Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-09-2018, 07:41   #1
Gunnar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,353
Default Rolig fredags morgen

Morn fra Forus. Har folk tatt helg allerede? Selv kl. 6 om morgenen pleier det å være rimelig fullt, både på perrongen og inne på toget, men i dag var det til og med hele seterader ledig. Nuvel, her skal en arbeidsdag gjennomføres, og så er det helg. Forsåvidt godt med helg, men merker at jeg savner skiftarbeid og fri midt i uken. Må være yrkesskade fra min forrige jobb...
__________________
Mvh
Gunnar
Gunnar is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 07:53   #2
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,244
Default Re: Rolig fredags morgen

Morn fra Bergen.

Atter en dag med lite og ingenting foran meg.
Trenger flere slike dager for det var en hard start på uken ("velferdstur" i Berlin).

YR melder om overskyet nå på morgenen og mye regn utover dagen. Gleder meg allerede til en lengre power-nap på sofaen i ettermiddag mens det pøser ned.

God helg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 07:58   #3
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Re: Rolig fredags morgen

God morgen fra _________ Blåturen har startet for noen...og i ettermiddag ventes ytterligere 60 personer. Gleder meg til å igjen være en del av noe jeg var med på å starte i 1996...og som har blitt arrangert hvert år siden - ikke mange reiselivsarrangemneter som har overlevd like lenge. Nyt fredagen du også:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 08:19   #4
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Rolig fredags morgen

Nærmer seg fredag i Cupertino også, en langtfra rolig fredag her, masse skal på plass før en 737-900ER tar meg hjem til Bainbridge på kvelden .... ha en roligere fredag
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 08:58   #5
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
Default Re: Rolig fredags morgen

Hei på deg, siste dag før avreise til varmere strøk - Middelhavet venter i 14 dager - tar turen med SAS og B 737 i morgen formiddag.

Ha en flott helg.

Jan
__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 09:02   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,634
Default Re: Rolig fredags morgen

God morgen fra rute L1. Begynner dagen på Sandaker, med å overleve gamlekåken. Å sitte på to boliger veldig lenge er verken ønskelig for oss eller banken Får vel forsøke snike meg ut på en løpetur i ettermiddag, før kona gir meg alt for mange greier som må fikses. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 09:05   #7
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Rolig fredags morgen

God morgen fra Beijing Capital. Snart på tide å fly hjem med SK996, og jeg får trøste meg med at Business i hvert fall er bedre enn økonomi. Jeg ble nemlig ikke imponert på vei til Beijing. Sete ser bra ut på bilder, men jeg finner aldri komforten der, og servicen er langt bak hva asiatiske selskaper tilbyr.

Ellers har det vært en meget interessant tur, som også involverte Air Koryo, TU-204 100 og 300, Nord Korea og at jeg fikk sett Kim Jong Un i levende livet. Ddt er det ikke mange turister som har gjort.
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 09:12   #8
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Rolig fredags morgen

"Ellers har det vært en meget interessant tur, som også involverte Air Koryo, TU-204 100 og 300, Nord Korea og at jeg fikk sett Kim Jong Un i levende livet. Ddt er det ikke mange turister som har gjort."

Ja, Kim på morningen slår vel det meste! Kan vi forvente en trip-report?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 10:18   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Rolig fredags morgen

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
God morgen fra rute L1. Begynner dagen på Sandaker, med å overleve gamlekåken. Å sitte på to boliger veldig lenge er verken ønskelig for oss eller banken Får vel forsøke snike meg ut på en løpetur i ettermiddag, før kona gir meg alt for mange greier som må fikses. Ha en fin dag
Gratulerer med det. Satt på to kåker selv en stund og kan bekrefte at det suger.

God morgen fra R10. Det er fredag. Det betyr vaffel i kantina og øl foran Tv'en i kveld. Eneste fulle helg hjemme på en riktig god stund.

