Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-11-2020, 16:22   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Wizzair Wizz første innenriks OSL-TRD

Uansett om man liker det eller ikke, som en del av Flypodden så valgte vi å være til stede på Wizzair sin første norske innenriksflyvning: W6 1707 OSL-TRD 5/11/2020

Billetten var kjøpt til 199kr samme dag som ruten ble sluppet, og etter litt om og men for å slippe alle tilvalg ble det booket og betalt. Innsjekk åpnet 48t før avgang og siden jeg heller ikke da ønsket å betale for sete, så tok jeg sjansen, og lottomaskinen til Wizz spyttet ut 11D for meg. Også dette hadde Wizz gjort litt kronglete, så det virket lettere å betale for setevalg enn å fravelge det.

På boardingkortet stod det gate closing 06:10 for en avgang 06:40, så det det betydde tidlig opp. Wizz foreslo oppmøte på OSL 04:10 og at sikkerhetskontrollen skulle passeres 05:10.....akkurat det var uaktuelt

Uansett, tidlig ankomst på en heller folketom OSL og absolutt null kø i sikkerhetskontrollen. Lett reiste jeg også, da det kun var mobil, lommebok og en pose munnbind i jakkelommen



Ut og opp på C-gatene etter å ha kjøpt en baguett på Point til frokost. Ei her var det trengsel



W6 1707 var satt opp på gate C7. Et par fra SGH som stod for innsjekk, noen få passasjerer (var vel 17ish stykker til slutt), et kamera team fra TV2 som intervjuet enkelte reisende og crewet på 2 + 4 dukket etterhvert opp og det var tid for boarding





Wizz’ A320neo, HA-LJE, som ble levert i sommer stod så klar for den korte turen opp til TRD


Fant setet mitt på 11D, og som man ser, trangt var det og knyttnevnetestet ble ikke bestått


80% av oss var klumper sammen rundt flyets CG, men så snart boarding var complete, så fikk vi spre oss litt mer rundt, så hoppet bak til 13A, som er vindu på den bakerste nødutgangen. Og dermed litt bedre plass





Det polske crewet kunne ønske oss velkommen ombord. Først på engelsk, også litt på norsk fra styrmannen, som tydeligvis hadde bodd endel her i landet. Avgang omtrent på tid og avgang fra 19R



Akkurat flyturen var ganske hendelsesløs. SAS og Norwegian har riktignok seter som er bedre å sitte i, men det er viktige på turer over 1 time enn under. Dog til forskjell fra sine konkurrenter i disse dager tok de en tur med serveringstralla. Dog hadde flyet vært fullt, hadde neppe all fått kjøpt.

Landing på TRD fra øst, men litt lett turbulens som seg hør og bør. Litt ivrig oppbremsing av Airbussen, før vi parkerte på gaten til rutetid




Ser man på produktet i sin helhet, så vil jeg ikke si det er en veldig stor forskjell fra sine 2 store konkurrenter på norsk innenriks. Det som trekker ned er dårligere plass og seter, samt jeg synes booking og innsjekk prosedyre er litt masete. Dog med en attraktiv tidtabellen og lave priser så tror jeg de blir en hard konkurrent for SAS og Norwegian. Så kommer det selvsagt an på den store «X’n» om folk fravelger Wizz av andre grunner enn selve flyreisen

Min livserfaring hittil tilsier at man skal aldri si aldri, men skal jeg tippe at hvis jeg i morgen skal booke en tur til Trondheim så hadde det nok blitt med blå hale eller rød nese, og eller mulig grønn måke. Men samtidig vil jeg heller ikke fordømme noen som velger Wizz
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 05-11-2020, 17:28   #2
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Re: Wizz første innenriks OSL-TRD

Fin rapport från turen
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2020, 19:07   #3
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default Re: Wizz første innenriks OSL-TRD

Kjekt med rapport. Om en ser vekk fra enkelte ting, så er de helt greie og fly med. Hadde en tur WAW-BGO og det var ikke noe å utsette på det.
Passer det så tar jeg de kanskje igjen engang
krølle is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2020, 20:00   #4
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Wizz første innenriks OSL-TRD

Takk for fin rapport. Er litt skuffa over at du ikke kjøpte minst 2 øl fra tralla på en morgenflight til selveste Trondheim altså. Tross alt.

Men ellers ser det greit ut
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Wizz Air på norsk innenriks, vilkår og base TheCrew Flyforum 198 07-10-2021 17:34
Ny Wizz Air-base: Catania og italiensk innenriks Someone Flyforum 5 01-08-2021 13:28
Ny Wizz Air-base: OSL og norsk innenriks - nettverk og operasjoner OY-CIR Flyforum 440 20-06-2021 00:26
Trd-Osl-Arn-Osl-Trd 19. september 2011 hanswest TripReports 3 21-09-2011 12:38
LN-NOH på første kommersielle tur (OSL-TRD) LTH Bilder & foto 2 05-09-2009 15:40


All times are GMT +2. The time now is 17:26.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.