistflukt fra byen.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2017, 11:15   #44
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Barcelona-tråden

Hilton Diagonal, bra hotel. Exec loungen på kveld er priceless, god mat og god drikke ute på terassen
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2017, 19:33   #45
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Barcelona-tråden

Takk for Hiltontips. Har selv for lenge siden booket uten å vite noe som helst om hotellet ... Drar i slutten av september . Likte dette med Executive Lounge som må benyttes...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2017, 19:54   #46
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Barcelona-tråden

Havnet på Eurostars Ramblas hvor jeg bodde sist jeg var i byen. Små rom, men hyggelig betjening og supersentralt. Drøye € 200,- pr natt.

http://www.eurostarshotels.co.uk/eur...282.1503679899
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2017, 23:52   #47
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Barcelona-tråden

De som ønsker oppleve Sagrada Familia bør muligens skynde seg. Det har på kort tid blitt stoppet 2 terrorasksjoner som hadde som mål å sprenge kirken.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2018, 17:22   #48
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Barcelona-tråden

Noen grunn til å ligge unne Barcelona 5-15. juli? Tenker på om noen vet om streiker, demonstrasjoner for uavhengighet, fotballkamper eller annet trøbbel?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2018, 17:50   #49
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Barcelona-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Noen grunn til å ligge unne Barcelona 5-15. juli? Tenker på om noen vet om streiker, demonstrasjoner for uavhengighet, fotballkamper eller annet trøbbel?
Masse konserter og festivaler og altfor mye turister og lommetyver.

Ellers driver de ikke med streiker eller demonstrasjoner når det er ferie i Spania, og de planlegger heller ikke slikt så langt frem i tiden.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2019, 00:03   #50
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Barcelona-tråden

Hei i mai skal jeg på cruise fra Barcelona og skal i den forbindelse ha en natt på Hotell Princess. Så har jeg noen spørsmål, enkleste måte å komme seg fra El Prat til hotellet. Og komme seg fra Hotellet til cruiseterminalen. Samt og å komme seg fra hotellet til enten Nou Camp eller Mountjuk høyden (Eller hva den heter) der hvor OL stadion ligger. Veldig glad hvis noen kan svare meg på dette.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2019, 13:06   #51
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: Barcelona-tråden

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Hei i mai skal jeg på cruise fra Barcelona og skal i den forbindelse ha en natt på Hotell Princess. Så har jeg noen spørsmål, enkleste måte å komme seg fra El Prat til hotellet. Og komme seg fra Hotellet til cruiseterminalen. Samt og å komme seg fra hotellet til enten Nou Camp eller Mountjuk høyden (Eller hva den heter) der hvor OL stadion ligger. Veldig glad hvis noen kan svare meg på dette.
Vel, du kan vanskelig finne mer ugunstig hotellokalisasjon i forhold til de nevnte attraksjonene... Hadde byttet hotell med mindre det er en del av cruisepakken.
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2019, 16:45   #52
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Barcelona-tråden

Quote:
Originally Posted by The Viking View Post
Vel, du kan vanskelig finne mer ugunstig hotellokalisasjon i forhold til de nevnte attraksjonene... Hadde byttet hotell med mindre det er en del av cruisepakken.
Takk, nei kan ikke gjøre noe med det. (Ikke en del av cruisepakke). Men er bestilt og betalt uten mulighet til å kanncelere.

Vet du om det går flybuss fra El Prat som stopper i nærheten av hotellet?

Ellers ser det ut som om jeg kan nå det fra flyplassen, med først et tog og så t-bane siste stykket. Hvordan er det å ta med bagasje på t-banen i Barcelona? Kan eventuelt taxi siste biten være et alternativ?

Og så for å komme til cruiseterminalen ser det ut på google maps at det er et stykke å gå fra nærmeste kommunikasjonsmiddel. Men så er jeg inne på et kart over offentlig komunikasjon i Barcelona og der ser det ut til at det er en taubane som er innom noe som heter World Trade center som ligger ute ved cruiseterminalen, kjenner du til denne taubanen?
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2019, 21:32   #53
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Barcelona-tråden

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Takk, nei kan ikke gjøre noe med det. (Ikke en del av cruisepakke). Men er bestilt og betalt uten mulighet til å kanncelere.

Vet du om det går flybuss fra El Prat som stopper i nærheten av hotellet?

Ellers ser det ut som om jeg kan nå det fra flyplassen, med først et tog og så t-bane siste stykket. Hvordan er det å ta med bagasje på t-banen i Barcelona? Kan eventuelt taxi siste biten være et alternativ?

Og så for å komme til cruiseterminalen ser det ut på google maps at det er et stykke å gå fra nærmeste kommunikasjonsmiddel. Men så er jeg inne på et kart over offentlig komunikasjon i Barcelona og der ser det ut til at det er en taubane som er innom noe som heter World Trade center som ligger ute ved cruiseterminalen, kjenner du til denne taubanen?
Aner ikke om du kjenner til google.

Men jeg bruker alltid Aerobus, koster 6 euro inn til pl catalunya. Derfra kan du gå til den gule t-banen som stopper i nærheten av hotellet ditt.
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2019, 23:27   #54
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Barcelona-tråden

Quote:
Originally Posted by mann78 View Post
Aner ikke om du kjenner til google.

Men jeg bruker alltid Aerobus, koster 6 euro inn til pl catalunya. Derfra kan du gå til den gule t-banen som stopper i nærheten av hotellet ditt.
Takker jeg har brukt google maps sin søke funksjon den henviste meg til R2 tog og så over på t-banen men skal sjekke ut ditt forslag.

En annen ting, er Barcelona ruta av disse rutene som er rammet av avlysninger hos Norwegian?

For ser jeg kan få Norwegian for 600 kr til BCN, rimligste alternativ er vel KLM for bortimot det dobbelte. Men så litt engstelig for disse kanseleringene til Norwegian grunnet Max maskinene. Og så vidt jeg vet har vel ikke KLM Max versonen.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2024, 11:11   #55
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,181
Default Re: Barcelona-tråden

Vi har så smått begynt å se på sommerferieplaner. Med helseutfordringene jeg sliter med begrenser det seg litt med hva som er aktuelt. En utfordring er at reiseforsikringen min ikke gjelder for kjente sykdommer. Dette legger noen begrensninger

1. Jeg må ha billetter som kan avbestilles, da sjansen for at en tur ikke kan gjennomføres er relativt stor

2. Det må være land i EØS med et godt fungerende offentlig helsevesen siden jeg ved sykdom må bruke EØS kortet.

3. Flybilletter må han noenlunde fornuftig pris.

4. Kona vil ha sol, varme og strand.

Med disse premissene er det Spania som peker seg ut. I slutten av juli finner jeg plus pro billetter til ok pris. Vi funderer litt på fly til Barcelona og finne oss en by litt utenfor selve Barcelona som f. eks Stiges, Vilanova etc. Et annet alternativ er å fly til Alicante og finne en plass litt utenfor selve byen. Min søster anbefalte Calp.

Er det noen her som har gode råd eller tips til Spania med de premissene jeg har, så tar jeg gjerne i mot tips. Vi tenker å dra i slutten av juli.
__________________
Upcoming flights : Juli. OSL-BCN-OSL (SK)
SK384 is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Barcelona Someone TripReports 16 26-07-2011 09:37
Barcelona AirbusTrond Reiseforum 5 11-05-2010 18:42
I Barcelona.. S. Holberg Samlerhjørnet 3 14-09-2009 23:32
FC Barcelona ......... sk931 Flyforum 4 21-07-2005 00:38


All times are GMT +2. The time now is 17:29.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.