Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-03-2019, 10:02   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Widerøe Widerøe med nye nettsider

Vi er i finalefasen med utvikling av våre nye nettsider, og før vi går ut med dem 'offisielt', vil vi gjerne ha deres tilbakemeldinger på hva som er bra, hva som er dårlig og hva som ikke fungerer som det skal.

Siden finner du her:
https://beta.wideroe.no/hjem.html

Vi har nå 'softlaunch' for de av dere som har lyst på en forhåndsvisning.

Meld gjerne inn feil, synspunkter og annet relevant via tilbakemeldingssiden. Å poste det her i forumet vil ikke nødvendigvis nå det rette teamet.
https://response.questback.com/isa/q...sid=jBm7K5gLay

Vi kan ikke love annet enn heder og ære for dere som deltar, men dere vil bidra til å få en bedre bookingside fremover.

For ordens skyld: Vi har ikke planer om å ta ned de gamle sidene på en stund ennå.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2019, 11:44   #2
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,664
Default Re: Widerøe med nye nettsider

Synes sånn umiddelbart at det ble litt mye trykking før en kommer gjennom bestilling, men det er vel bak delen med responsivt design.
__________________

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2019, 12:43   #3
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Widerøe med nye nettsider

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Synes sånn umiddelbart at det ble litt mye trykking før en kommer gjennom bestilling, men det er vel bak delen med responsivt design.

Støttes, må fylle ut det skjemaet der, går ut fra at MOW og venner trenger masse tilbakemelding.
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2019, 13:14   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Widerøe med nye nettsider

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
går ut fra at MOW og venner trenger masse tilbakemelding.
Jo mer jo bedre. Det er jo slik man blir bedre.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2019, 14:00   #5
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Widerøe med nye nettsider

1. Kun IT-utviklere med flyskrekk - og følgelig et minimalt behov for å bestille flybilletter - kan finne på å implementere "tilleggstrykk" i en bestillingsprosess. Jo færre, jo bedre! Nettsidens primærfunksjon er salg av flybilletter, da må hele skjemaet for bestilling være "in your face" straks du entrer nettsiden. Hvis jeg må trykke for å få lov til å trykke mer, trykker jeg meg like godt inn på Expedia og får noen Trumf med på kjøpet.

Når det er sagt, forstår jeg hensikten med å unngå at hele forsiden (på mobil) skal dekkes av en stor kalender for søk, men jeg ville nok i det minste sørget for at kalenderen automatisk kom til syne straks brukeren aktivt begynte å fylle inn flyplasskoder / by. SAS sin løsning er sånn sett ok der.

2. Multi-city funksjon? Godt gjemt eller borte for godt? Forsvinner den, forsvinner også et konkurransefortrinn vs. andre bookingkanaler.

Ellers synes jeg siden har et tidsriktig og intuitivt design som normalt oppegående nettbrukere enkelt vil forstå.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2019, 14:02   #6
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Widerøe med nye nettsider

Prøvde å søke opp SVG-SEA eller JFK: Ingen treff. Slutt på å handle billetter ut i den store verden?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2019, 14:24   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Widerøe med nye nettsider

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Prøvde å søke opp SVG-SEA eller JFK: Ingen treff. Slutt på å handle billetter ut i den store verden?
Blitt innstramminger der, ja. Det har jo heller ikke fungert så veldig bra de siste årene da vi har vær forhindret fra å selge mange av de rimeligste billettene.

På den annen side, så er det noe grums i destinasjonslisten, så ikke alt vises akkurat nå.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2019, 16:33   #8
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Widerøe med nye nettsider

Veldig bra med nye nettsider. Ved bestillinger er det flere klikk enn hos andre flyselskaper, ville gjort det mulig å legge inn all sentral informasjon med en gang, med mindre det er en veldig god grunn til det motsatte. Selv om det er lekkert å ha bestillingsfunksjonen på venstre side og et stort bilde i midten, ville jeg vurdert å legge bestillingsfunksjonen midt på siden. Folk er vel inne på wideroe.no først og fremst for å bestille og søke, ikke hente inspirasjon, selv om man gjerne vil være noe mer enn bare en bookingmotor. Når flyalternativene kommer opp, blir alt litt for stort, må scrolle mye, og føler ikke jeg har helt oversikten. Ville komprimert det mer, litt mindre størrelse rett og slett. Ellers masse fine bilder og fint design - og veldig bra med redaksjonelle artikler med reisetips.
__________________

Last edited by FlightDeck; 12-03-2019 at 16:39.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2019, 00:07   #9
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Widerøe med nye nettsider

Kort og grei tilbakemelding: For mye trykking.

Få hele bestillingsskjemaet med fra, til, enkelreise / t/r / flere byer samt dato(er) og antall passasjerer inn på ett sted, ikke over tre(!) forskjellige sider. Grei utforming og store knapper (bra), men for krøkkete og knotete trykkeprosess.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2019, 06:08   #10
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Widerøe med nye nettsider

Enig med andre her. Fine store knapper, men for mye trykking. Ellers blir nok dette bra til slutt!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2019, 22:50   #11
Bacardi
Lurker
 
Bacardi's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 591
Default Re: Widerøe med nye nettsider

Det positive først:

1. Veldig fint at listen med hvor du skal velge flygning ikke ser ut som et excel-dokument med 25 % zoom lenger.
2. Forskning viser ifølge et foredrag jeg var på at besøkende på nettsider instinktivt ser opp til venstre når de går inn på en side. Bookingboksen er nå enda lengre opp til venstre!
3. Alt i alt en mer moderne versjon. Når man sidestiller sidene får man en 2007-feel fra den gamle siden.
4. Fin plassering av "er flyet i rute".
5. Oversiktlige menyer (til venstre og nederst).

Det som kanskje kan ses litt på:
1. Hvor mye trafikk er det egentlig på alle andre knapper enn bestillingsknappen? Bruker mange "se våre beste priser" og "nye eventyr i Sogndal"? Kanskje gjøre bestillingsruten litt større? (Fra mobil legger bestillingsdelen seg "naturlig" på toppen - der ser denne biten helt fin ut.
2. Kanskje sette som standard at det er 1 person som reiser? Jeg vil tro at de fleste reiser alene. Så kan man heller aktivt endre dette om man er flere. Akkurat dette punktet skaper unødvendige trykk for (det jeg vil tro er) de fleste reisende.
Bacardi is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Nye Norwegian-nettsider på vei Andre1980 Småprat 12 26-11-2015 20:58
Avinors nye nettsider Wiggo Hovde Småprat 14 04-10-2014 23:43
Wizz Air med nye nettsider Mjolnir Flyforum 0 24-06-2012 23:00
Nye nettsider for Ryanair FlightDeck Reiseforum 5 19-02-2009 19:08
Sterling med nye nettsider Blubird Flyforum 1 02-03-2006 14:56


All times are GMT +2. The time now is 22:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.