Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-02-2020, 10:20   #61
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Man har jo noen museer i nærheten av vestre rullebane for eksempel SAS museet med simulator. (Landet faktisk en 737 på OSL på første forsøk, kult). Ellers lokal museum med gamle bygninger og ting fra Gardermoen. Artig hvis man har tid og er interessert i området. Så igjen brakka som var flyttet fra militærleiren på Gardermoen hvor postkontoret var. Rart å se igjen stedet hvor jeg hentet "lønninga" når jeg gjorde førstegangstjeneste på Gardermoen. Så litt å se i området er det jo.
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2020, 11:05   #62
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by Concorde98 View Post
Man har jo noen museer i nærheten av vestre rullebane for eksempel SAS museet med simulator.
Joda, men det er åpent tirsdager til 15:00 og søndager til 16:00 så det er ikke akkurat noe som holder folk sent oppe når de skal på helgetur.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2020, 11:33   #63
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Hoteller Gardermoen?

På begge terminalhotellene må man såvidt jeg vet betale ekstra for frokosten. Det er jo et moment man må ta med når prisene sammenlignes.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2020, 11:48   #64
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
På begge terminalhotellene må man såvidt jeg vet betale ekstra for frokosten. Det er jo et moment man må ta med når prisene sammenlignes.
Og "kveldsmat" som er inkludert på Thon Hotel Gardermoen man-torsdag gir jo veldig god verdi for pengene.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2020, 13:04   #65
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
På begge terminalhotellene må man såvidt jeg vet betale ekstra for frokosten. Det er jo et moment man må ta med når prisene sammenlignes.


Når jeg/vi har bodd der har jeg uansett forsøkt maksimere søvn, og venter da uansett med frokost til etter sikkerhetskontrollen. Eller kjøper med meg noe til flyturen
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 08-02-2020, 14:20   #66
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Park Inn skal bygge ut i år. Taxiene ved depotet flyttes til plassen der bussene tidligere stod på motsatt side av depotbygget for å gi plass til byggeplassen. Ble lagt ut info om det i Avinor Community Appen for ikke lenge siden.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2020, 14:28   #67
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
På begge terminalhotellene må man såvidt jeg vet betale ekstra for frokosten. Det er jo et moment man må ta med når prisene sammenlignes.


Det kommer an på prisklassen. Noen er med, noen er uten.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2022, 22:37   #68
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Gardemoen Hotel

Prøvde å kjøre en søk på Gardemoen Hotel, men ikke napp.
Derfor ny og spennende tråd.

Tenkte å holde meg til Scandic for dem var veldig rause nor Corona kom på banen i 2020 og vi måtte kansellere høyre og venstre selv om vi hadde rom som ikke var refunderbare. (Kredit isteden, men dem sendte tilbake hver krone, med et smil)
Meget positivt overrasket.
Norwegian gjorde det samme for FLL turene våre, bare SAS var cheap og sendte ca 60%. Gadd ikke krangle, bare tok pengene men har god husk)

Uansett. prøvde å booke på Scandic Gardemoen, men det er ikke et rom å oppdrive, alt er fult Juni 28.-29.....(?)
Prøvde deretter Radisson Red, som visstnok er det samme som tidligere Park Inn?
Radisson Red har rom, men fikk ikke bestille for jeg ikke har det gamle nummeret mitt. (Har vært medlem av alle disse programmene som man tjener poeng på, men sjelden brukt systemet for å få gratis rom senere, derfor er alt stale og dormant)
Uamsett, siden emailen min er forbundet med en konto ble jeg invitert til å skifte
passord og når det var gjort så ville dem ha Radisson nummeret, som da er i glemmeboka og jeg kom ikke videre.

Derfor denne tråden:
Hvilke andre hotell kan anbefales på OSL?
Foretrekker gå avstand til terminalen.
Husker det var et rett over gata, Blue et eller annet.
Men hvis alt er fullt så vel løpet kjørt, men pussig at Scandic ikke kunne klemme ut et rom til meg.
Får vel gå på flere søkemotorer og Hotel.com og slike, men får hodepine av å slåss med disse hotell sidene, ingenting skal være enkelt..
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com

Last edited by LN-RTP; 30-04-2022 at 22:40.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2022, 22:46   #69
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Gardemoen Hotel

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Prøvde deretter Radisson Red, som visstnok er det samme som tidligere Park Inn?
Stemmer at Radisson Red er tidligere Park Inn. Det er bare dette og Radisson Blue som er i gangavstand til terminalen. Får ellers opp flere ledige rom på datoene dine når jeg søker på Kayak: https://www.kayak.no/hotels/Oslo,Nor...ort=distance_a
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2022, 22:54   #70
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Gardemoen Hotel

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Tenkte å holde meg til Scandic for dem var veldig rause nor Corona kom på banen i 2020 og vi måtte kansellere høyre og venstre selv om vi hadde rom som ikke var refunderbare.
Kom til å tenke på at hvis det ikke er ledig på Scandic Gardermoen, går det jo an å prøve Scandic Lillestrøm som ligger like ved jernbanestasjonen, og så ta Flytoget eller Vy til terminalen.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2022, 23:54   #71
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default Re: Gardemoen Hotel