Ha en fin en.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 10:26   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Rolig fredags morgen

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
God morgen fra Beijing Capital. Snart på tide å fly hjem med SK996, og jeg får trøste meg med at Business i hvert fall er bedre enn økonomi. Jeg ble nemlig ikke imponert på vei til Beijing. Sete ser bra ut på bilder, men jeg finner aldri komforten der, og servicen er langt bak hva asiatiske selskaper tilbyr.

Ellers har det vært en meget interessant tur, som også involverte Air Koryo, TU-204 100 og 300, Nord Korea og at jeg fikk sett Kim Jong Un i levende livet. Ddt er det ikke mange turister som har gjort.
Hva slags opplegg var det som tillater en å se Kim i real life?

God morgen fra kontoret. Jeg ler meg skakk over at en venninne som skulle til Uganda for feltarbeid i 2 måneder ikke rakk flyet etter tja en litt for fuktig siste kveld i Oslo på lenge i går, som jeg var med på. Minner meg litt om Emirates turen for 4 år siden. Hun fikk ombooket for 3000 kroner da til i morgen. Hadde vært gøy om hun dro ut i kveld og, men å ikke rekke flyet to dager på rad er for galt.
Hypern is online now   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 10:50   #11
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Rolig fredags morgen

Rolig morgen my a**...

Passe stress på jobb, noe det egentlig har vært hele uka. Gleder meg til helg, for å si det sånn...

Ellers sier Minne-funksjonen på FB at det for 5 år siden var 10 dager til jeg skulle sitte inni en 747, og det var vel nest siste gangen jeg gjorde det (Siste var returen ca. en uke senere). Kjenner jeg har mer lyst til å sitte i en 747 enn i et kontorbygg akkurat nå. Får satse på en Lottogevinst på lørdag, så kanskje det blir en spontantur eller'no.

Nuvel. Ha en god fredag og helg
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 12:19   #12
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Rolig fredags morgen

God morgen fra en buss i malmøområdet.
På vei tilbake til køben etter sjefsredaktørmøte i finalcall i går!

Nå blir det først lunsj i nyhavn før et flyselskap har invitert meg til å prøvesmake deres nye retter i First og businessclass. Hyggelig å kunne stille sin kompetanse til rådighet!

Ikke den verste dagen denne uka dette!

Skål og god helg! I dag er det ikke rart at jeg drikker!!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 12:57   #13
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Rolig fredags morgen

God formiddag fra Cascais. Gårsdagens hovedgjøremål var en utflukt til Sintra. Mye fint å se og imponerende beliggenhet og utsikt fra Palacio da Pena. Og nok en god fiskemiddag på en av de mange sådanne restauranter i Cascais. I løpet av dagen settes kursen mot Lisboa hvor vi skal tilbringe resten av uken.

Upåklagelig utsikt fra Balkongen:


Ha en finfin fredda
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 14:13   #14
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Rolig fredags morgen

Quote:
Originally Posted by EB View Post
God morgen fra _________ Blåturen har startet for noen...og i ettermiddag ventes ytterligere 60 personer. Gleder meg til å igjen være en del av noe jeg var med på å starte i 1996...og som har blitt arrangert hvert år siden - ikke mange reiselivsarrangemneter som har overlevd like lenge. Nyt fredagen du også:-)
Aha, flyr du Titan 767? Da vet jeg hvor du skal.

G’morgen. Stille før stormen - bokstavelig talt. Ser ut som at Florence svinger neven langt nok vest til at vi får litt føling med henne. Skikkelig bitch.

Gikk med fredagsfølelse i hele går, men forgjeves. Prøver igjen i dag. Siste Skogsmatrosen ligger klar på Kindle’n, hvis det blir tid mellom stormforberedelsene ..

