Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-11-2020, 13:28   #161
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Fikk min forlenget til 31.3.21, hadde utløp 31.12.2020
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2020, 10:21   #162
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

I dagnektet Tallinn å søke på fighter jeg hadde funnet frem og fant kun i økonomi. Jeg hadde funnet flere alternativ i I/Business bortsett fra ett leg. Noen flere som opplever dette?

Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2020, 11:09   #163
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Ringe på ny og ny agent fungerte...

Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2021, 11:57   #164
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Noen so vet status på Amex og StarAlliance-flighter nå? Er det åpent for booking på telefon på andre selskaper enn SAS? På alle selskaper eller bare utvalgte?
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 21-01-2021 at 12:19.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2021, 13:02   #165
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,520
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Det skal være mulig dersom det er seter å oppdrive.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2021, 20:35   #166
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Noen so vet status på Amex og StarAlliance-flighter nå? Er det åpent for booking på telefon på andre selskaper enn SAS? På alle selskaper eller bare utvalgte?
Har sett flere som har fått bestilt seg turer i div Facebook forum, så svaret er vel rett og slett ja.

Dog har det også vært rapportert at noen har fått beskjed fra agenten at "de ikke lenger har lov til å hjelpe deg å søke frem turer". Nå kjenner jeg deg godt nok til å forstå at du har dette avklart på forhånd. Men ellers har de samme menneskene hatt hell med å legge på og ringe igjen.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2021, 10:15   #167
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Har vært åpent for nye bookinger med *A siden juli (med unntak av SQ), mens ombookinger har vært mulig hele veien. Dessverre har SAS lagt ned CT-bookingen i Tallinn, mange der var jo flinke og rutinerte. Nå er det visst svenske agenter og mye "tyvärr" og vanskeligere å booket drømmereisen.

I tillegg har SAS vært så frekke at de har økt poemgprisene kraftig igjen på øynasjonene i Sør-Øst Asia og Australia (Pacific) bare drøyt to år etter forrige økning globalt. De har splittet Sør-Øst Asia i to, mainland og maritime. Thailand, Vietnam, Myanmar m.m. er i førstnevnte sone der det ikke er prisøkning.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2021, 09:40   #168
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Noen so vet status på Amex og StarAlliance-flighter nå? Er det åpent for booking på telefon på andre selskaper enn SAS?
Svarer meg selv her - kjapt og greit å booke på telefon, hadde funnet flighter på forhånd.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2021, 13:19   #169
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Hei,

Vet noen om disse companion tickets som utløper 28.02.12 blir flyttet igjen pga Covid ?
Klette is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2021, 11:28   #170
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Klette View Post
Hei,

Vet noen om disse companion tickets som utløper 28.02.12 blir flyttet igjen pga Covid ?
Nei de får ikke forlenget gyldighet. Men som det fremgår av Eurobonus FAQSAS.no så kan man av egen vilje booke om reiser med utgått CT til samme destinasjon. I tillegg, hvis enten noen av flightene i bookingen blir kansellert eller det eksisterer reiseråd fra UD på reisetidspunktet kan man avbestille og få 30 dager på å booke ny reise med utgått CT.

Kanskje litt sent for deg, CT telefonen er vel ikke åpent i helgen, så eneste mulighet er å booke en SAS bonusreise.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2021, 00:44   #171
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
Nei de får ikke forlenget gyldighet. Men som det fremgår av Eurobonus FAQSAS.no så kan man av egen vilje booke om reiser med utgått CT til samme destinasjon. I tillegg, hvis enten noen av flightene i bookingen blir kansellert eller det eksisterer reiseråd fra UD på reisetidspunktet kan man avbestille og få 30 dager på å booke ny reise med utgått CT.

Kanskje litt sent for deg, CT telefonen er vel ikke åpent i helgen, så eneste mulighet er å booke en SAS bonusreise.
CT-telefonen er åpent i helgen pga alle CT som går ut 28.02. Man kan ringe inn 9-17 i morgen søndag.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2021, 09:12   #172
Klgn
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 113
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
Nei de får ikke forlenget gyldighet. Men som det fremgår av Eurobonus FAQSAS.no så kan man av egen vilje booke om reiser med utgått CT til samme destinasjon. I tillegg, hvis enten noen av flightene i bookingen blir kansellert eller det eksisterer reiseråd fra UD på reisetidspunktet kan man avbestille og få 30 dager på å booke ny reise med utgått CT.
Har du mulighet til å spesifisere hvor dette står?

Jeg gjorde en feil i går kveld, og så endret jeg den i morges, men da ble jeg trukket full pris for billetten.
Klgn is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 18:04   #173
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Klgn View Post
Har du mulighet til å spesifisere hvor dette står?