Forstod ikke helt, men man kan da bestille på Red selv om du ikke finner nummeret?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 01-05-2022, 02:26   #72
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Gardemoen Hotel

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Forstod ikke helt, men man kan da bestille på Red selv om du ikke finner nummeret?
Joda, man kan sikkert bestille uten nummeret, men dem vil ha e-mail for å sende oppdatering og bekreftelse. Da går det skjeft for systemet forbinder denne e-mail med en gammel og god konto så da kan du like gjerne logge inn du raske gutt for du har jo konto her på Radisson, tenker dem. (Aner ikke hva nummeret er)
Jeg kan jo bruke en annen e-mail for å slippe dette, men omtrent da ble jeg utålmodig og gadd ikke lenger å trygle om å bestille et rom..Tragisk.
Det er sikkert mange IT Nerds der ute som synes dette er fint og fjongt, men vi som er kunder blir lei av tullet, vil heller bo i telt enn å krangle med et system som er like fleksibelt som Drakula
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2022, 03:01   #73
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Gardemoen Hotel

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
Kom til å tenke på at hvis det ikke er ledig på Scandic Gardermoen, går det jo an å prøve Scandic Lillestrøm som ligger like ved jernbanestasjonen, og så ta Flytoget eller Vy til terminalen.
Det er også en mulighet, men føler meg tryggest hvis det innen gang avstand.
(Har reist for leve brødet i nesten 50 år stoler ikke på tog, trikk, drosje eller noe annet hvis man må komme seg til flyplassen)
Man er vel paranoid etter mange opplevelser som er utrolig men sant.
Bodde i Dallas. Skulle fly passivt til India fra DFW. Hadde bestilt drosje for en tidlig flight. Det kom snøstorm over natta. Drosjen kjørte seg fast i snøen, men ville ikke kansellere for det var bra tur fra Garland.
Jeg ringte flere gangner, sjåføren sa han var på vei, men tilslutt kjørte han i stykker girkassa en time etter pick-up.
For å beholde jobbem måtte jeg ta ut Camaroen fra garasjen og kjøre i 100 til DFW langs side feltet til venstre for alt var stoppet opp.
Bra man var drosje kusk fra Norge og hadde tunga rett i kjeften så man kjørte så snøføyka sto i bak speilet.
Kom meg på LH flyet til Frankfurt og videre til Bombay like før døra ble stengt.
Etter mange slike "På Nære Nippet" over 50 år foretrekker jeg å gå til flyplassen.
Med min flaks vil toget fra Lillestrøm spore av og havne i grøfta.



Husker en gang, også i Dallas. Tok en Super Shuttle til DFW, skulle på jobb, også med Evergreen. Vi var langt nede langs veien og tett ved downtown så var det en bilist som siktet et våpen mot meg, som var pax baki.
Så det ikke selv, men Super Shuttle sjåføren så det og brå stoppet samt at han ringte til dispatch på radioen for å varsle politiet. (Jeg var sløv, ante ikke hva som foregikk, men sjåføren var sjelven)
Vi ble forsinket da også og mange slike nesten historier om å rekke fly så jeg stoler ikke annet enn egne bein.
Har pendlet på jobb i mange år, Dallas til Kuwait City var det lengste og var galskap, men var nygift og måtte jo hjem så ofte så mulig og bruden kom av og til på besøk til Kuwait, men det var lang reise, men slik er kjærligheten.
Vi ble enig om å treffes i Europa isteden. Galskap det også, jetlag og stress for en date med kona, men som sagt, nygift..

Sporet av som vanlig her, men ikke noe nytt..
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2022, 07:20   #74
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,936
Default Re: Gardemoen Hotel

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Det er også en mulighet, men føler meg tryggest hvis det innen gang avstand.
(Har reist for leve brødet i nesten 50 år stoler ikke på tog, trikk, drosje eller noe annet hvis man må komme seg til flyplassen)
Flytoget har også en god reisegaranti for forsinkelse, uansett årsak.
https://flytoget.no/reiseinformasjon/reisegaranti/
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2022, 07:54   #75
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Re: Gardemoen Hotel

Skal du gå til terminalen er det kun Radisson sitt blåe eller røde hotell som gjelder. Alle andre hoteller på Gardermoen må du ta shuttlebuss til. Beste frokosten får du på Thon Oslo Airport…som vel også crewet til Norwegian bruker.
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2022, 07:58   #76
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Gardemoen Hotel

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Det er også en mulighet, men føler meg tryggest hvis det innen gang avstand.

(Har reist for leve brødet i nesten 50 år stoler ikke på tog, trikk, drosje eller noe annet hvis man må komme seg til flyplassen)

Man er vel paranoid etter mange opplevelser som er utrolig men sant.

Bodde i Dallas. Skulle fly passivt til India fra DFW. Hadde bestilt drosje for en tidlig flight. Det kom snøstorm over natta. Drosjen kjørte seg fast i snøen, men ville ikke kansellere for det var bra tur fra Garland.