Sommertemperaturene har fortsatt hengt seg opp ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 17:44   #15
FBI2012
ScanFlyer Silver
 
FBI2012's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 698
Default Re: Rolig fredags morgen

Hola buenas tardes! Nettopp landet i BCN fra Bogota. Jaa...så var den ferien over og jeg er ikke lenger en eksotisk, blond skandinav i gatebilde, men igjen en i mengden.

Det skjedde litt "commotion" da vi boarded i BOG. En eldre kar med id-badge kom med et hale-heng av ansatte. Han fikk boarde oss i C-classe og jeg antok at det kanskje var siste dag før pensjonstilværelse så selskapet ville gjøre litt stas på ham. Så noterte jeg at de to kvinnene foran meg tok bilde da de ble boarded av ham. Jeg spurte de etterpå om dette var noen kjent person... De forklarte at dette var Germán Efromovich, styreforman i Avianca og en av eierne av selskapet samt en rekke andre flyselskap og hotell i Sør-Amerika. Jeg oppdaget i ombordmagasinet at en i hale-henget etter ham var Hernan Rincon, CEO i Avianca.

Skulle gjerne sett att Jacob Wallenberg hadde gjort dette stuntet sammen med Rickard Gustafson på slep en torsdags kveld på OSL.

Last edited by FBI2012; 14-09-2018 at 18:03.
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 21:09   #16
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Rolig fredags morgen

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hva slags opplegg var det som tillater en å se Kim i real life?
På nasjonaldagen var det første dag med Mass Game på 5 år. En egen seksjon var satt av til turister. Strenge sikkerhetstiltak og forbud mot å medbringe mobil, kamera etc. Busskortesje med politieskorte til May Day Stadion, som visst skal være verdens største. 114000 - 150000 publikum, alt etter hvem en spør. Bevæpnete soldater med AK47 overalt. Klokken 20:10 kom en tykk dresskledd kar inn på stadion og satte seg ned på VIP området til vill jubel fra Koreanerne. Vil anslå at han var ca 80-100m fra meg. Etterpå ble vi fortalt at vi er de første turistene til å se ham, og det var grunnen til det dt enorme sikkerhetoppmøtet. Dagen etter var vi der igjen, og da var kamera lov og sikkerhetskontrollen borte vekk.
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 21:56   #17
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Rolig fredags morgen

God aften fra Stavanger. Etter +10t vakt i går kveld og natt holdt en jaggu på å forsove seg til 09:50 flyet fra BGO til SVG. Satt i drømmeland da jeg hørte siste opprop. Ble en tur innom gamle kontoret for mer jobb før jeg stakk hem ved 1tiden. Nå fri i 2 deilige uker.
Middag med ungdomen er akkurat ferdig og de har rømt ut. Så nå nytes litt rødt før det blir påfyll med litt sterkere sort øl.
Ha en super aften 😀
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 23:21   #18
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Rolig fredags morgen

God fredag fra Proud Bird ved LAX.

Det blei litt varmt i sola, så jeg bestemte meg å tekke inn i skyggen, 30° blir litt i varmeste laget. Registrerer at det skal blåse mye hjemme i helga, da passer det godt med litt varme.

I morgen går turen nord-østover til Missoula, før jeg kjører nedover til West Yellowstone som blir neste base. Se om man finner noen mer naturlige skapninger å fotografere der.

Ha en finfin fredagskveld hjemme! :-)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
RJon is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 23:43   #19
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,244
Default Re: Rolig fredags morgen

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
På nasjonaldagen var det første dag med Mass Game på 5 år.
Huff....Dvs det er 5 år siden eg var i P’yang.

Hva synes du om Mass Games ???


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God fredags morgen ATC-flyradar Flyforum 19 08-07-2016 19:10
God Fredags morgen! S. Holberg Flyforum 46 08-09-2009 12:36
En rolig søndags morgen på Evenes catocontrol Flyforum 2 10-06-2007 17:10
Go fredags morgen... Utflyttet Flyforum 6 15-10-2004 14:09


All times are GMT +2. The time now is 08:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.