Jeg gjorde en feil i går kveld, og så endret jeg den i morges, men da ble jeg trukket full pris for billetten.
https://www.flysas.com/en/traffic-in...ona-eurobonus/
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2021, 11:52   #174
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Det har vært noen negative erfaringer med svenskene som overtok CT booking fra Tallinn her på nyåret, så får komme med en liten erfaringsutveksling. Jeg hadde en CT som gikk ut 28. feb som opprinnelig var brukt til Bali i fjor sommer som ble booket om til påsken. Har kommet mange schedule changes og kanselleringer, men jeg har ventet i det lengste med å booke om så vinterferien neste år åpnet seg.

Måtte kjøre agentruletten én gang da standarden ble satt av agenten med svaret at det ikke var mulig å booke mer enn 330 dager frem. Joda, med Star Alliance går det fint sa jeg, men hun fant ikke noe ledig på flightene jeg hadde funnet.

Avsluttet samtalen og ringte på nytt og da fikk jeg en herlig kunnskapsrik agent. Prøvde å få tak i 2 biz med EVA Air VIE-TPE-DPS, vi prøvde å søke på flere forskjellige O&Ds da United viste ledig med origin både fra OSL og FRA, men dessverre fikk han aldri mer enn én ledig på VIE-TPE segmentet. Måtte derfor gå for plan B med utreise OSL-FRA-ICN-TPE-DPS med LH, 2xAsiana og EVA. Returen ble raskeste vei DPS-IST-OSL med Turkish.

Null stress å booke om på utgått CT og poengene forble urørt med Bali til gammel pris 165K
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2021, 21:04   #175
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Da begynner jo verden å åpnes igjen, og søk etter billetter er i gang for mange. Men hva er best å bruke å søke nå, om man ikke vil betale for Expertflyer?

united.com har endret på awardsøket sitt. Man får ikke opp "saver awards", men "mixed cabin", noe som ikke stemmer ifht å booke business med EB-poeng.

ANA kommer også med sånne tullete blandinger av economy og business selv om man søker på business.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 01-11-2021 at 21:20.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2021, 21:32   #176
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Noen som vet noe mer om SIN åpner opp igjen for awards for Eurobonus?
Tenker en tur til SIN ila våren, og da helst LON-SIN ruten.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2021, 22:07   #177
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,520
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Discus View Post

united.com har endret på awardsøket sitt. Man får ikke opp "saver awards", men "mixed cabin", noe som ikke stemmer ifht å booke business med EB-poeng.
Man ser det stort sett på prisen om det er en saver award, og deretter om bookingklassen er "I" (vs "JN" for everyday award)
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2021, 22:59   #178
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Man ser det stort sett på prisen om det er en saver award, og deretter om bookingklassen er "I" (vs "JN" for everyday award)
Takk for info. Skrives at UA går over til dynamisk prising så veldig mye forskjellige priser der, og lite I-klasse på UA-metall ser det ut som.



Så spørsmålet er om det finnes bedre steder å søke på for å treffe bedre på ledige business-seter?
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2021, 23:03   #179
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Noen som vet noe mer om SQ åpner opp igjen for awards for Eurobonus?
Tenker en tur til SIN ila våren, og da helst LON-SIN ruten.
Jeg har enda ikke fått avklart mitt spørsmål ovenfor, men om ikke SQ åpner noe til EB så har vi tre andre alternativ til SIN:
1. Swiss ZRH-SIN med Boeing 777
2. Turkisk IST-SIN med Boeing 777
3. Lufthansa FRA-SIN med Boeing 747

Reisen med LX er noe lenger pga en lang stop i Zürich, men ankomst er ca lik for LX og TK i SIN.
Jeg har flydd en del med LX og jeg er veldig fornøyd med dem overall.

TK har jeg flydd 2-3 ganger og de har blitt bedre, men fortsatt kjip strekke fra OSL-IST og maten er ikke helt min favoritt. Har derimot aldri flydd TK på lenger tur enn 5 timer.

LH biz blir jo gambling å få tak i rett for avreise.

Hva ville folket valgt?
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2022, 12:27   #180
TRDmiler
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2012
Location: TRD
Posts: 63
Default Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Jeg ser at det har vært lite aktitivtet i Companion Ticket-tråden i det siste. Selv skal jeg nå begynne å se etter første post-COVID tur.

Har SAS fortsatt et eget telefonnummer for Amex Companion Ticket? Hvordan går man fram for å få hjelp til å finne billetter i disse dager? Har søkt litt etter billetter på SAS sine sider, men det virker helt håpløst.
__________________
Siden 2012

TRDmiler is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. VirreVapp Reiseforum 1352 28-12-2018 10:40
Finne bonusreise, og Companion Ticket. E-UT Reiseforum 12 18-11-2014 00:36
Endre Companion ticket VirreVapp Reiseforum 3 04-06-2014 17:59
Bruk av EBB/EBS/EBG ved bestilling av billetter Ph34r Reiseforum 15 01-01-2014 18:59
40% av på kjøp av Eurobonus (og bruk av AMEX EB) NORing Reiseforum 7 15-11-2011 01:00


All times are GMT +2. The time now is 12:44.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.