Jeg ringte flere gangner, sjåføren sa han var på vei, men tilslutt kjørte han i stykker girkassa en time etter pick-up.

For å beholde jobbem måtte jeg ta ut Camaroen fra garasjen og kjøre i 100 til DFW langs side feltet til venstre for alt var stoppet opp.

Bra man var drosje kusk fra Norge og hadde tunga rett i kjeften så man kjørte så snøføyka sto i bak speilet.

Kom meg på LH flyet til Frankfurt og videre til Bombay like før døra ble stengt.

Etter mange slike "På Nære Nippet" over 50 år foretrekker jeg å gå til flyplassen.

Med min flaks vil toget fra Lillestrøm spore av og havne i grøfta.







Husker en gang, også i Dallas. Tok en Super Shuttle til DFW, skulle på jobb, også med Evergreen. Vi var langt nede langs veien og tett ved downtown så var det en bilist som siktet et våpen mot meg, som var pax baki.

Så det ikke selv, men Super Shuttle sjåføren så det og brå stoppet samt at han ringte til dispatch på radioen for å varsle politiet. (Jeg var sløv, ante ikke hva som foregikk, men sjåføren var sjelven)

Vi ble forsinket da også og mange slike nesten historier om å rekke fly så jeg stoler ikke annet enn egne bein.

Har pendlet på jobb i mange år, Dallas til Kuwait City var det lengste og var galskap, men var nygift og måtte jo hjem så ofte så mulig og bruden kom av og til på besøk til Kuwait, men det var lang reise, men slik er kjærligheten.

Vi ble enig om å treffes i Europa isteden. Galskap det også, jetlag og stress for en date med kona, men som sagt, nygift..



Sporet av som vanlig her, men ikke noe nytt..
Heisann,
Jeg bor i Lillestrøm men forstår mer enn godt nok at når noe må rekkes er gangavstand på OSL best. For noen historier du har! Jeg har også mistet noen fly pga innstilte tog fra Lillestrøm.
Tre ting jeg kommer på i farten...

Personlig tragedie på linja, alt stengt av togtrafikk på Lillestrøm. Flytoget som går direkte kommer fort!

Elg i Romeriksporten, toget kom ikke...

Lillestrøm stasjon glemte å låse opp dørene... Hørte toget kom men hva hjalp vel det.

Dessuten er det mye signalfeil og diverse, aldri en uke uten.

Så ja, Scandic Lillestrøm er rett ved stasjonen, men bo på OSL du, det er tryggere. Vi bor ved stasjonen omtrent men er det en viktig tur, på hotell på OSL. Kona skal til Japan snart og bor på OSL fra dagen før.

Håper du finner ut av det!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
__________________
Gi meg et vindussete i et fly og jeg har det helt allright. 😊
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2022, 09:35   #77
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Gardemoen Hotel

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Det er også en mulighet, men føler meg tryggest hvis det innen gang avstand.
Kjenner følelsen, men så er det bare det at gangavstand på Gardermoen koster en god del mer penger enn å bo litt lengre unna. Hvis ikke flyet går veldig tidlig så vinner gnieren og jeg tar sjansen på transport til terminalen. Hittil har det alltid gått bra.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2022, 09:42   #78
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Gardemoen Hotel

Eller gjør som jeg, bo på gamle ærverdige Raddisson Blu Scandinavia som nabo til Kongen. Liten sjanse for sne i slutten av juni, så gamle ærverdige Flybussen tar deg trygt dør til dør. Uten signalfeil eller elg på linjen.

Ellers så finnes det andre muligheter, men den tar vi på privaten.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2022, 17:04   #79
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Ok, her var det mye godt: Reisegaranti med flytoget, godt å vite.
Beste frokosten, det er også et bra poeng, har ikke hatt en god Norsk frokost på noen år..
Javel, det koster mere å bo innen gang avstand av terminalen, er vel greit, skal prøve å få noe honnør rabatt, fylte 65 siste desember, har også et Airline ID kort som det står Retiree på i røde bokstaver.
Skal prøve igjen i dag når jeg er edru, da går det sikkert lettere.

Hvordan er praksisen med Late Check-Out i Norge?
Her i koloniene kan må mase til seg 14:00 hvis rommet ikke er nødvendig på morran.
Flyet, Norse til FLL går 17:20, orker ikke å tråkke i terminalene i 5 timer, og Norse har ikke noe Lounge greier bygget inn i premium billetten
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2022, 19:15   #80
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Radisson Bonus system er delt i Europeisk og US - her klarte ikke Radisson å finne min konto fra Norge og i Norge klarte de ikke å bruke min US konto selv når jeg hadde nummeret. Må visstnok en merge til på bakrommet
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hoteller i Dubai Klette Reiseforum 7 16-10-2019 15:11
Hoteller i California jcnorway Reiseforum 15 07-05-2010 08:35
Hoteller NYC B777ER Reiseforum 16 06-05-2009 21:02
Hoteller i Barcelona Boeing Reiseforum 8 21-01-2009 20:46
OT: Hoteller i Florida.. Thomas Flyforum 1 22-03-2006 15:04


All times are GMT +2. The time now is 17:35.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.